szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jon Olsson svéd síelő és autóépítő a tetőcsomagtartós szupersportautóiról híresült el, de ezúttal sem hazudtolta meg önmagát az eddigi legdurvább Audi RS6 Avant megalkotásával.

Jon Olsson neve sokaknak ismerős lehet, hiszen a svéd síelő az utóbbi években többször is felhívta magára a figyelmet az egyedileg átalakított szupersportautóival, amiket télen sem rakott le a fűtött garázsban, hanem tetőboxot pakolt rájuk és vígan járt velük síelni.

Olsson legutóbbi járgánya egy Audi RS6 Avant, amit idén kivételesen nem cserélt le, hanem elhatározta, hogy DTM-stílusban újjáépíti az autót, a versenysorozatra jellemző látványos légterelőkkel és hatalmas szélesítésekkel. Ebben Leif Tufvesson, a Koenigsegg egykori főmérnöke is a segítségére volt, akivel megalkották a földkerekség legdurvább Audi kombiját.

Audi RS6 Olsson
Jon Olsson

A megvadított külsőhöz kellően fejlett műszaki tartalom is dukál, ami a Stertman Motorsport szakértelmét dicséri. Az átalakítás részeként 18-karátos arannyal bevont turbófeltöltőket kapott a 4.0 literes V8-as motor, amely a Milltek sportkipufogóval és a módosított motorvezérlő elektronikával a gyári 560 lóerő helyett nagyjából 950 paripát produkál hagyományos benzinnel, míg verseny üzemanyaggal meghaladja az ezer lóerőt a teljesítménye.

Az aszfaltszaggató lóerők mellé egyedi Intrax Black Titan sportfutómű került az autó alá, valamint a Movit legnagyobb fékei, amik még befértek a gigantikus papucsok mögé. A pontot az i-re a hiperelegáns, 56Nord karbon tetőcsomagtartó teszi fel, illetve újfent vagány lett az autó fóliázása, amit Olsson saját maga tervezett.

Audi RS6 Olsson
Jon Olsson
Audi RS6 Olsson
Jon Olsson
Audi RS6 Olsson
Jon Olsson
Audi RS6 Olsson
Jon Olsson

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!