Sosem lesz vége a dízelbotránynak?
Nehéz számontartani, a dízelbotrányok hányadik fejezeténél tartunk, de úgy tűnik, még mindig esnek ki csontvázak az autógyárak szekrényéből. Miért vették elő megint a Suzukit?
Nehéz számontartani, a dízelbotrányok hányadik fejezeténél tartunk, de úgy tűnik, még mindig esnek ki csontvázak az autógyárak szekrényéből. Miért vették elő megint a Suzukit?
Komoly döntést hozott a Porsche vezetése, és azt is elárulták, milyen jövőt képzelnek el a cégnek.
Házkutatást tartottak a Daimler több németországi telephelyén a Volkswagen dízelbotrányában leleplezett csaláshoz hasonló jogsértés gyanúja miatt.
Oliver Schmidt felelt az amerikai egységnél a törvényes és etikus működésért.
A Volkswagen volt elnöke, Martin Winterkorn már jóval az előtt tudott a német autógyárat érintő dízelbotrányról, mielőtt az azzal kapcsolatos hírek napvilágra kerültek volna. A német Bild Zeitung értesülései szerint a VW első embere kezdeményezte a botrány eltussolását célzó lépéseket.
A Volkswagen dízelbotránya kitörése óta első alkalommal kötelezett német bíróság egy autókereskedőt emissziósérték-manipuláló szoftverrel rendelkező autó visszavásárlására.
A német kormány a Volkswagen-csoport (VW) dízelbotrányával összefüggésben vizsgálatot indított 30 dízelüzemű autótípus feltűnően magas szén-dioxid-kibocsátása miatt - mondta pénteken Berlinben Svenja Friedrich, a szövetségi közlekedési minisztérium szóvivője, megerősítve az ügyről szóló sajtójelentéseket.
A Fiat után az Opel esetében is felmerült a gyanú, hogy dízelmotorjaikban a Volkswagen-hez hasonló módon manipulálták a károsanyag-kibocsátás értékeit. A német autógyár tagadja a vádakat.
Tetsuro Aikawa, a japán Mitsubishi autógyártó cég ügyvezetője nem mond le annak ellenére sem, hogy az épp csak kipattant dízelbotrányuk miatt máris feleződött a cég elsődleges piacán, odahaza a megrendelésük.A Volkswagennél is nagyobbat bukik a Mitsubishi.
A dízelmotorok károsanyag-kibocsátási értékeit tesztelés közben manipuláló vezérlőszoftver múltja egészen 1999-ig nyúlik vissza és az alapul szolgáló ötlet eredetileg az Audinál született meg – írta a Handelsblatt.
A gyenge évkezdet ellenére is meg kívánja őrizni a Volkswagen fő márkája, a VW piaci részesedését Németországban.
A dízelbotránynak nevezett ügyben vizsgálóbizottságot állított fel strasbourgi plenáris ülésén az Európai Parlament a károsanyag-kibocsátás mérési tesztekkel kapcsolatban az esetleges uniós jogsértések és a hivatali visszásságok kivizsgálására – jelentette be az uniós parlament csütörtökön. A bizottság tagjának választották Szanyi Tibor szocialista EP-képviselőt.
Francia médiajelentések szerint a múlt héten házkutatást tartottak a Renault autógyárnál a francia hatóságok, és számítógépeket foglaltak le. A cég részvényárfolyama beszakadt.
Az elektromos autók piaci adatait bogarászni mindig érdekes, ha kellő összehasonlítási adatok is rendelkezésre állank, akkor pedig egyenesen élvezetes. Valahogy így gondolhatja az EV Obsession, mert hónapról hónapra kielemzi az eladási statisztikákat.
Összességében visszafoghatja beruházásait az Audi, ám az Audi Hungariánál a győri gyárban mégis minden idők legjobb évére számítanak, további fejlesztéseket hajtanak végre, a létszámot nem csökkentik – írta hétfői számában a Népszabadság.
Dízelbotrány a Volkswagennél, könyvelési gondok a Toshibánál, fantom gyógyszertárak, egy nem túl szimpatikus cégvezér, és persze a FIFA-botrány – ezek voltak az év legnagyobb botrányai az üzleti világban. Dollárban is milliárdok vagy tízmilliárdok úsztak el.
A céget minden szempontból érzékenyen érintette az ősszel kirobbant botrány, ezért minden téren változtatni akarnak.
Vizsgálóbizottság felállításáról döntött az Európai Parlament, azt vizsgálják, hogy miért nem sikerült a tagállamoknak és az Európai Bizottságnak betartatnia az uniós szabályokat. Azt is tanulmányozni fogják, hogy az uniós bizottságnak miért nem sikerült a valós vezetési körülményeket tükröző teszteket bevezetnie és a tagállamok miért nem alkalmaztak hatékony, arányos és elrettentő mértékű büntetést a szabályokat megszegő gyártók ellen.
A Volkswagen hatszáz részmunkaidős munkatárstól válik meg Zwickauban, hogy fedezni tudja a dízelbotrány miatti költségeket.