Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d4dc3964-6ed2-4d66-8f94-34ff6027a23c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Friderikusz Sándornak adott interjút a médiavállalkozó, beszélt arról is, miért távozott az úszószövetség éléről és hogy hogyan készül a börtönlétre.","shortLead":"Friderikusz Sándornak adott interjút a médiavállalkozó, beszélt arról is, miért távozott az úszószövetség éléről és...","id":"20250417_Gyarfas-Tamas-meg-volt-gyozodve-arrol-hogy-felmentik-a-Fenyo-ugyben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4dc3964-6ed2-4d66-8f94-34ff6027a23c.jpg","index":0,"item":"c92160e2-f625-49b6-b532-3c1bbb30163e","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_Gyarfas-Tamas-meg-volt-gyozodve-arrol-hogy-felmentik-a-Fenyo-ugyben","timestamp":"2025. április. 17. 23:25","title":"Gyárfás Tamás meg volt győződve arról, hogy felmentik a Fenyő-ügyben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új funkciót kapott a ChatGPT, amit az előfizetős felhasználók mellett az ingyenes verziót használók is megkapnak.","shortLead":"Új funkciót kapott a ChatGPT, amit az előfizetős felhasználók mellett az ingyenes verziót használók is megkapnak.","id":"20250416_openai-chatgpt-kepgeneralas-konyvtar-kep-mentetse","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8.jpg","index":0,"item":"c1c2d306-f03d-437f-9217-0415b2f0df1e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_openai-chatgpt-kepgeneralas-konyvtar-kep-mentetse","timestamp":"2025. április. 16. 14:03","title":"Elmenti a ChatGPT az összes képét, később is használhatja őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03217527-4825-48bf-be7a-15eaea85bb0b","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"A Revolut magyarországi ügyfelei sokan vannak, és többségük aktív, egyáltalán nem csak nyaralásokra tartogatja a kártyáját. Mégsem valószínű, hogy különösebb igényük lenne ATM-ekre. A hagyományos bankok ügyfélkörében is minden bizonnyal jelentős különbségek vannak, kérdés, hogyan osztják le egymás közt a kellemetlen kötelezettségeket. És egyáltalán: pontosan hova fogják tenni a legkisebb falvakban is a gépeket?","shortLead":"A Revolut magyarországi ügyfelei sokan vannak, és többségük aktív, egyáltalán nem csak nyaralásokra tartogatja...","id":"20250417_atm-kotelezo-telepites-revolut-bankok-takarek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03217527-4825-48bf-be7a-15eaea85bb0b.jpg","index":0,"item":"9b940bc7-9e4f-48a1-bc96-76967c5dad44","keywords":null,"link":"/360/20250417_atm-kotelezo-telepites-revolut-bankok-takarek","timestamp":"2025. április. 17. 13:00","title":"Revoluttal vagy nélküle, jó kis fejtörő a bankoknak a falvak ATM-esítése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93f9488f-96e0-4106-9bbf-9878d393de1b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Már a híradóban is csak a stúdióban, papírról olvassák fel a híreket.","shortLead":"Már a híradóban is csak a stúdióban, papírról olvassák fel a híreket.","id":"20250417_szerb-kozteve-blokad-elmaradt-musorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93f9488f-96e0-4106-9bbf-9878d393de1b.jpg","index":0,"item":"5032fe15-12b6-4045-9512-9da9c179843f","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_szerb-kozteve-blokad-elmaradt-musorok","timestamp":"2025. április. 17. 17:05","title":"Blokád alatt tartják a szerb köztévét a tüntető egyetemisták, műsorok maradtak el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"890b901d-1ed5-471a-b9ea-53e7a60b41c6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A „külső körülmények” már a kiskereskedelmi tevékenység folytatását veszélyeztetik.","shortLead":"A „külső körülmények” már a kiskereskedelmi tevékenység folytatását veszélyeztetik.","id":"20250417_A-Spar-arcsokkentest-kert-a-beszallitoitol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/890b901d-1ed5-471a-b9ea-53e7a60b41c6.jpg","index":0,"item":"c5af1b50-6916-48f4-b0a7-f5974a703fdb","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_A-Spar-arcsokkentest-kert-a-beszallitoitol","timestamp":"2025. április. 17. 12:01","title":"A SPAR árcsökkentést kért a beszállítóitól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"baee3477-8aec-40d1-9f19-60bce85659ce","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ügyben folyik az eljárás, eddig tanúkat hallgattak meg és adatokat gyűjtöttek.","shortLead":"Az ügyben folyik az eljárás, eddig tanúkat hallgattak meg és adatokat gyűjtöttek.","id":"20250417_polt-peter-ujdorogd-granatbaleset-nyomozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/baee3477-8aec-40d1-9f19-60bce85659ce.jpg","index":0,"item":"7e8a8640-df1b-420b-b57c-f027b8351f2b","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_polt-peter-ujdorogd-granatbaleset-nyomozas","timestamp":"2025. április. 17. 13:03","title":"Polt Péter: Még nem lehet megállapítani, hogy történt-e bűncselekmény az újdörögdi gránátbalesetben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e056d0f-c8f0-4f53-b434-0fd2fe6eeb79","c_author":"HVG","category":"360","description":"A német multi hollandiai leánya nyitott fióktelepet Budapesten.","shortLead":"A német multi hollandiai leánya nyitott fióktelepet Budapesten.","id":"20250417_hvg-Bosch-Security-Systems-budapest-fioktelep-Angelo-Kokkinidis-Mercedes-Ola-Kellenius","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e056d0f-c8f0-4f53-b434-0fd2fe6eeb79.jpg","index":0,"item":"39648aa2-fb5f-44ed-bcad-39a550262386","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-Bosch-Security-Systems-budapest-fioktelep-Angelo-Kokkinidis-Mercedes-Ola-Kellenius","timestamp":"2025. április. 17. 12:15","title":"Új üzletággal hódít Magyarországon a Bosch","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fd049432-8c6d-4190-92c2-fce8124cd4cc","c_author":"Csizmadia Ervin","category":"360","description":"Deák Ferenc Húsvéti cikke volt a kiegyezés nyitánya, százhatvan évvel a megjelenése után a mai magyar politika viszonyaira is érvényes, amit akkor a “haza bölcse” az együttműködés esélyeiről mond. Vélemény.","shortLead":"Deák Ferenc Húsvéti cikke volt a kiegyezés nyitánya, százhatvan évvel a megjelenése után a mai magyar politika...","id":"20250416_Deak-Ferenc-husveti-cikk-kiegyezes-csizmadia-ervin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fd049432-8c6d-4190-92c2-fce8124cd4cc.jpg","index":0,"item":"1c076ab6-20b7-40e5-98d6-9477223019a2","keywords":null,"link":"/360/20250416_Deak-Ferenc-husveti-cikk-kiegyezes-csizmadia-ervin","timestamp":"2025. április. 16. 16:00","title":"Deák Ferenc, a régi és a mai magyar politika: aktuális-e ma a Húsvéti cikk, és ha igen, hogyan?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sok jóféle kisautó kapható, közülük hagyományszámba menően az Opel Corsa a legnépszerűbbek egyike. Ám az új Corsa, az ugyancsak új fejlesztésű egyliteres turbómotorral nem egy szokásos darab. Fürgeségét különösen a pesti zsúfoltságban díjaztuk.
A háromhengeres, egyliteres benzinesben az a nagy szám, hogy még a nagyobbaknál is erősebb, fogyasztása viszont alacsonyabb és tisztább. Mindez azt jelenti, hogy teljesítménye 115 lóerő, csúcsnyomatéka 166 Newtonméter, gyári adatok szerint 100 kilométerenként megelégszik akár 4 liter benzinnel, széndioxid-kibocsátása pedig az Euro 6 norma szerint a kilométerenkénti 100 gramm alatt marad. Összehasonlításképpen lóereje éppen annyi, mint a márka korábbi 1,6 literes szívómotoré, miközben nyomatéka 30 százalékkal nagyobb, fogyasztása pedig 20 százalékkal alacsonyabb.
Opel
A kis kompakt erőforrás nemcsak teljesítményben, hanem járáskultúrájában is állja a versenyt. Az Opel műszaki ismertetőjéből kitűnik, hogy a fejlesztőknek sikerült kiküszöbölni a háromhengeres motorok „sántikálós”, rázós működését, vagyis a kiegyensúlyozás-, a zaj- és a rezgés problémáit. Ennek eredményeként a motor úgy duruzsol, mint egy jobbfajta négyhengeres: például a próbapadon – teljes gáznál, az egész fordulatszám-tartományban – halkabb az ugyanilyen teljesítményű 1,6 literes benzines turbósnál.
Az autóban – állítja a villámos márka – egyáltalán nincs szükség extra zajszigetelésre, bonyolult motorfelfüggesztésre vagy segédalvázra. A motortechnikát ugyanakkor egy sor innovatív megoldás, nagynyomású, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, ultrakompakt turbófeltöltő, folyamatosan változó vezérlés és könnyű építési mód jellemzi. (A súlycsökkentés érdekében alumíniumöntvényből készül a motorblokk, a hengerfej és a forgattyús-ház alaplemeze.) A teljes motor mindössze 15,5 kiló, 10 százalékkal könnyebb a hasonló teljesítményű 1,6-osokénál.
Opel
A háromhengeres „zseberőmű” az Opel több járműosztályában is szerepet kap. Elsőként a törpe-Adamban debütált, aztán megjelent a Corsa erőforrásainak sorában, most pedig feltűnik majd a heteken belül piacara kerülő vadonatúj Astra belépő-motorjaként is. Voltaképpen a mostanában oly divatos downsizing, azaz a kicsinyítés jegyében kidolgozott pöttöm az új, modulrendszerű, 1,6 liter alatti, három- és négyhengeres benzinmotor-sorozat legkisebb tagja. Mindez az Opel szentgotthárdi Flex-üzemében készül, ahol rugalmasan, a benzinesek és a dízelek azonos gyártósoron követik egymást.
De hát a Corsa-hívek számára mégis csak az a fő kérdés: hogyan muzsikál ez a magyar szív az új modellben? Megerősíthetem: tényleg csendesen és fürgén. Alapjáraton alig hallani a hangját, és a motorzaj még nagyobb sebességnél sem fülsértő. Már induláskor remekül húz, százra 10,3 másodperc alatt gyorsít. A kisautó menetdinamikája különösen a városi forgalomban élvezetes, a motorhoz társított, ugyancsak új hatfokozatú sebességváltóval finoman lehet föl-le kapcsolgatni. Sőt, nem is nagyon érdemes rutinból, azaz a motor hangja után sebességet váltani.
Opel
A műszerfali váltásesedékesség-jelző korai felkapcsolásokra sürget, ennél fogva már ötvennél ötödikbe lehet tenni a váltót, a motor simán bírja az alacsony fordulatokat és még a városi forgalom közepette is gyakorta kívánkozik a hatodik fokozat. A beharangozott szuperalacsony fogyasztás azonban nem jött be: az óra inkább 5,5-6 litert mutatott, ami azért a zsúfolt pesti forgalomban nem rossz érték. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy gyorsabb start esetén, zöld jelzőlámpánál indulva időnként idegesítően lefulladt az eco-nak nevezett start-stop rendszer, úgyhogy azt rendre kikapcsoltam.
Az immár ötödik Corsa-nemzedék divatosan új ruhájában elöl, a led-menetfényes lámpatestek, a motorháztetőbe bevasalt hupli, vagy a kocsi két oldalán végig futó pengeél mind karakteres dizájnvonás. A négy méter hosszú, ötszemélyes kocsi utas- és csomagterének méretei az elődmodellhez viszonyítva nem változtak, hosszabb úton azonban a kisautós méret – hátul, szorongás nélkül – inkább két felnőttnek elegendő.
Opel
A volánforgatás kényelmét viszont egy sor, többnyire extra felszerelésként rendelhető vezetéstámogató rendszer emeli. A holttér-figyelő, a frontális ütközés veszélyeire figyelmeztető kamera, követési távolság érzékelő, jelzőtábla-felismerő, sávtartó- és távfény asszisztens, guminyomás-csökkentést jelző mind, a szupermini-kategóriában még távolról sem általános szolgáltatás. Az új Corsa ugyanakkor megkapta az Opel más modelljeiből ismert IntelliLink fantázianevű szórakoztató-információs rendszert, a műszerfal közepén kialakított 7 colos, színes érintőképernyővel. A kijelzőn többek között elő lehet hívni navigációs térkép-alkalmazásokat is, de csak az ehhez megfelelő mobil telefonok bluethoos-os összefűzésével.
Az egyliteres Corsa legvitatottabb eleme az ár. A 90 lovas, 4,2, a 115 lóerős változat 4,3 millió forintnál startol, eleve magasabb áron, mint az 1,2-es vagy az 1,4-es típus. A tesztautó a legmagasabb, a Cosmo felszereltséghez tartozik, amely már kedvezményesen több mint 4,6 millió forintba kerül, de az opcionális szerelvények, köztük a 250 ezer forintos nyitható üvegtető közel hatmillió közelébe lökik a vételárat. Mielőtt szívünkhöz kapnánk megjegyzendő, hogy talán a legnagyobb rivális, az egyliteres, 100-125 lovas EcoBoost motorral szerelt Ford Fiesta is hasonló ársávban mozog. Így aztán aki extra technika után ácsingózik, annak mélyen a zsebébe kell nyúlni.
További autós tesztekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.