Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tizenhét órát kellett várakozniuk a Spanyolországhoz tartozó szigeten az utasoknak. ","shortLead":"Tizenhét órát kellett várakozniuk a Spanyolországhoz tartozó szigeten az utasoknak. ","id":"20250102_Tenerife-Wizz-Air-repulogep-utas-Budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631.jpg","index":0,"item":"0519b808-40e5-4ed4-b38d-8da2395de0c2","keywords":null,"link":"/elet/20250102_Tenerife-Wizz-Air-repulogep-utas-Budapest","timestamp":"2025. január. 02. 12:49","title":"Madárral ütközött a Wizz Air gépe, ezért Tenerifén rekedtek egy éjszakára a Budapestre tartó utasok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c559aaa8-7ed6-456e-9b85-5f257766262c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Dél-koreai kutatók olyan szilárdtest-akkumulátort fejlesztettek, amely képes eloltani magát, ha véletlenül tűz ütne ki. Nem mellesleg: 1000 feltöltés és lemerítés után majdnem 20 százalékkal nagyobb marad a kapacitása, mint a mostani akkumulátoroké.","shortLead":"Dél-koreai kutatók olyan szilárdtest-akkumulátort fejlesztettek, amely képes eloltani magát, ha véletlenül tűz ütne ki...","id":"20250102_szilardtest-akkumulator-kapacitas-elektromos-aram-tarolasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c559aaa8-7ed6-456e-9b85-5f257766262c.jpg","index":0,"item":"e253553e-bb79-4b55-9c24-cf814473b9e8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_szilardtest-akkumulator-kapacitas-elektromos-aram-tarolasa","timestamp":"2025. január. 02. 11:03","title":"Újfajta akkumulátor kerülhet a mobiljába, tovább bírja, és kevésbé lesz tűzveszélyes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14753b6e-902e-4ed0-acf9-5578e84cf05d","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"A dicső múltra hivatkozó Orbán-kormány valójában csak a hagyományos intézményi struktúrák és műemlék épületek pusztításában jeleskedik. Úgy tűnik, ennek még a pénztelenség sem állja útját.","shortLead":"A dicső múltra hivatkozó Orbán-kormány valójában csak a hagyományos intézményi struktúrák és műemlék épületek...","id":"20250103_hvg-kulturpolitika-muzeumok-szinhazak-budai-var","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14753b6e-902e-4ed0-acf9-5578e84cf05d.jpg","index":0,"item":"df829097-7e5a-46ad-b208-87d81f45e134","keywords":null,"link":"/360/20250103_hvg-kulturpolitika-muzeumok-szinhazak-budai-var","timestamp":"2025. január. 03. 09:30","title":"A kultúrpolitikában is elfogytak az Orbán-kormány ötletei, csak rombolás és elvtelenség maradt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e770a31-3f75-42bf-a9b1-79d45f0a3f0f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az alapvetően burritóban utazó gasztrovloggertől csak tanulni érdemes.","shortLead":"Az alapvetően burritóban utazó gasztrovloggertől csak tanulni érdemes.","id":"20250103_receptek-roviden-kiados-etelek-burrito","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e770a31-3f75-42bf-a9b1-79d45f0a3f0f.jpg","index":0,"item":"30d33919-52ff-4c39-b4db-bf5c785fd580","keywords":null,"link":"/elet/20250103_receptek-roviden-kiados-etelek-burrito","timestamp":"2025. január. 03. 05:50","title":"Egy perc alatt megtudhatjuk, hogyan készíthetünk különleges és brutálisan kiadós ételeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b175d561-2d9a-4356-a082-1c08c14fd10d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az elektromos új Rimac a V10-es hibrid Red Bull RB17 fő riválisának ígérkezik.","shortLead":"Az elektromos új Rimac a V10-es hibrid Red Bull RB17 fő riválisának ígérkezik.","id":"20250103_jon-a-horvatok-f1-nel-is-gyorsabb-uj-hiperautoja-rimac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b175d561-2d9a-4356-a082-1c08c14fd10d.jpg","index":0,"item":"baeb5566-3c53-4eb5-8623-f32c2b8af6d0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_jon-a-horvatok-f1-nel-is-gyorsabb-uj-hiperautoja-rimac","timestamp":"2025. január. 03. 06:41","title":"Jön a horvátok F1-nél is gyorsabb új hiperautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b84a9dc-a110-47a6-b445-c215c9721ecd","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Próbafutam után már vitték is vissza a kocsiszínbe, mert még van mit toldozni rajta.","shortLead":"Próbafutam után már vitték is vissza a kocsiszínbe, mert még van mit toldozni rajta.","id":"20250103_hev-hibas-felujitas-szornyu-hang-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b84a9dc-a110-47a6-b445-c215c9721ecd.jpg","index":0,"item":"c8a73309-99a0-4193-a1e2-0cb9c1064e82","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_hev-hibas-felujitas-szornyu-hang-video","timestamp":"2025. január. 03. 20:02","title":"A nagy büszkén átadott, felújított HÉV szerelvénynek olyan a hangja, mintha szét akarna esni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fbf4d01-8e9a-415c-992d-7b50e3700734","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már a magyar felhasználóknál is megjelenik a Disney+ figyelmeztetése arról, hogy többé nem lehet egy háztartáson kívüli személlyel megosztani az előfizetést. ","shortLead":"Már a magyar felhasználóknál is megjelenik a Disney+ figyelmeztetése arról, hogy többé nem lehet egy háztartáson kívüli...","id":"20250103_disney-plus-streaming-platform-jelszomegosztas-tiltas-uzenet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fbf4d01-8e9a-415c-992d-7b50e3700734.jpg","index":0,"item":"73753386-372f-4a59-9402-edb68a205cf1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_disney-plus-streaming-platform-jelszomegosztas-tiltas-uzenet","timestamp":"2025. január. 03. 12:33","title":"Ennyi volt: a magyarokat is elérte a Disney+ jelszómegosztás-tiltása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95c26f43-faa2-4889-a62c-3fadbf1ac1fb","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Havi bruttó 521 ezer forintot keres majd minden új belépő eladó vagy pénztáros az Aldinál a 8 százalékos emelés után. A régiek akár 721 ezer forint bruttóval is számolhatnak.","shortLead":"Havi bruttó 521 ezer forintot keres majd minden új belépő eladó vagy pénztáros az Aldinál a 8 százalékos emelés után...","id":"20250102_8-szazalekos-beremeles-aldi-berfejlesztes-fizetesemeles-elado-penztaros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95c26f43-faa2-4889-a62c-3fadbf1ac1fb.jpg","index":0,"item":"ff0cda69-26a0-4084-ad0b-e9ba201bfe50","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_8-szazalekos-beremeles-aldi-berfejlesztes-fizetesemeles-elado-penztaros","timestamp":"2025. január. 02. 13:05","title":"Aldi: Nyolcszázalékos lesz a béremelés idén, félmillió felett a kezdő bruttó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sok jóféle kisautó kapható, közülük hagyományszámba menően az Opel Corsa a legnépszerűbbek egyike. Ám az új Corsa, az ugyancsak új fejlesztésű egyliteres turbómotorral nem egy szokásos darab. Fürgeségét különösen a pesti zsúfoltságban díjaztuk.
A háromhengeres, egyliteres benzinesben az a nagy szám, hogy még a nagyobbaknál is erősebb, fogyasztása viszont alacsonyabb és tisztább. Mindez azt jelenti, hogy teljesítménye 115 lóerő, csúcsnyomatéka 166 Newtonméter, gyári adatok szerint 100 kilométerenként megelégszik akár 4 liter benzinnel, széndioxid-kibocsátása pedig az Euro 6 norma szerint a kilométerenkénti 100 gramm alatt marad. Összehasonlításképpen lóereje éppen annyi, mint a márka korábbi 1,6 literes szívómotoré, miközben nyomatéka 30 százalékkal nagyobb, fogyasztása pedig 20 százalékkal alacsonyabb.
Opel
A kis kompakt erőforrás nemcsak teljesítményben, hanem járáskultúrájában is állja a versenyt. Az Opel műszaki ismertetőjéből kitűnik, hogy a fejlesztőknek sikerült kiküszöbölni a háromhengeres motorok „sántikálós”, rázós működését, vagyis a kiegyensúlyozás-, a zaj- és a rezgés problémáit. Ennek eredményeként a motor úgy duruzsol, mint egy jobbfajta négyhengeres: például a próbapadon – teljes gáznál, az egész fordulatszám-tartományban – halkabb az ugyanilyen teljesítményű 1,6 literes benzines turbósnál.
Az autóban – állítja a villámos márka – egyáltalán nincs szükség extra zajszigetelésre, bonyolult motorfelfüggesztésre vagy segédalvázra. A motortechnikát ugyanakkor egy sor innovatív megoldás, nagynyomású, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, ultrakompakt turbófeltöltő, folyamatosan változó vezérlés és könnyű építési mód jellemzi. (A súlycsökkentés érdekében alumíniumöntvényből készül a motorblokk, a hengerfej és a forgattyús-ház alaplemeze.) A teljes motor mindössze 15,5 kiló, 10 százalékkal könnyebb a hasonló teljesítményű 1,6-osokénál.
Opel
A háromhengeres „zseberőmű” az Opel több járműosztályában is szerepet kap. Elsőként a törpe-Adamban debütált, aztán megjelent a Corsa erőforrásainak sorában, most pedig feltűnik majd a heteken belül piacara kerülő vadonatúj Astra belépő-motorjaként is. Voltaképpen a mostanában oly divatos downsizing, azaz a kicsinyítés jegyében kidolgozott pöttöm az új, modulrendszerű, 1,6 liter alatti, három- és négyhengeres benzinmotor-sorozat legkisebb tagja. Mindez az Opel szentgotthárdi Flex-üzemében készül, ahol rugalmasan, a benzinesek és a dízelek azonos gyártósoron követik egymást.
De hát a Corsa-hívek számára mégis csak az a fő kérdés: hogyan muzsikál ez a magyar szív az új modellben? Megerősíthetem: tényleg csendesen és fürgén. Alapjáraton alig hallani a hangját, és a motorzaj még nagyobb sebességnél sem fülsértő. Már induláskor remekül húz, százra 10,3 másodperc alatt gyorsít. A kisautó menetdinamikája különösen a városi forgalomban élvezetes, a motorhoz társított, ugyancsak új hatfokozatú sebességváltóval finoman lehet föl-le kapcsolgatni. Sőt, nem is nagyon érdemes rutinból, azaz a motor hangja után sebességet váltani.
Opel
A műszerfali váltásesedékesség-jelző korai felkapcsolásokra sürget, ennél fogva már ötvennél ötödikbe lehet tenni a váltót, a motor simán bírja az alacsony fordulatokat és még a városi forgalom közepette is gyakorta kívánkozik a hatodik fokozat. A beharangozott szuperalacsony fogyasztás azonban nem jött be: az óra inkább 5,5-6 litert mutatott, ami azért a zsúfolt pesti forgalomban nem rossz érték. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy gyorsabb start esetén, zöld jelzőlámpánál indulva időnként idegesítően lefulladt az eco-nak nevezett start-stop rendszer, úgyhogy azt rendre kikapcsoltam.
Az immár ötödik Corsa-nemzedék divatosan új ruhájában elöl, a led-menetfényes lámpatestek, a motorháztetőbe bevasalt hupli, vagy a kocsi két oldalán végig futó pengeél mind karakteres dizájnvonás. A négy méter hosszú, ötszemélyes kocsi utas- és csomagterének méretei az elődmodellhez viszonyítva nem változtak, hosszabb úton azonban a kisautós méret – hátul, szorongás nélkül – inkább két felnőttnek elegendő.
Opel
A volánforgatás kényelmét viszont egy sor, többnyire extra felszerelésként rendelhető vezetéstámogató rendszer emeli. A holttér-figyelő, a frontális ütközés veszélyeire figyelmeztető kamera, követési távolság érzékelő, jelzőtábla-felismerő, sávtartó- és távfény asszisztens, guminyomás-csökkentést jelző mind, a szupermini-kategóriában még távolról sem általános szolgáltatás. Az új Corsa ugyanakkor megkapta az Opel más modelljeiből ismert IntelliLink fantázianevű szórakoztató-információs rendszert, a műszerfal közepén kialakított 7 colos, színes érintőképernyővel. A kijelzőn többek között elő lehet hívni navigációs térkép-alkalmazásokat is, de csak az ehhez megfelelő mobil telefonok bluethoos-os összefűzésével.
Az egyliteres Corsa legvitatottabb eleme az ár. A 90 lovas, 4,2, a 115 lóerős változat 4,3 millió forintnál startol, eleve magasabb áron, mint az 1,2-es vagy az 1,4-es típus. A tesztautó a legmagasabb, a Cosmo felszereltséghez tartozik, amely már kedvezményesen több mint 4,6 millió forintba kerül, de az opcionális szerelvények, köztük a 250 ezer forintos nyitható üvegtető közel hatmillió közelébe lökik a vételárat. Mielőtt szívünkhöz kapnánk megjegyzendő, hogy talán a legnagyobb rivális, az egyliteres, 100-125 lovas EcoBoost motorral szerelt Ford Fiesta is hasonló ársávban mozog. Így aztán aki extra technika után ácsingózik, annak mélyen a zsebébe kell nyúlni.
További autós tesztekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.