szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ferruccio Lamborghini születésének 100 éves évfordulója alkalmából készítették az olaszok a limitált szériás Centenario modellt, amely 770 lóerős V12-es motorral, szénszálas kasztnival és 350 kilométer/órás végsebességgel van felvértezve. Természetesen az összeset eladták belőle a bemutató előtt.

A Genfi Autószalon mindig is nagyon erős volt szupersportautókban, de az idei felhozatal talán még a korábbi évek termését is felülmúlja, hiszen a Bugatti, a Ferrari, az Aston Martin és a Lamborghini is premierrel készült a rendezvényre. Utóbbi ráadásul egy limitált szériás modellel, amit Ferruccio Lamborghini születésének százéves évfordulója alkalmából készítettek és éppen ezért a Centenario nevet adták neki.

Lamborghini

Az Aventador alapjaira épített közúti rakétából mindössze negyven példányt (20 kupét és 20 roadstert) fognak legyártani, darabonként 1,75 millió eurós indulóáron, amely átszámítva mintegy 543 millió forintnak megfelelő összeg. Ahogyan az ilyen exkluzív, gyűjtői modelleknél lenni szokott az összeset elkapkodták belőle elővételben, ami tulajdonképpen érthető, hiszen az élményhajhászáson túl befektetésnek sem utolsó.

A mozgatásáról a jól ismert 6.5 literes, feltöltő nélküli V12-es benzinmotor gondoskodik, immáron 770 lóerővel, amely az összkerék-meghajtás segítségével 2,8 másodperc alatt katapultálja nulláról százas tempóra. Ami még ennél is durvább, hogy a 0-300 km/h is megvan neki 23,5 szekundum alatt, a végsebessége pedig eléri 350 km/h-t.

Lamborghini

A hátborzongató menetdinamika nem csak a V12-es blokknak a hozadéka, hanem az aerodinamikailag optimalizált szénszálas karosszériának is. A látványos karbon elemek ráadásul nem csak komoly leszorítóerőt termelnek, de sokat könnyítenek is az autón. A Centenario 55 kilogrammal kevesebbet nyom az Aventadornál, vagyis az 1520 kilogrammjának köszönhetően kevesebb, mint 2 kilogrammra jut egy lóerő. Hogy ne csak motor-, és leszorítóerőben legyen az élen, hanem kellően agilisen is viselkedjen a 4,94 méteres hosszához képest, az olasz mérnökök hátsókerék-kormányzással is ellátták.

A Centenario egyedileg konfigurálható utasterében az Alcantara és a karbon dominál, illetve a középkonzolra biggyesztett 10,1 colos érintőképernyő, melynek szoftvere az Apple CaPlay-t is támogatja. Ami talán ennél is fontosabb, hogy a rendszer beépített telemetria-szoftverrel is rendelkezik, amely részletesen dokumentálja a versenypályán begyűjthető információkat, amiket ezután ki lehet elemezni. Utóbbiban az első és a hátsó beépített kamera is segít, amellyel rögzíthetőek a körök.

Hogy mindezt maximális biztonság mellett lehessen kipróbálni, úgy alakították ki a Centenario orrában a helyet, hogy gond nélkül elférjen benne két bukósisak.

Lamborghini
Lamborghini
Lamborghini
Lamborghini

Ha nem szeretne lemaradni a Genfi Autószalon újdonságairól, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!