szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Toyota egy ideje már dolgozik a tetőbe integrált napelemeken, a Karma Revero most beelőzte őket.

A napokban volt épp kilenc éve, hogy megalapították az amerikai Fisker Automotive nevű, azóta már Karma Automotive néven működő autógyártó céget, aminek első autója nem is sikerült rosszul. A Fisker Karma valójában egy luxus sportszedán, ami hibrid hajtást kapott, a dizájnját pedig maga az alapító Henrik Fisker tervezte, akinek a nevéhez az Aston Martin DB9 és a BMW Z8 tartozik. Most megújult a kocsi, de szerencsére nem a külsejében.

Az Engadget beszámolója szerint egyelőre túl sok infót nem adtak ki a gépről, a legfontosabb változásról azonban már most tudni. Az információk szerint a Fisker Karma tetejébe napelemeket integráltak a fejlesztők – pont úgy, ahogy azt a Toyota a következő Priusnál ígéri –, ami segít az akkumulátorok töltésében, vagy akár a légkondicionáló is működtethető majd róla. Vagyis gyakorlatilag a napelemek által megtermelt elektromos árammal üzemel majd a gép elektromotorja.

A The Wall Street Journal még áprilisban készített interjút a cég marketingigazgatójával, Jim Taylorral, aki akkor azt mondta, az autót működtető, valamint a töltési rendszerét a BMW-től kölcsönözte a modell, ami sok tekintetben fejlődött a korábbi modellhez képest. Hogy ez pontosan mit jelent, azt nem fejtette ki, de annyit azért elárult, érinti az elektronikus rendszert és a töltés hatékonyságát is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!