Idén elkezdik az Alagút felújítását – ilyen lesz, ha kész lesz

Az Alagút mellett a Lánchíd is megújul, a teljes munka 2,5 évig tart, 22-23 milliárd forintba kerül majd.

  • hvg.hu hvg.hu
Idén elkezdik az Alagút felújítását – ilyen lesz, ha kész lesz

A 444.hu tett közzé több egybefüggő információt a budai váralagút és a Lánchíd felújításával kapcsolatban. Az Alagút esetében az egyik legfontosabb, hogy a biciklisek külön sávot kapnának mindkét irányban. További fejlesztés, hogy külön szellőztetőberendezést is kap az Alagút, ventillátorok segítségével.

444.hu

A Lánchídon a kerékpáros közlekedés nem preferált továbbra sem felújítás után, de az autóforgalom marad a jelenlegi formájában.

A projekt bekerült a főváros idei költségvetésébe, és a tervek szerint bruttó 22-23 milliárd forintba kerül. Bontásban: ebből 0,9 milliárd forint jut idénre, 2018-ra és 2019-re 10,5 milliárd és 10,9.

Látványterveket azonban nem készítettek, mivel sem a Lánchídnak, sem az Alagútnak nem módosul a kinézete. Az itt látható képek is a tervrajzokból valók.

Kérdés, miért nem került be a programba a Széchenyi István tér forgalmi rendjének átalakítása. Korábban a főváros is úgy gondolta, parkot csinálnának a Széchenyi tér közepéből, ahova jelenleg csak gyalog és szabálytalanul lehet eljutni. Mindemellett az autók is feleslegesen kerülik meg az egész Széchenyi István teret.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.