szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyes gyártók szerint a divatterepjárókból feltétlenül kell egy minimum 500 lóerős változat. Többek közt a Mercedes is így gondolkozik.

A Mercedes a közelmúltban dobta piacra a középkategóriás SUV-ok között versenyző GLC-t és annak sportosan csapott hátú változatát, a GLC Coupét. A baltával faragott arcú GLK-t váltó sorozatból tavaly mindkét modellt alaposan leteszteltük: a GLC-ből a 250d-hez, a GLC Coupéból pedig a 220d modellhez volt szerencsénk. Egészen mostanáig a V6-os erőforrással szerelt AMG 43 jelentette a GLC-k csúcsát, most azonban megérkeztek a vadonatúj AMG 63 modellek.

Daimler

Az átlag feletti dinamikára elsősorban a csillagos gyártó már jól ismert V8-as biturbó erőforrása biztosít garanciát, ami a normál AMG 63-ban 476 lóerőt, az AMG 63S-ben pedig 510 lóerőt szabadít rá a kerekekre - a maximális nyomaték 650, illetve 700 Nm. A négykerékhajtású divatterepjárók kilencsebességes automata váltóval rendelkeznek, a végsebességük pedig elektronikusan 250 km/h-ra van korlátozva. Az 1,9 tonnás SUV-ok közül a szerényebb teljesítményűek 4 másodperc, az izmosabbak pedig 3,8 másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100-ra.

Daimler

A természetesen rajtelektronikával és sportkipufogóval is felvértezett legerősebb GLC-k világpremierje jövő héten a New York-i Autószalonon lesz. A június közepétől rendelhető, 21 colos kerekeken gördülő új Mercedesek első példányait várhatóan szeptemberben vehetik majd át a vásárlók.

Daimler
Daimler

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!