Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"90c7db3e-8ca1-4c26-9635-bcfd8ca0f295","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A bíróság szerint a külügyminisztérium nem tagadhatja meg az adatközlést, de Szijjártóék még fellebbezhetnek.","shortLead":"A bíróság szerint a külügyminisztérium nem tagadhatja meg az adatközlést, de Szijjártóék még fellebbezhetnek.","id":"20250425_Szijjarto-Peter-kulugyminiszterium-adatigenyles-maganrepulo-torvenymodositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90c7db3e-8ca1-4c26-9635-bcfd8ca0f295.jpg","index":0,"item":"67eafe8d-370d-4366-80c1-2937bf073ddd","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_Szijjarto-Peter-kulugyminiszterium-adatigenyles-maganrepulo-torvenymodositas","timestamp":"2025. április. 25. 14:31","title":"Törvényt módosított a kormány, ami alapján nem kell kiadnia Szijjártó magánrepüléseinek árát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b05e214c-9f25-4f05-a411-ab8bc36f4500","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A demokrata vezetésű államok álláspontja szerint az elnöknek nincs hatásköre a vámok kivetésére, amivel ráadásul súlyos terhet ró az amerikai fogyasztókra is.","shortLead":"A demokrata vezetésű államok álláspontja szerint az elnöknek nincs hatásköre a vámok kivetésére, amivel ráadásul súlyos...","id":"20250424_Tizenket-amerikai-allam-perel-Trump-vamjai-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b05e214c-9f25-4f05-a411-ab8bc36f4500.jpg","index":0,"item":"52b461a9-3b32-453d-aea8-d2f6b3049314","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_Tizenket-amerikai-allam-perel-Trump-vamjai-miatt","timestamp":"2025. április. 24. 09:40","title":"Tizenkét amerikai állam perel Trump vámjai miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"502c9cb3-bb12-4035-9ac8-34c36926ca75","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az alelnök szerint némi területcserére is szükség lenne a megállapodáshoz.","shortLead":"Az alelnök szerint némi területcserére is szükség lenne a megállapodáshoz.","id":"20250423_vance-oroszorszag-ukrajna-bekefolyamat-amerika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/502c9cb3-bb12-4035-9ac8-34c36926ca75.jpg","index":0,"item":"efd0daee-21e3-4438-9d26-95ab220e3759","keywords":null,"link":"/vilag/20250423_vance-oroszorszag-ukrajna-bekefolyamat-amerika","timestamp":"2025. április. 23. 19:12","title":"Vance: Amerika kihátrál a békefolyamat mögül, ha Oroszország és Ukrajna nem fogadja el a javaslatát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e82a7f34-9ccc-4b33-8e35-a31de73e850b","c_author":"Ballai Vince","category":"kkv","description":"Márciusban legalábbis. Volt, aki kilowattóránként majdnem 19 forintot zsebelt be, mert jókor töltött fel. Nem feltétlenül marad azonban ez így.","shortLead":"Márciusban legalábbis. Volt, aki kilowattóránként majdnem 19 forintot zsebelt be, mert jókor töltött fel. Nem...","id":"20250423_hmke-aggregator-brutto-elszamolas-piaci-aron-napelemes-termeles-pentasun-kft-kkv-megujulo-energia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e82a7f34-9ccc-4b33-8e35-a31de73e850b.jpg","index":0,"item":"c2f97cf4-6803-465f-b44c-bd0c4fca4d93","keywords":null,"link":"/kkv/20250423_hmke-aggregator-brutto-elszamolas-piaci-aron-napelemes-termeles-pentasun-kft-kkv-megujulo-energia","timestamp":"2025. április. 23. 16:36","title":"Tényleg háromszoros árat értek el a kis napelemesek, akik csatlakoztak az első aggregátorcéghez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afa5e577-844b-48d3-b523-ccb24e7a79e4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Világszerte 350 millióan tesznek fel legalább havi egyszer valamilyen kérdést a Gemini MI-nek, ami nem tűnik kevésnek – ám a Google maga közölt becsült adatokat arról, mennyien használják az OpenAI chatbotját. És úgy tűnik, bőven van mit ledolgoznia a keresőpiacot jelenleg uraló Google-nek.","shortLead":"Világszerte 350 millióan tesznek fel legalább havi egyszer valamilyen kérdést a Gemini MI-nek, ami nem tűnik kevésnek –...","id":"20250424_google-gemini-mesterseges-intelligencia-hasznalati-adatok-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afa5e577-844b-48d3-b523-ccb24e7a79e4.jpg","index":0,"item":"1ffb273f-0f50-4394-b38d-acd86080ae56","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_google-gemini-mesterseges-intelligencia-hasznalati-adatok-birosag","timestamp":"2025. április. 24. 09:03","title":"Kitárta lapjait a Google, ennyien használják a Geminit – és ekkora a lemaradásuk a ChatGPT mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"115a5f26-697b-4d41-b3f5-4f7d410d5c57","c_author":"Polyák Gábor","category":"360","description":"Trump az Orbán-kormánynál nagyobb lendülettel vetette bele magát a kultúrharcba, de vajon melyik harc pusztítóbb? Az ELTE média tanszékének vezetőjének cikke.","shortLead":"Trump az Orbán-kormánynál nagyobb lendülettel vetette bele magát a kultúrharcba, de vajon melyik harc pusztítóbb...","id":"20250424_hvg-Polyak-Gabor-Egyetemes-felelmek-Trump-Amerikajaban-es-Orban-Magyarorszagan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/115a5f26-697b-4d41-b3f5-4f7d410d5c57.jpg","index":0,"item":"4596406f-15f9-427a-8369-dc1babdcb290","keywords":null,"link":"/360/20250424_hvg-Polyak-Gabor-Egyetemes-felelmek-Trump-Amerikajaban-es-Orban-Magyarorszagan","timestamp":"2025. április. 24. 08:30","title":"Polyák Gábor: Egyetemes félelmek Trump Amerikájában és Orbán Magyarországán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09be60fa-74c5-4109-9b60-75e78f29af2d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Később induló kukásautók, fizetős kukacsere – Szaniszló Sándor szerint egyelőre csak az árnyoldala látszik annak, hogy a Fővárostól a MOHU-hoz került a budapesti szemétszállítás.","shortLead":"Később induló kukásautók, fizetős kukacsere – Szaniszló Sándor szerint egyelőre csak az árnyoldala látszik annak...","id":"20250423_szaniszlo-sandor-mohu-szemetszallitas-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09be60fa-74c5-4109-9b60-75e78f29af2d.jpg","index":0,"item":"85b5fa44-7131-49b8-8af5-a8658428a48c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250423_szaniszlo-sandor-mohu-szemetszallitas-budapest","timestamp":"2025. április. 23. 17:48","title":"Pestlőrinc polgármestere szerint amióta a MOHU működik, csak romlott a szemétszállítás színvonala","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"592d4aa7-4804-4323-b67f-956cf6730382","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"A lakosság védelme érdekében. ","shortLead":"A lakosság védelme érdekében. ","id":"20250424_Romania-kezdemenyezte-az-EU-nal-hogy-vegyek-le-a-medvet-a-veszelyeztetett-fajok-listajarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/592d4aa7-4804-4323-b67f-956cf6730382.jpg","index":0,"item":"db98e644-61d0-4197-ada8-65df22fbde87","keywords":null,"link":"/zhvg/20250424_Romania-kezdemenyezte-az-EU-nal-hogy-vegyek-le-a-medvet-a-veszelyeztetett-fajok-listajarol","timestamp":"2025. április. 24. 18:50","title":"Románia kezdeményezte az EU-nál, hogy vegyék le a medvét a veszélyeztetett fajok listájáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, mennyire sikerült jól a német gyártó középkategóriás crossoverének sportosra vágott kivitele - teszten a GLC 220d 4Matic Coupé.
A divatterepjárók értelméről és hasznosságáról rengeteget lehetne vitatkozni, ahhoz viszont kétség sem férhet, hogy az autópiac mostanság tapasztalható növekedésének legfőbb mozgatórugója a SUV-szektor. A szektorba a BMW vitt némi új színt 2008-ban, amikor is piacra dobta az akkorra már komoly karriert befutott X5 csapotthátú változatát, az X6-ot. Ez ma már a második generációjánál tart, és 2014-ben kijött az X4-es kistesó is, melynek közvetlen német prémium ellenfele nem más, mint jelen tesztalanyunk, a vadonatúj Mercedes GLC Coupé.
Könnyen kikövetkeztethető módon a GLC Coupé alapjait az a 2015-ben debütált GLC adja, mely a baltával faragott arcú GLK utódja. A GLC-hez hasonlóan a GLC Coupé is az aktuális C-osztályra épül, és az említett két típus között a legfontosabb különbség, hogy míg az alapmodell úgymond hagyományosan unalmas, dobozos hátsó fertállyal rendelkezik, addig a kupé kiadás hátulja látványosan és dinamikusan lejt. Emiatt a Coupé már állóhelyzetben sokkal sportosabbnak tűnik, mint a normál GLC, aminek azonban ára van, és itt nem feltétlenül csak a magasabb vételárra gondolunk.
László Ferenc
Az igen erőteljesen lefelé lejtő tetővonal miatt a hátsó üléssorban szerényebb fejteret kapunk, a vezetőülésből pedig igen nehezen lehet kilátni hátra - olyan, mintha egy széles de nagyon keskeny lőrésen kellene kifelé célozni a tekintetünkkel. Még szerencse, hogy a váltót rükvercbe kapcsolba az elektromos mozgatású csomagtérajtón lévő Mercedes jel megdől és kifigyel belőle a hasznos kis tolatókamera. Ezenkívül természetesen a 360 fokos körkörös kamerarendszer sem hiányozhat a fedélzetről, melyhez hasonló ma már ugyan sok autóban található, de tapasztalataink szerint a Mercedesé a leginkább használható és legjobb minőségű.
Az esetünkben jácint piros színben pompázó GLC Coupé 8 centiméterrel hosszabb és 4 centiméterrel alacsonyabb a GLC-nél, így aztán sokkal jobban is néz ki annál, viszont meglepő módon mindkét modell ugyanolyan, 0,31-es légellenállási mutatóval rendelkezik. A rivális BMW X4 egyébként rövidebb, magasabb és szerényebb tengelytávú, mint a GLC Coupé.
A kupé variáns 20-25 kilogrammal könnyebb a GLC alapmodellnél, ettől függetlenül az 1845 kilogrammos tömeget nem mondanánk túl alacsonynak, és ez bizony meg is érződik tempósabb haladáskor a kanyargós utakon. A normál GLC-hez képest csökkent a csomagtartó mérete, mely így most 550 liter helyett csak 500-at képes magába fogadni. A csomagtér padlóját felhajtva azonban egy méretes rekeszre lehetünk figyelmesek, melyben pótkerék helyett csak egy defektjavító készlet foglal némi helyet.
László Ferenc
Beülve az autóba, a sofőrnek olyan érzése támad, mintha a már alaposan belakott kényelmes otthonába érkezett volna haza - talán csak a kényelmes papucs és a kandalló tüze hiányzik. A felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége abszolút elsőosztályú, és az ergonómia is maximálisan rendben van - a kezelőszervek mindenhol kellemes tapintásúak, könnyen elérhetők és egyértelműen kezelhetők.
A tesztautó fekete/fehérre hangolt belterét a bőr, a fém és a fa uralja, ennek ellenére nem a bőr, hanem a kesztyűtartóból finoman adagolt és megvilágított üvegcséjű gyári parfüm illata uralja a mikroklímát. A többzónás légkondícionáló megbízhatóan, bár a vártnál hangyányit hangosabban teszi a dolgát, a beltér világításába viszont lehetetlenség belekötni. Beszálláskor a megvilágított küszöblécek felett libbenünk át, az ajtók legapróbb részletekig kidolgozott textúráját három színben állítható, változtatható fényerejű díszvilágítás emeli ki, az első sor olvasólámpáinak fénye pedig a vezetést egyáltalán nem zavaró módon a visszapillantó tükörből árad lefelé.
László Ferenc
A hozzánk érkezett 220d modellben egy 2,1 literes lökettérfogatú turbódízel motor teljesít szolgálatot, melynek 170 lóerős teljesítménye és már 1400-as fordulatszámtól ébredő 400 Nm-es maximális nyomatéka gyerekjáték egyszerűségűvé varázsolja az előzéseket. A hétköznapokban ez az alapdízel is bőven elegendő erőtartalékkal rendelkezik, azonban érdemes inkább a csupán néhány száz ezer forinttal drágább 250d-t választani, mely 34 lóerővel és 100 Nm-rel komolyabb produkciót ad elő.
A 220d 8,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a maximális sebessége pedig 210 km/h. A tesztfogyasztás 7 liter körül alakult, ami a tetemes tömeg ismeretében teljesen vállalható érték, és az elérésében többek közt a kilencsebességes automata váltónak is nagy szerepe van. Az üzemanyagtartály alaphelyzetben csak 50 literes, de ha kérjük, akkor 66 literes tartályt szerelnek be a Mercedes brémai gyártósorain dolgozók.
László Ferenc
A 9G-Tronic váltó szinte észrevétlen módon és lényegében egyfolytában kapcsolgat, és hát ugyebár van is miből válogatnia. Kilencedik fokozatban autózva percenként mindössze 1500-at fordul a főtengely, miközben mi már 115 km/h-s sebességgel haladunk, és ugyebár már ennél a fordulatszámnál is rendelkezésünkre áll a maximális nyomaték. Padlógázt nyomva villámgyorsan visszavált az automatika, és ha esetleg nem vagyunk elégedettek a dinamikával, akkor érdemes átváltani a Dymanic Select üzemmódot.
Az Eco értelemszerűen a minimális fogyasztásra van kihegyezve, a Comfort a hétköznapok hőse, a Sport és Sport+ a kanyarvadászat során jöhet számításba, az Individual pedig lehetőséget biztosít a rendszer különböző jellemzőinek egyenként történő módosítására. Megjegyzendő, hogy a GLC Coupé már alaphelyzetben sport futóművön mozog, ami a hazai utakon még Comfort módban is pattogós lehet - ha varázsszőnyeg jellegű utazásra vágyunk, akkor bizony rá kell költenünk az opcionális légrugózásra.
László Ferenc
Míg a GLC alaphelyzetben 17-es felniket kap, addig a GLC Coupén már kapásból 18-as kerekek figyelnek, a tesztautón pedig még ennél is nagyobb, 19-es malomkövek találhatók. Érdekesség, hogy még ezek a 19 colos ötküllős felnik sem tűnnek túl nagynak a kocsin, sőt, mintha még így is egy kicsit ballonos gumik lennének rajta. Az utastérbe szerencsére kevés surlódási-, illetve motorzaj hallatszik be, szórakoztatásunkról pedig egy messze átlagon felüli kvalitású Burmester hifi gondoskodik.
Éjszaka remek szolgálatot tesz a LED-es fényszóró, és persze az adaptív tempomat, a vészfékező rendszer, a sávtartó elektronika és a parkolássegítő is a high-tech repertoár részét képezi. Végül, de nem utolsó sorban a 4Matic összkerékhajtás is adott: alaphelyzetben az erő 55 százaléka jut a hátsó kerekekre, és bizony kevés olyan életszerű helyzetet tudunk elképzelni, ahol trakciós gondba kerülhetne a GLC Coupé.
–: hátrafelé rossz kilátás, kisebb csomagtartó, korlátozott hátsó fejtér, nagy tömeg, drága extrák. .
A praktikum oltárán egy keveset áldozó, de cserébe igen szemrevaló Mercedes GLC 220d 4Matic Coupé alapára 14,6 millió forint, ami jelentősen meghaladja a GLC 220d 4Matic 13,2 millió forintos árát, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a kupé magasabb alapfelszereltséggel rendelkezik, az pedig már más kérdés, hogy az extrákkal zsúfolásig telepakolt tesztautó árcéduláján bizony nem kevesebb, mint 23,5 millió forintos összeg olvasható.
Mi a kereken 15 millió forintos árról induló 250d-t mondanánk titkos aduásznak, de létezik 14,5 millióról rajtoló 250-es benzines GLC Coupé is. Egyelőre csak ezzel a három motorral rendelhető a típus, de érkezőben a nagyobb benzines és dízel változatok, a 350e hibrid és a non-plus-ultra AMG modellről nem is beszélve. Ha pedig esetleg túl kicsi lenne a GLC Coupé, akkor érdemes néhány pillantást vetni a hasonló sziluettű GLE Coupéra.