szerző:
Tetszett a cikk?

Kipróbáltuk, hogy milyen a sok régi- és újgazdag által kedvelt brit márka hamarosan hivatalosan is hazánkba érkező egyik szuperdrága modellje. Az új Bentleyt akár négykeréken gördülő szivarszalonnak is hívhatjuk.

A Bentley nemrégiben jelentette be, hogy 2018 második felében megnyílik a márka első hazai kereskedése, ezt követően tehát a cég ügyfeleinek már nem kell Bécsbe járkálniuk. A 400 négyzetméteresre tervezett létesítmény az első teljes évében várhatóan 10 nagyértékű luxusautót fog eladni. Mint megtudtuk, ennél egyértelműen több Bentleyre lenne igény hazánkban, de ennyi a magyar kvóta, nem több, nem kevesebb.

A Volkswagen-konszernhez tartozó luxusmárka jelenleg négy modellt forgalmaz. Az eladások nagy részét a közelmúltban kijött Bentayga divatterepjáró teszi ki, a sportos vonulatot az éppen most megújult kétajtós Continental GT képviseli, az überluxusra vágyók kívánságainak pedig a Mulsanne limuzin felel meg a legjobban.

Nekünk ez utóbbi modell kistestvérét, a persze még így is bőven 5 méter feletti Flying Spurt sikerült kipróbálnunk a hazai utakon.

László Ferenc

Mennyi az annyi?

Joggal merülhet fel a kérdés: mennyire drága egy Bentley? Vajon sokkal drágább-e egy 50-60 millió forintos fullos S-osztályos Mercedesnél vagy 7-es BMW-nél? Hivatalosan a Bentley nem közöl árakat, és még a webes konfigurátor sem ad ilyen jellegű információt, melynek beszerzése érdekében mindenképpen fel kell venni a közvetlen kapcsolatot egy kereskedéssel.

A cég egyik flottakezelő munkatársától sikerült megtudnunk, hogy a kipróbálásra bocsátott Bentley Flying Spur V8 S ebben az alaposan felextrázott változatában 250 ezer euróba kerül. Ha ezt átszámoljuk forintra és a hazai adókat is hozzáadjuk, villámgyorsan 100 millió forint magasságában járunk.

És messze nem ez a Bentley legdrágább modellje.

Bentley

Erőmű

A hosszú motorháztető alatt egy 4 literes lökettérfogatú biturbó V8-as benzinmotor rejtőzik, mely 528 lóerőt és 680 Nm nyomatékot produkál. Önmagában ezek a számok is igen beszédesek, de érdemes gyorsan megjegyezni, hogy ez utóbbi hegyomlásnyi nyomaték már 1700-as fordulatszámtól rendelkezésre áll.

A fogyasztásról egy ilyen luxuslimuzin esetében nem igazán illik beszélgetni, és az is nyílt titok, hogy a gyártó által megadott 10,9 literes kombinált fogyasztást maximum csak laboratóriumi körülmények mellett vagy vákuumban lehet produkálni. A valóságban, normál felhasználás mellett ennek körülbelül a dupláját nyakalja be a monstrum.

Az üzemanyagtank 90 literes, vagyis átagosan 450 kilométerenként tankolással kell megszakítani a méltóságos suhanást.

László Ferenc

A Flying Spur W12-es biturbó erőforrással is rendelhető: a 625 lóerős teljesítményhez ez esetben 800 Nm-es nyomaték társul. És hogy hogyan lehet a legkönnyebben megkülönböztetni egymástól a V8-as és a W12-es Bentleyket? Nos, míg az előbbi esetében a márkajelzésben lévő B betű vörös hátteret kap, addig az utóbbi esetében feketét.

Szóval akkor ez itt egész biztosan egy V8-as példány:

László Ferenc

Milyen vezetni?

Nemrégiben volt szerencsénk egy hétig nyüstölni a BMW 610 lóerős M760Li-jét, és az az egyértelműen túlmotorizált monstrum el tudta hitetni velünk, hogy egy sokkal kisebb és könnyebb járművel vadásszuk a kanyarokat. A Bentley Flying Spur V8 S viszont teljesen más: esze ágában sincs becsapni a sofőrt, akivel e helyett ténylegesen azt érzékelteti, hogy ez itt bizony egy hatalmas és nagyon, de nagyon nehéz vas.

A kormányt és a pedálokat is emberesen kell kezelni, és egy tempósabb kanyarban vagy komolyabb féktávon olyan érzése lehet a volán mögött ülőnek, hogy egy négy keréken gördülő márványtömböt lovagol meg. A gyorsulással nincs probléma, hiszen az 500+ lóerő simán elég egy 4,9 másodperces 0-100-as sprinthez, de amúgy szinte minden más esetben érződik, hogy a 2417 kilogrammos tömeg nem éppen gyerekjáték.

A 306 km/h végsebességet nem állt módunkban kipróbálni, de minden további nélkül elhisszük a gyártónak. A V8-as hang tetten érhető az utastérben, de a sok szigetelés miatt olyan, mintha a nagyon messzi távolból érkezne. Pont ilyen audióprodukciót vártunk el egy arisztokratikus brit luxusautótól, melyhez a vajpuhán váltó nyolcsebességes automataváltó is remekül passzol.

László Ferenc

Méretkérdés

A négykerékhajtású Flying Spur 5,29 méter hosszú, vagyis csak kicsit nagyobb, mint a német prémiummárkák luxusmodelljei, és belül körülbelül ugyanannyi hely jut benne az utasoknak. A 3 méteres tengelytávolságnak köszönhetően akár keresztbe tett lábakkal is utazhatunk a hátsó üléseken, ahol értelemszerűen minden földi jóval elkényeztetnek bennünket.

Ha esetleg mégis szűkös lenne a Flying Spur, akkor még mindig ott a Mulsanne, mely 5,57 méter hosszú és 3,26 méteres tengelytávú. A non-plus-ultra pedig a hosszított tengelytávú Mulsanne, aminek már egy 5,82 méternél is hosszabb parkolóhelyről kell gondoskodnunk.

A Flying Spur 475 literes csomagtartója nem különösebben nagy, de legalább jól pakolható. Arra nem árt felkészülni, hogy ha a hátsó ülések közötti hűtőszekrényt is beikszeljük az opciós listán, akkor néhány liternyi csomagteret és némi praktikumot feláldozunk a luxus oltárán.

László Ferenc

Luxus a köbön

A VW-konszern teljes mértékben tisztában van azzal, hogy a Bentleyk ugyanabban a ligában fociznak, mint ahol a BMW által pátyolgatott Rolls-Royce-ok. Ennek megfelelően a beltér olyan anyagokat és olyan minőségben összeszerelve vonultat fel, amibe még a leginkább kőszívű, morcos tesztelők sem tudnak belekötni.

Teljesen magától értetődik, hogy ami fának és fémnek látszik, az ténylegesen is ezekből az anyagokból készül. A szorgos kézimunka nyomait magán viselő belteret a megrendelők teljesen személyre tudják szabni, a színek és anyagok kombinációja szinte végtelen. Ennek megfelelően kevés az esély arra, hogy két teljesen egyforma Bentley-utastérrel találkozzunk.

László Ferenc

Érdekesség, hogy az ülésekhez felhasznált bőr kivágása és varrása egy 26 órás munkafolyamat része, és egyedül a kormánnyal mintegy 15 órányi munkája van a jól képzett mesterembereknek. A vaskos és komoly tömegű ajtókat felesleges és persze nem is illik becsapni, azokat ugyanis motorok húzzák a helyükre. Mondjuk ezt speciel a jelentősen olcsóbb német riválisok is tudják.

A szellőzőrostélyok, a kapcsolók és a fogantyúk is mind-mind a végletekig igényesen vannak kialakítva, és persze a high-tech sem hiányozhat a fedélzetről. Az analóg Breitling órával ékesített műszerfal méretes érintőképernyőjén például kedvünk szerint hangolhatjuk a futóművet, a hátsó középkonzolból kivehető apró érintőkijelzős kütyüvel pedig a hátsó sorban ülők is elérhetnek szinte minden fontosabb funkciót.

László Ferenc

László Ferenc

Konklúzió

A 21 colos kerekeken gördülő, sportos kipufogó végződésekkel megspékelt Bentley Flying Spur V8 S a maga négy darab jellegzetes köralakú fényszórójával és hatalmas méretével képtelen meghúzni magát a közúti forgalomban. A pillanatok alatt az érdeklődés középpontjába kerülő brit luxusautót vezetni is életre szóló élmény, de bátran állíthatjuk, hogy ezúttal kivételesen a második sorban érezhetjük jobban magunkat.

A cilindert ugyan le kell venni utazás közben, de talán ennyi az összes negatívum, amit ezúttal a Bentleynek fel tudunk róni.

Bentley

Ha érdeklik még hasonló autós kalandok, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!