Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"530a6b5a-c457-428a-af88-ce65dd0db677","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Bármikor volt szó atomfegyverekről, az amerikaiak és a franciák gyanakvással tekintettek egymásra. Charles de Gaulle francia elnök különutas nagyhatalmi politikájával elérte, hogy a lazuló amerikai védőerő közepette Európában Franciaországnak van az Egyesült Királyság mellett nukleáris arzenálja.","shortLead":"Bármikor volt szó atomfegyverekről, az amerikaiak és a franciák gyanakvással tekintettek egymásra. Charles de Gaulle...","id":"20250413_hvg-charles-de-gaulle-francia-atomprogram-elrettentes-doktrinaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/530a6b5a-c457-428a-af88-ce65dd0db677.jpg","index":0,"item":"63ed8455-2e8c-47ab-b37e-d22fe069ffcb","keywords":null,"link":"/360/20250413_hvg-charles-de-gaulle-francia-atomprogram-elrettentes-doktrinaja","timestamp":"2025. április. 13. 12:30","title":"Amikor a franciák komolyan vették a függetlenedést Amerikától: hogyan teremtett atomhatalmat De Gaulle Európa közepén?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3e7ab81-7685-4223-822b-147aa58d00cb","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Az esetet követő furgonos jobbnak látta, ha visszasorol a megelőzött autó mögé.","shortLead":"Az esetet követő furgonos jobbnak látta, ha visszasorol a megelőzött autó mögé.","id":"20250412_Videon-a-vakmero-mutatvany-elozes-kozben-zarta-vissza-egy-masik-auto-tanksapkajat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3e7ab81-7685-4223-822b-147aa58d00cb.jpg","index":0,"item":"137779d1-bf9e-4182-b649-680e4f720c69","keywords":null,"link":"/cegauto/20250412_Videon-a-vakmero-mutatvany-elozes-kozben-zarta-vissza-egy-masik-auto-tanksapkajat","timestamp":"2025. április. 12. 18:57","title":"Videón a vakmerő mutatvány: előzés közben zárta vissza egy másik autó tanksapkáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dea10479-57e0-4583-b52f-8b63d815ae09","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"A kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer (EPR) keretében már második éve vállalnak fontos szerepet a gyártók abban, hogy termékeik megfelelő módon hasznosuljanak újra, ezzel óvva környezetünket és erősítve a gazdaságot. A már működő rendszer azonban most szigorodik: áprilistól bírságot kaphat az, aki nem, vagy nem valós adatot szolgáltat a hatóság részére. Cikkünkben azt nézzük meg, mi a bírság célja, és hogy kinek, miért és mennyit kell fizetnie.","shortLead":"A kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer (EPR) keretében már második éve vállalnak fontos szerepet a gyártók abban...","id":"20250305_Aprilistol-birsag-EPR-adatszolgaltatas-MOHU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dea10479-57e0-4583-b52f-8b63d815ae09.jpg","index":0,"item":"1178b7a3-1d8a-4cd3-83c7-c1832ab46147","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250305_Aprilistol-birsag-EPR-adatszolgaltatas-MOHU","timestamp":"2025. április. 13. 11:30","title":"Áprilistól bírság jár a gyártóknak az elmaradt vagy hibás EPR-adatszolgáltatásért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa3b8106-aa55-4578-9925-5fd5f7f719c7","c_author":"Mészáros Márton","category":"360","description":"Sokan nem számolnak a vidéki otthonfelújítási programmal az érintett településeken, pedig szinte mindenki hallott róla. A megújítandó lakásbelsőtől természetességet és nyugalmat várnak, a zöldtermékek azonban az átlagnak még túl drágák.","shortLead":"Sokan nem számolnak a vidéki otthonfelújítási programmal az érintett településeken, pedig szinte mindenki hallott róla...","id":"20250413_hvg-kistelepulesek-otthonfelujitas-allami-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa3b8106-aa55-4578-9925-5fd5f7f719c7.jpg","index":0,"item":"35fd0154-f838-4ee0-a160-e8bc3bfe83e0","keywords":null,"link":"/360/20250413_hvg-kistelepulesek-otthonfelujitas-allami-tamogatas","timestamp":"2025. április. 13. 09:26","title":"Sok embert érdekel a kistelepüléseken az otthonfelújítási támogatás, de hitelt nem mer felvenni hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5cf68b60-db24-4093-bcad-85287f322ad7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Korábban nyolc évig volt a Fidesz országgyűlési képviselője.","shortLead":"Korábban nyolc évig volt a Fidesz országgyűlési képviselője.","id":"20250412_Meghalt-Tiffan-Zsolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cf68b60-db24-4093-bcad-85287f322ad7.jpg","index":0,"item":"84d8b591-b489-4a59-820b-3098f9149b5a","keywords":null,"link":"/itthon/20250412_Meghalt-Tiffan-Zsolt","timestamp":"2025. április. 12. 11:43","title":"Meghalt Tiffán Zsolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87f4f2dd-92c4-4630-8e4f-d64e82140db5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ozsváth Kálmán, aki korábban fideszes önkormányzati képviselő volt, – először úgy tűnt, hogy – állami hivatalnokként egy olyan dalt posztolt, amiben több politikust hazaárulónak, poloskának, szemét bandának neveznek. A KSH gyorsan közölte: már csak a volt a szóvivőjük Ozsváth.","shortLead":"Ozsváth Kálmán, aki korábban fideszes önkormányzati képviselő volt, – először úgy tűnt, hogy – állami hivatalnokként...","id":"20250413_KSH-szovivo-Ozsvath-Kalman-Magyar-Peter-Kollar-Kinga-AI-dal-hazaarulo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87f4f2dd-92c4-4630-8e4f-d64e82140db5.jpg","index":0,"item":"7c55132b-a15a-4c38-9d34-0ecd27c20a74","keywords":null,"link":"/itthon/20250413_KSH-szovivo-Ozsvath-Kalman-Magyar-Peter-Kollar-Kinga-AI-dal-hazaarulo","timestamp":"2025. április. 13. 14:22","title":"A KSH – közben már csak volt – szóvivője is beszállt a Fidesz mellé üzengetni Magyarnak: Peti, most legyen nagy pofád!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3718a0d-074e-42a2-a437-4bcda45d1a35","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai Frontier nevű szuperszámítógép 1,5 óra alatt végezte el azt a számítást, amit korábban több mint 38 óra alatt sikerült. Az eredményből mindenki profitálhat.","shortLead":"Az amerikai Frontier nevű szuperszámítógép 1,5 óra alatt végezte el azt a számítást, amit korábban több mint 38 óra...","id":"20250413_frontier-szuperszamitogep-szimulacio-szamitasi-teljesitmeny-gyorsasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3718a0d-074e-42a2-a437-4bcda45d1a35.jpg","index":0,"item":"35e45e49-cc84-4d5c-854b-7a61e7e5c96e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250413_frontier-szuperszamitogep-szimulacio-szamitasi-teljesitmeny-gyorsasag","timestamp":"2025. április. 13. 16:03","title":"96%-kal gyorsabb lett a számítógép, ami 1,5 óra alatt elvégzi, amit korábban 38 óra alatt sikerült","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60e03fd4-36bb-49ee-af1b-e13a852c4287","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy más célra már használt gyógyszer lehet fontos eszköze a szúnyogok irtásának, igaz, vannak azért kérdőjelek a módszer körül.","shortLead":"Egy más célra már használt gyógyszer lehet fontos eszköze a szúnyogok irtásának, igaz, vannak azért kérdőjelek...","id":"20250412_szunyogok-elleni-vedekezes-emberi-ver-mereg-nitisinone","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60e03fd4-36bb-49ee-af1b-e13a852c4287.jpg","index":0,"item":"ee0dc572-454e-4bf9-b2b0-2c5b047942ec","keywords":null,"link":"/tudomany/20250412_szunyogok-elleni-vedekezes-emberi-ver-mereg-nitisinone","timestamp":"2025. április. 12. 18:03","title":"A szúnyogok ellen ható méreggé alakítja a vért az egyik gyógyszer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy milyen a sok régi- és újgazdag által kedvelt brit márka hamarosan hivatalosan is hazánkba érkező egyik szuperdrága modellje. Az új Bentleyt akár négykeréken gördülő szivarszalonnak is hívhatjuk.
A Bentley nemrégiben jelentette be, hogy 2018 második felében megnyílik a márka első hazai kereskedése, ezt követően tehát a cég ügyfeleinek már nem kell Bécsbe járkálniuk. A 400 négyzetméteresre tervezett létesítmény az első teljes évében várhatóan 10 nagyértékű luxusautót fog eladni. Mint megtudtuk, ennél egyértelműen több Bentleyre lenne igény hazánkban, de ennyi a magyar kvóta, nem több, nem kevesebb.
A Volkswagen-konszernhez tartozó luxusmárka jelenleg négy modellt forgalmaz. Az eladások nagy részét a közelmúltban kijött Bentayga divatterepjáró teszi ki, a sportos vonulatot az éppen most megújult kétajtós Continental GT képviseli, az überluxusra vágyók kívánságainak pedig a Mulsanne limuzin felel meg a legjobban.
Nekünk ez utóbbi modell kistestvérét, a persze még így is bőven 5 méter feletti Flying Spurt sikerült kipróbálnunk a hazai utakon.
László Ferenc
Mennyi az annyi?
Joggal merülhet fel a kérdés: mennyire drága egy Bentley? Vajon sokkal drágább-e egy 50-60 millió forintos fullos S-osztályos Mercedesnél vagy 7-es BMW-nél? Hivatalosan a Bentley nem közöl árakat, és még a webes konfigurátor sem ad ilyen jellegű információt, melynek beszerzése érdekében mindenképpen fel kell venni a közvetlen kapcsolatot egy kereskedéssel.
A cég egyik flottakezelő munkatársától sikerült megtudnunk, hogy a kipróbálásra bocsátott Bentley Flying Spur V8 S ebben az alaposan felextrázott változatában 250 ezer euróba kerül. Ha ezt átszámoljuk forintra és a hazai adókat is hozzáadjuk, villámgyorsan 100 millió forint magasságában járunk.
És messze nem ez a Bentley legdrágább modellje.
Bentley
Erőmű
A hosszú motorháztető alatt egy 4 literes lökettérfogatú biturbó V8-as benzinmotor rejtőzik, mely 528 lóerőt és 680 Nm nyomatékot produkál. Önmagában ezek a számok is igen beszédesek, de érdemes gyorsan megjegyezni, hogy ez utóbbi hegyomlásnyi nyomaték már 1700-as fordulatszámtól rendelkezésre áll.
A fogyasztásról egy ilyen luxuslimuzin esetében nem igazán illik beszélgetni, és az is nyílt titok, hogy a gyártó által megadott 10,9 literes kombinált fogyasztást maximum csak laboratóriumi körülmények mellett vagy vákuumban lehet produkálni. A valóságban, normál felhasználás mellett ennek körülbelül a dupláját nyakalja be a monstrum.
Az üzemanyagtank 90 literes, vagyis átagosan 450 kilométerenként tankolással kell megszakítani a méltóságos suhanást.
László Ferenc
A Flying Spur W12-es biturbó erőforrással is rendelhető: a 625 lóerős teljesítményhez ez esetben 800 Nm-es nyomaték társul. És hogy hogyan lehet a legkönnyebben megkülönböztetni egymástól a V8-as és a W12-es Bentleyket? Nos, míg az előbbi esetében a márkajelzésben lévő B betű vörös hátteret kap, addig az utóbbi esetében feketét.
Szóval akkor ez itt egész biztosan egy V8-as példány:
László Ferenc
Milyen vezetni?
Nemrégiben volt szerencsénk egy hétig nyüstölni a BMW 610 lóerős M760Li-jét, és az az egyértelműen túlmotorizált monstrum el tudta hitetni velünk, hogy egy sokkal kisebb és könnyebb járművel vadásszuk a kanyarokat. A Bentley Flying Spur V8 S viszont teljesen más: esze ágában sincs becsapni a sofőrt, akivel e helyett ténylegesen azt érzékelteti, hogy ez itt bizony egy hatalmas és nagyon, de nagyon nehéz vas.
A kormányt és a pedálokat is emberesen kell kezelni, és egy tempósabb kanyarban vagy komolyabb féktávon olyan érzése lehet a volán mögött ülőnek, hogy egy négy keréken gördülő márványtömböt lovagol meg. A gyorsulással nincs probléma, hiszen az 500+ lóerő simán elég egy 4,9 másodperces 0-100-as sprinthez, de amúgy szinte minden más esetben érződik, hogy a 2417 kilogrammos tömeg nem éppen gyerekjáték.
A 306 km/h végsebességet nem állt módunkban kipróbálni, de minden további nélkül elhisszük a gyártónak. A V8-as hang tetten érhető az utastérben, de a sok szigetelés miatt olyan, mintha a nagyon messzi távolból érkezne. Pont ilyen audióprodukciót vártunk el egy arisztokratikus brit luxusautótól, melyhez a vajpuhán váltó nyolcsebességes automataváltó is remekül passzol.
László Ferenc
Méretkérdés
A négykerékhajtású Flying Spur 5,29 méter hosszú, vagyis csak kicsit nagyobb, mint a német prémiummárkák luxusmodelljei, és belül körülbelül ugyanannyi hely jut benne az utasoknak. A 3 méteres tengelytávolságnak köszönhetően akár keresztbe tett lábakkal is utazhatunk a hátsó üléseken, ahol értelemszerűen minden földi jóval elkényeztetnek bennünket.
Ha esetleg mégis szűkös lenne a Flying Spur, akkor még mindig ott a Mulsanne, mely 5,57 méter hosszú és 3,26 méteres tengelytávú. A non-plus-ultra pedig a hosszított tengelytávú Mulsanne, aminek már egy 5,82 méternél is hosszabb parkolóhelyről kell gondoskodnunk.
A Flying Spur 475 literes csomagtartója nem különösebben nagy, de legalább jól pakolható. Arra nem árt felkészülni, hogy ha a hátsó ülések közötti hűtőszekrényt is beikszeljük az opciós listán, akkor néhány liternyi csomagteret és némi praktikumot feláldozunk a luxus oltárán.
László Ferenc
Luxus a köbön
A VW-konszern teljes mértékben tisztában van azzal, hogy a Bentleyk ugyanabban a ligában fociznak, mint ahol a BMW által pátyolgatott Rolls-Royce-ok. Ennek megfelelően a beltér olyan anyagokat és olyan minőségben összeszerelve vonultat fel, amibe még a leginkább kőszívű, morcos tesztelők sem tudnak belekötni.
Teljesen magától értetődik, hogy ami fának és fémnek látszik, az ténylegesen is ezekből az anyagokból készül. A szorgos kézimunka nyomait magán viselő belteret a megrendelők teljesen személyre tudják szabni, a színek és anyagok kombinációja szinte végtelen. Ennek megfelelően kevés az esély arra, hogy két teljesen egyforma Bentley-utastérrel találkozzunk.
László Ferenc
Érdekesség, hogy az ülésekhez felhasznált bőr kivágása és varrása egy 26 órás munkafolyamat része, és egyedül a kormánnyal mintegy 15 órányi munkája van a jól képzett mesterembereknek. A vaskos és komoly tömegű ajtókat felesleges és persze nem is illik becsapni, azokat ugyanis motorok húzzák a helyükre. Mondjuk ezt speciel a jelentősen olcsóbb német riválisok is tudják.
A szellőzőrostélyok, a kapcsolók és a fogantyúk is mind-mind a végletekig igényesen vannak kialakítva, és persze a high-tech sem hiányozhat a fedélzetről. Az analóg Breitling órával ékesített műszerfal méretes érintőképernyőjén például kedvünk szerint hangolhatjuk a futóművet, a hátsó középkonzolból kivehető apró érintőkijelzős kütyüvel pedig a hátsó sorban ülők is elérhetnek szinte minden fontosabb funkciót.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió
A 21 colos kerekeken gördülő, sportos kipufogó végződésekkel megspékelt Bentley Flying Spur V8 S a maga négy darab jellegzetes köralakú fényszórójával és hatalmas méretével képtelen meghúzni magát a közúti forgalomban. A pillanatok alatt az érdeklődés középpontjába kerülő brit luxusautót vezetni is életre szóló élmény, de bátran állíthatjuk, hogy ezúttal kivételesen a második sorban érezhetjük jobban magunkat.
A cilindert ugyan le kell venni utazás közben, de talán ennyi az összes negatívum, amit ezúttal a Bentleynek fel tudunk róni.