Így lett a szépségből szörnyeteg: íme a 336 lóerős VW Arteon

A wolfsburgiak ötajtós kupéja eddig csak szép volt, mostantól viszont már nagyon erős is.

  • hvg.hu hvg.hu
Így lett a szépségből szörnyeteg: íme a 336 lóerős VW Arteon
A korábbi CC utódjának tekinthető Arteont néhány hónappal ezelőtt leplezte le a Volkswagen, és egyedien merész vonalvezetése révén villámgyorsan komoly rajongótáborra tett szert. Az Arteon leggyengébb változataiban 150 lóerős dízel- és benzines erőforrások találhatók, a másik végletet pedig a 240 lóerős biturbós dízelmotor, illetve a 280 lóerős 2 literes TSI egység jelenti. Az ABT most ez utóbbi változatot vette kezelésbe:
ABT

A német tuningcég 56 extra lóerőt talált az Arteon turbós csúcsmotorjában, így a maximális teljesítmény immár 336 lóerő. Ezenkívül a nyomaték is megnőtt, még pedig 350-ről 420 Nm-re. Bár a menetteljesítményekről egyelőre nem számolt be az ABT, értelemszerűen a kiindulási modell 5,6 másodperces 0–100-as gyorsulásánál fürgébb rajtra képes a tuning változat.

ABT

Említést érdemel továbbá a néhány centiméteres ültetés, a keményebb felfüggesztés, illetve a közelgő téli szezonra tekintettel a 245/40 R19-es téligumi-szett. Tavasszal pedig gyorsan fel lehet majd dobni a kocsira a gyártó igen látványos 20, illetve 21 colos kerekeit. A változatlan belterű tuning Arteon árát a későbbiekben hozzák nyilvánosságra.

ABT

 

ABT
ABT

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.