Nagy durranás: egy hatalmas újabb légzsák kerül az autókba

Ha azt hittük, hogy az autókba egyszerűen már nem lehet több légzsákot szerelni, akkor bizony tévedtünk.

  • hvg.hu hvg.hu
Nagy durranás: egy hatalmas újabb légzsák kerül az autókba

Jó néhány évtized eltelt azóta, hogy megjelentek az autókban az első légzsákok. Ezeket eleinte csak a kormányba, illetve a műszerfalba szerelték a gyártók, később azonban megjelentek az oldallégzsákok, a térdlégzsákok, sőt mostanság már a biztonsági övbe és gyerekülésekbe is szerelnek hasonló megoldást.

2000 és 2015 az Egyesült Államokban mintegy 260 személy sérült meg különböző balesetekben amiatt, mert kocsija relatíve védtelen, üvegből készült panorámatetővel rendelkezett. Az autógyártók közül most elsőként a Hyundai jelentkezett egy olyan megoldással, melynek révén csökkenthető lenne az ilyen sérülések száma.

Az elsőként várhatóan a drágább prémium divatterepjárókban felbukkanó panorámatető légzsák igen nagy felülettel rendelkezik. A hátulról előre kinyíló légzsák alig 0,08 másodperc alatt teljes védelmet biztosít a kocsi felső részén, kicsit olyan, mintha egy matracot fújnánk fel szempillantás alatt az utasok feje felett.

Mivel a panorámatető mostanság egyre népszerűbb rendelhető extra, igen komoly piaca lehet az új dél-koreai fejlesztésnek.

Hyundai

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.