A
Lada 1970-ben kezdte meg a 2101-es modell, vagyis az 1200-as Lada gyártását. A típus egészen 1988-ig gyártásban maradt és a szocialista országok közül többek között hazánkban is komoly sikereket aratott. Azt viszont nem tudni, hogy egy ilyen hatchback kivitelű változat mennyire lett volna sikeres, a modell ugyanis nem jutott tovább a prototípus fázison:
1971-ben Cseburaszku néven látott napvilágot az elsőkerékhajtású és 50 lóerős teljesítményű 1101-es széria első prototípusa, melyből 1973-ra készült el a javított második prototípus és még 1976-ban is zajlott a modell fejlesztése. Végül azonban elkaszálták a projektet és a Samarára kezdtek fókuszálni a fejlesztők:
Sokak szerint a Lada 2103 volt a gyártó valaha készült legszebb modellje, melyet a német mérnököknek sikerült volna elcsúfítaniuk, ha a VAZ-Porsche 2103 sorozatgyártásba került volna. 1976-ban azonban a német-szovjet koprodukció nem kapott zöld jelzést, és helyette a 2106-os kereklámpás jött ki a piacra.
A Lada 2107-es, vagyis a kocka Lada 1982-ben mutatkozott be és egészen 2012-ig volt gyártásban. Az idők során persze próbálták némileg modernizálni a kasztnit, de általban kevesebb, mint több sikerrel. Íme:
És hát bizony ez a 2107M sem éppen egy Design Awardra esélyes négykerekű:
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.