szerző:
hvg.hu

Már a fólia is rákerült azokra az autókra, amelyek egy új közösségi autómegosztó rendszerben állnak majd csatasorba. Könnyen lehet, hogy a BKK tervezett carsharing rendszeréről van szó.

Régóta tervezi már a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hogy közösségi autómegosztó rendszert indítson. A projekt ötletével még 2015 nyarán lehetett találkozni először, amikor a BKK a munka megalapozásához információgyűjtésbe kezdett, egy évvel ezelőtt, 2016 novemberében pedig már azt is tudni lehetett, hogy a cég a fővárostól kapott megbízás alapján dolgozik (a MOLlal közösen) a Bubihoz hasonló koncepció tervein. Az autókról eddig nem sokat lehetett tudni, egyik olvasónk azonban kiszúrt egy már lefóliázott flottát, és könnyen lehet, hogy a képen BKK leendő flottáját lehet látni.

©

A fenti fotó alapján úgy tűnik, egy Volkswagen-flottával találkozhatunk majd az utakon, ami információnk szerint jelenleg Budaörsön állomásozik. Ha azonban tényleg a BKK-é lesz a flotta, akkor a jelek szerint – a korábbi hírekkel ellentétben – nemcsak elektromos autók, de belső égésű motorral szerelt járművek is lesznek majd benne.

A carsharing szolgáltatás lényege, hogy az előre regisztrált felhasználók számára nyújt rendszeres gépjárműbérlési lehetőséget, így a felhasználók a saját gépjármű előnyeit élvezhetik a tulajdonlás állandó költségei és kötöttségei nélkül. A felhasználóknak elviekben 10 ezer kilométer alatt érheti meg a rendszert használni.

Az elektromos Volkswagen e-up! nagyjából 120 km megétételére elegendő áramot tud tárolni az akkumulátorában, míg a belső égésű motorral szerelt változat értelemszerűen nagyobb hatótávolságra képes. Ez utóbbira valószínűleg az agglomerációba való közlekedéshez lehet szükség. A fotó alapján már az is látszik, 66 forint/perc tarifával üzemel majd.

Bár elsőre furcsának tűnhet, hogy egy carsharing rendszerben nemcsak elektromos autók vannak, a dolog egyáltalán nem egyedi. A Mercedes a világszerte használt car2go rendszerében is hagyományos autókat használ, de a BMW DriveNow-flottájában is van példa ilyesmire.

Budapest első közösségi autómegosztó szolgáltatása, a GreenGo ugyanakkor csak elektromos autókat használ (szintén Volkswageneket). A cég szolgáltatása 65 forint/percbe kerül, a parkolás 15 forint/perc, a havidíj pedig 990 forinttól érhető el.

Hogy valóban a BKK autói láthatók-e a fotón, egyelőre nem lehet tudni. A témával kapcsolatban kerestük a BKK sajtóosztályát is, ahol azt kérték, írásban tegyük fel kérdéseinket. Ezt megtettük, amint válaszolnak, frissítjük a cikkünket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Lezárások lesznek Sopronban Angela Merkel hétfői látogatása alatt

Lezárások lesznek Sopronban Angela Merkel hétfői látogatása alatt

Tűz pusztított a bangladesi főváros egyik nyomornegyedében - képek

Tűz pusztított a bangladesi főváros egyik nyomornegyedében - képek

Tíz nap, húsz óra és 47 perc alatt tekerte át Európát

Tíz nap, húsz óra és 47 perc alatt tekerte át Európát

A komoly összecsapások miatt visszaállította a korlátozásokat az indiai kormány Kasmírban

A komoly összecsapások miatt visszaállította a korlátozásokat az indiai kormány Kasmírban

Szkennelték egy brit bevásárlóközpont látogatóinak arcát, de erről senkinek sem szóltak

Szkennelték egy brit bevásárlóközpont látogatóinak arcát, de erről senkinek sem szóltak

79 éves korában meghalt Peter Fonda

79 éves korában meghalt Peter Fonda