szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megérkezett a japán gyártó kompakt modelljének vadonatúj, immár harmadik generációs kiadása, amiből már nem készül dízel változat.

A Toyota 2006-ban mutatta be a Corollára épülő Auris első kiadását, melyből 2012-ben mutatkozott be a második generációs változat, és amelynek a mostani Genfi Autószalonon debütált a harmadik verziója. Ilyen lett:

©

Az aktuális Prius által is használt új TNGA platformra épülő Auris az ígéretek szerint nemcsak nagyobb beltérrel és jobb komforttal rendelkezik, hanem vezetni is nagyobb élmény, mint az elődjét. A két centiméterrel alacsonyabb és négy centiméterrel hosszabb Auris hűtőrácsa nagyobb lett, és mind az első, mind a hátsó lámpái LED-esek.

©

Dízelmotort már nem szerelnek az új modellbe, melynek alapváltozatát egy 116 lóerős 1,2 literes benzines erőforrás mozgatja. Hibridből kétféle változat érkezik: az 1,8 literes benzinmotoros verzió 122 lóerős teljesítményű, és egyértelműen komfortra van hangolva, a 180 lóerős 2 literes benzines modell pedig a sportosabb vásárlóknak készül. Az erősebb hibrid esetében akár a kormány mögötti váltófülekkel is lehet sebességet váltani.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!