szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az abroncsgyártó Pirelli úgy döntött, hogy beszáll abba a projektbe, amelynek során a feltámasztják a világ legértékesebb autóját, amelyből összesen 39 darab készült. Ám ha valaki ennek kapcsán valami extra széles és szuper tapadású gumira számít, csalódni fog. Ez a gumiabroncs elég unalmasnak tűnik.

Az alaphír az, hogy a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne a Genfi Autószalonon belengette, hogy folytatnák a Ferrari 250 GTO gyártását. Ennek a járműnek egyik példánya birtokolja jelenleg a világ legdrágább sportkocsija címet. Egy ilyen 1962-es évjáratú Ferrari 250 GTO-ért fizették ki a legnagyobb összeget: a Bonhams 2014. augusztusi árverésén 38 millió 115 ezer dollár ellenében cserélt gazdát. Ez 11 milliárd forintot jelent.

Azzal, hogy a Pirelli is beszáll ebbe az elképesztő projektbe, talán még inkább komolyan lehet venni, és ahogy kell, az olasz gumigyártó is ragaszkodik a minél komolyabban vett eredetiséghez. A gumi nézzen ki úgy, mint az ötvenes évek abroncsai – mondják, – ezért ugyanazt a szerkezeti kialakítást használják, mint az eredeti Stelvio Corsa abroncsé volt. Persze az új gumiabroncsok modern anyagkeverékből, a legmodernebb gyártási technológiával készülnek majd a nagyobb stabilitásért és a maximális tapadásért.

Bonahms

Az új Corsa Stelviok viszont biztosan nem lesznek jók más típusra, mint a GTO. Az abroncsok eredeti méretei egyébként 215/70 R15 az első tengelyen és a 225/70 R15 a hátsón. Valószínűsíthető az is, hogy pokolian drágák lesznek, akárcsak maguk a 250 GTO-k.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!