Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cc7ddcbf-5e78-42cc-b70e-a8a6c95e6238","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy fekete Aurus Senat a sérült autó, aminek az értéke meghaladja a 130 millió forintot.","shortLead":"Egy fekete Aurus Senat a sérült autó, aminek az értéke meghaladja a 130 millió forintot.","id":"20250329_Moszkvaban-felrobbant-egy-limuzin-amely-elvileg-Putyin-flottajahoz-tartozott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc7ddcbf-5e78-42cc-b70e-a8a6c95e6238.jpg","index":0,"item":"7db0cb94-f2c7-4fd6-a430-527eecee8ac6","keywords":null,"link":"/vilag/20250329_Moszkvaban-felrobbant-egy-limuzin-amely-elvileg-Putyin-flottajahoz-tartozott","timestamp":"2025. március. 29. 18:36","title":"Moszkvában felrobbant egy limuzin, ami állítólag Putyin flottájához tartozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a02c1e6-d385-434b-89e7-96efe5c56532","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Megszilárdította dominanciáját a félvezetőiparban a kaliforniai székhelyű Nvidia – derül ki a TrendForce új, a tavalyi évet összegző jelentéséből. A globális félvezetőipar robbanásszerű növekedést ért el 2024-ben, és ez elsősorban a mesterséges intelligenciának, pontosabban a MI-alkalmazásokhoz használt processzoroknak köszönhető.","shortLead":"Megszilárdította dominanciáját a félvezetőiparban a kaliforniai székhelyű Nvidia – derül ki a TrendForce új, a tavalyi...","id":"20250329_trendforce-elemzes-felvezetoipar-bevetelek-2024-nvidia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a02c1e6-d385-434b-89e7-96efe5c56532.jpg","index":0,"item":"1e4cb36c-7fbc-4982-8004-24867a38bf19","keywords":null,"link":"/tudomany/20250329_trendforce-elemzes-felvezetoipar-bevetelek-2024-nvidia","timestamp":"2025. március. 29. 18:03","title":"Csak lesnek a riválisok, úgy hasít az Nvidia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c05648a3-49dd-4993-bc3d-ed1769d8b6d6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A BDI iparszövetség elnöke szerint “európai összehasonlításban a német ipar vesztésre áll”.","shortLead":"A BDI iparszövetség elnöke szerint “európai összehasonlításban a német ipar vesztésre áll”.","id":"20250331_nemet-ipar-BDI-termeles-csokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c05648a3-49dd-4993-bc3d-ed1769d8b6d6.jpg","index":0,"item":"41a724b2-4f73-4074-8143-8ea7a43da094","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_nemet-ipar-BDI-termeles-csokkenes","timestamp":"2025. március. 31. 13:11","title":"Idén is döglődni fog a német ipar, ezen Merz csak merész reformprogrammal fordíthat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f987769-e3ad-40d3-a917-aec1128123cb","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nagy István miniszter megígérte, hogy az állam átmenetileg átvállalja az állattartók kártalanítását.","shortLead":"Nagy István miniszter megígérte, hogy az állam átmenetileg átvállalja az állattartók kártalanítását.","id":"20250330_szarvasmarha-szaj-es-koromfajas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f987769-e3ad-40d3-a917-aec1128123cb.jpg","index":0,"item":"25bd7c38-1eba-4d26-8a16-2e44b477f249","keywords":null,"link":"/kkv/20250330_szarvasmarha-szaj-es-koromfajas","timestamp":"2025. március. 30. 19:22","title":"Elkezdtek leölni 3000 szarvasmarhát Győr- Moson- Sopron megyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"129fcc89-aa96-4cc7-9191-72613ed3ae65","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Történetének legsúlyosabb erdőtüzei pusztítanak az országban.","shortLead":"Történetének legsúlyosabb erdőtüzei pusztítanak az országban.","id":"20250330_del-korea-erdotuz-tuzvesz-nagyszulok-sir-ongyujto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/129fcc89-aa96-4cc7-9191-72613ed3ae65.jpg","index":0,"item":"2b35350d-e863-4c8a-be6e-d702fac8c881","keywords":null,"link":"/vilag/20250330_del-korea-erdotuz-tuzvesz-nagyszulok-sir-ongyujto","timestamp":"2025. március. 30. 10:30","title":"Nagyszülei sírját gondozó férfi okozhatta a dél-koreai erdőtüzeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de16db47-02c6-4960-9834-bc9bc8c4fae7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ennek a különleges Porsche 911-esnek az erőforrása egykoron Alain Prost F1-autójában teljesített szolgálatot.","shortLead":"Ennek a különleges Porsche 911-esnek az erőforrása egykoron Alain Prost F1-autójában teljesített szolgálatot.","id":"20250330_legendas-f1-motor-hajtja-ezt-a-kozuti-porsche-911","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de16db47-02c6-4960-9834-bc9bc8c4fae7.jpg","index":0,"item":"f2408a7b-4268-4ea4-aeb4-2979597182ae","keywords":null,"link":"/cegauto/20250330_legendas-f1-motor-hajtja-ezt-a-kozuti-porsche-911","timestamp":"2025. március. 30. 07:21","title":"Legendás F1-motor hajtja ezt a közúti Porschét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0744f083-ce71-4e13-b3bc-ae91cc91d045","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Közeledik az esős évszak is, ami még több problémához vezethet a következő hetekben.","shortLead":"Közeledik az esős évszak is, ami még több problémához vezethet a következő hetekben.","id":"20250330_Mianmar-foldrenges-katonai-konfliktus-legicsapas-junta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0744f083-ce71-4e13-b3bc-ae91cc91d045.jpg","index":0,"item":"c9110754-250f-4237-8766-6adccc61b44b","keywords":null,"link":"/vilag/20250330_Mianmar-foldrenges-katonai-konfliktus-legicsapas-junta","timestamp":"2025. március. 30. 10:06","title":"Katonai konfliktus és az egészségügy felszerelés hiánya is nehezíti a helyzetet Mianmarban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a7c5096-39a2-4e4b-a8b4-39cc7a6f9200","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A milliárdos minden egyes pluszszavazóért 20 dollárt fizet.","shortLead":"A milliárdos minden egyes pluszszavazóért 20 dollárt fizet.","id":"20250331_wisconsin-legfelsobb-birosag-valasztas-elon-musk-egymillio-dollar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a7c5096-39a2-4e4b-a8b4-39cc7a6f9200.jpg","index":0,"item":"a2c00bd9-7598-4f61-ba4d-e0a58281769d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_wisconsin-legfelsobb-birosag-valasztas-elon-musk-egymillio-dollar","timestamp":"2025. március. 31. 09:52","title":"Elon Musk egymillió dolláros csekkekkel akarja eldönteni a legfelsőbb bírósági választást Wisconsinban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyre magasabban szárnyal a Skoda – de ha túl sok a barátod, nem marad időd az ellenségeidre. Egyelőre úgy tűnik, a csehek nem tudnak hibázni, ügyesen lavíroznak a német anyakonszern útvesztőjében úgy, hogy mindig jól jönnek ki belőle. Ha minden (a)Karoq szóvicc mellé egy autóeladás strigulát is behúzhat majd a Skoda, akkor nem lesz itt gondjuk.
A Skoda Kodiaq után itt a Karoq, mi több már a Kamiq is. Ők alkotják jelenleg a cseh család egyre gyarapodó SUV-kínálatát. A Karoq egyben a Skoda Yeti utódja is, miközben unokatestvéri viszonyt ápol a Seat Atecával, amelynek révén egyben mindketten féltestvérei a VW Tiguannak is, és szegről-végről rokonok az Audi Q2-vel. Gyakorlatilag végtelen ciklus hozható létre a Volkswagen-dinasztia családfájában, de a lényeg röviden annyi, hogy mivel ennyire közös a génkészletük ezeknek a családtagoknak, bizony nehéz igazán valódi egyéniséget találni közöttük.
Képgaléria.
D.P.
A formáját tekintve talán a Karoq-ra is igaz ez, a 4,38 méteres kompakt szabadidő-autó dizájnjában különösebben nincs sok fogódzó, a kettéválasztott nappali menetfény és a fényszóró, a hangsúlyos maszk, hátul a cseh kristályműveseknek adózó metszésekkel átszőtt lámpatest igazából csak beleillik a mostanság követett Skoda dizájnba. Összességében korrekt és homogén a forma, csak korántsem a világ legizgalmasabb autóipari alkotása. Sokkal jobban eladja Karoq-ot a jól eltalált mérete – se nem kicsi, se nem batár, családinak is jó és cégautónak is – továbbá a benne lévő ötletek sokasága, komoly felszereltsége, illetve ennek a konkrét darabnak a konfigurációja miatti izgalmas kiállása.
Karoq-ká vált Yeti
A Karoq 16 centivel hosszabb elődjénél, a Yetinél. Annál az autónál, amelyet talán az utókor fog igazán értékelni, mert a kissé esetlen formájú, magas tetővonalú kocsinak voltak méltatható előnyei: a leginkább az, hogy majdhogynem állítva elfért benne két bicikli – ilyesminek alig akad párja ebben a kategóriában. Ami viszont a Karoq előnye, hogy bár a biciklis trükköt nem tudja, de még így is a Yetiénél 100 literrel nagyobb, 479 literes csomagteret kínál alapból. A másik aduja a divatos, emelt felépítménye 18 centis hasmagasságal, amellyel már nyugodtabban letévedhet az ember földutakra is.
D.P.
Igaz, az általunk tesztre kapott Karoq-kal ezt nem nagyon erőltetnénk, mert a bézs-fekete színnel igencsak vigyázós az autó, és a hangulata is elüt az alapvetően szabadidőérzést meglovagoló kategóriában. Amolyan „biznisz osztály” kabint kapott ez a gép, és ez az ellentmondásosság nagyon jót is tesz a karoqterének. A Skodák közül elsőként a Karoq-ban már lehet teljesen digitális műszercsoport is, de a nálunk járt példány békebeli stílusú, nagy számlapos, amolyan Laurin & Klement kivitelű, világos számlapos darab. Nagyon mutatós, szinte „mercedesesen” konzervatív. Ezen túlmenően persze ott a high-tech, nagykijelzős, érintőképernyős központi display is, Android Auto-, Apple CarPlay- és MirrorLink-támogatással, ezen kívül két USB aljzattal és vezeték nélküli telefontöltési lehetőségekkel.
Skodás ötletek
A Skoda egyébként szokásához híven a Karoq-ban is puffogtatja az ötleteit. Ilyen a hátsó sor VarioFlex nevű, sínes rögzítésű ülésrendszere, amellyel egyből 521 literre lehet bővíteni a csomagtér alapkapacitását, ha előrébb húzzuk kicsit az üléseket. Ráadásul ki is lehet ezeket venni, sőt, ha a középső hátsó ülést emeljük ki, a két szélső beljebb csúszhat kicsit, így igazán levegős, tágas utasteret hagyva hátul két felnőttnek.
D.P.
Ez talán a legnagyobb mutatvány az utastérben, de igazából centinként lehetne sorolni valami ügyesen átgondolt apróságot. Az övcsatbeakasztót, a háttámlákon a tablet és pohártartókat, az újszerű csomagtérrolót, a parkolójegytartót, esernyőtartót, a jégkaparót, 230 V-os hálózati dugaljat. A Style-felszereltség része pluszban a láblengetős csomagtérajtó-nyitás is, sőt fűthetőek hátsó ülések, van vonóhorog is, ami a karosszéria alá rejtett. A szokásos VW-s biztonsági csomagról, a holttérfigyelő funkcióról, az adaptív tempomatról, a fáradtságérzékelőről, a táblafelismerőről, a fűthető kormányról és ülésekről, valamint a kilenc légzsákról nem is beszélve. Ezért is furcsa például, hogy a lámpatest csak halogén, és a manuális váltó sem igazán illeszthető bele a fentiek által keltett érzésbe.
Dízel és manuál
Ez a Karoq nem csak a fekete-bézs színösszeállításával, a hajtással is egyfajta üzleties SUV, a 150 lóerős 2 literes dízelmotor manapság egyértelműen már csak a céges vonalon számít erősnek, a négykerék-hajtás úgyszintén, ráadásul adaptív kivitelű felfüggesztéssel, ami elég húzós extra. Egyedül az említett manuális váltó lógott ki a sorból. A futómű és kormányzás pontos, a menetkomfort, a hangszigetelés kiváló, alig hallani a motor zaját a 340 Nm-es nyomatékú erőforrás pedig kipróbált darab, nagyobb és nehezebb kasznikat is dinamikusan mozgat, itt a 6,5 literes átlaga is teljesen vállalható az összkerék-hajtás mellett.
D.P.
A Karoq 4x4-es képességeiről a mostani teszten kívül már februárban kaptunk egy kis ízelítőt Lappföldön, amikor a sarkkörtől tíz kilométerre lévő befagyott tavon kialakított vezetéstechnikai-centrumban tesztelhettük. Fenn északon persze bármelyik anyuka jobban vezet havon keresztbe, mint mi, de a rendszert, azért jól lehetett tesztelgetni a szöges gumikon, amit egyébként arrafelé télen folyamatosan használnak, mégis jó állapotban vannak az utak... Ami az itthoni próbát illeti, ma már átlagos 17 colos abroncsokkal és 225/55-ös gumiméret mellett tökéletesen komfortos a Karoq a hazai utakon is.
Árak, konkurensek
Lassan hozzászokunk, hogy annyi pénzt kérnek egy Skodáért, amennyire korábban gondolni sem mertünk volna. Így van ez ennél a Karoq-nál is. Ennek a konfigurációnak 11,04 millió forint a listaára, ami sokkoló. A tényleges ajánlati ára picit szerényebb, 9,08 millió forint, ami jobban hangzik, de még mindig érdemes kontextusban vizsgálni. Az látszik, hogy a kereskedések hirdetései között az 1.0 literes háromhengeres motorú változatok messze vezetnek: 6,5-7,5 millió közé belőtt árakkal.
D.P.
Az alapmotoros változatok esetén – a nagyobb árérzékenység miatt – még így is veszíthet vevőket a Karoq, mondjuk a Suzuki SX4 S-Cross-szal szemben, de feljebb, ahol már az extrák és a Skoda mifelénk igen magas presztízse egyre erősebb tétel, a Karoq is visszahozza az árhátrányát. Tapasztalatunk szerint még olyan is átkacsintgat rá, aki most VW Passatban ül, ami pedig bőven a 10 milliós kategória. Innen nézve pedig nem túlárazott a termék. A végső döntésnél aztán sok múlhat aztán azon is, mennyit kell várni a Skoda Karoq/Seat Ateca modellekre, amelyek közös soron készülnek a csehországi Kvasiny-gyárban és nem ritkák a fél évre vállalt szállítási idők.