Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c10c39a3-b899-47e9-a78b-4f8954b25bc5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Úgy tudni, egy szélesebb körű megállapodás is szóba került az összes túsz szabadon bocsátásáról.","shortLead":"Úgy tudni, egy szélesebb körű megállapodás is szóba került az összes túsz szabadon bocsátásáról.","id":"20250305_usa-hamasz-tuszok-targyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c10c39a3-b899-47e9-a78b-4f8954b25bc5.jpg","index":0,"item":"a4e8dcdb-f498-4b8c-8d93-690c76d3c7d0","keywords":null,"link":"/vilag/20250305_usa-hamasz-tuszok-targyalas","timestamp":"2025. március. 05. 18:59","title":"Reuters: Titokban tárgyal a Trump-kormányzat a Hamásszal amerikai túszok elengedéséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cb25cb5-36a5-40d0-8b44-9803c9a26585","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Az ügy meglehetősen kínos mind a NOB-nak, mind a francia állami pénzverdének. ","shortLead":"Az ügy meglehetősen kínos mind a NOB-nak, mind a francia állami pénzverdének. ","id":"20250304_parizsi-olimpia-erem-kopas-francia-penzverde","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cb25cb5-36a5-40d0-8b44-9803c9a26585.jpg","index":0,"item":"2b1471d1-ba35-4467-b715-48551ad78194","keywords":null,"link":"/sport/20250304_parizsi-olimpia-erem-kopas-francia-penzverde","timestamp":"2025. március. 04. 11:53","title":"Már 220 megkopott olimpiai érmet küldtek vissza a párizsi játékok után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ec546d9-b34c-4f39-9cef-a90083b5fb5d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Magyar Nemzeti Bank nevével visszaélve próbálják meg bűnözők kicsalni a magyar ügyfelektől a bankszámlájukhoz tartozó adatokat, és az is előfordulhat, hogy kártékony programot telepítenek a számítógépükre.","shortLead":"A Magyar Nemzeti Bank nevével visszaélve próbálják meg bűnözők kicsalni a magyar ügyfelektől a bankszámlájukhoz tartozó...","id":"20250306_telefonos-csalas-magyar-nemzeti-bank-atveres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ec546d9-b34c-4f39-9cef-a90083b5fb5d.jpg","index":0,"item":"1a9d1ce7-ea83-4aa2-977f-812a3e971988","keywords":null,"link":"/tudomany/20250306_telefonos-csalas-magyar-nemzeti-bank-atveres","timestamp":"2025. március. 06. 10:48","title":"Telefonon próbálják meg átverni az embereket a csalók, a Magyar Nemzeti Bankra hivatkoznak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6da76111-5b46-4107-a336-17e67e75d16f","c_author":"Gergely Zsófia","category":"360","description":"Megszólalt lapunknak az a férfi, aki nemcsak dolgozott, de évekig élt a gyömrői Kutyamentsvár menhelyén: az állami gondozásból érkező fiatalt fizetés nélkül dolgoztatták, verték és vele végeztették el a piszkos munkát a telepen. Csicskaként az ő feladata volt a tetemek eltüntetése, és az altatásokban is részt vett, így új részleteket tárt fel arról, hogyan pusztították tömegesen az 1 százalékot gyűjtő menhelyen a kutyákat. Ráadásul Herczig József menhelyvezető hivatalosan a gondnoka volt, ezért minden döntést ő hozhatott meg az életében. Verekednie kellett a másik kiszolgáltatott szerencsétlennel, az állatoknak szánt ételadományból kapott enni, míg végül szabályosan megszöktették.","shortLead":"Megszólalt lapunknak az a férfi, aki nemcsak dolgozott, de évekig élt a gyömrői Kutyamentsvár menhelyén: az állami...","id":"20250305_gyomroi-telep-sinterbiznisz-csicska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6da76111-5b46-4107-a336-17e67e75d16f.jpg","index":0,"item":"3f1a6af3-5525-4e27-8b61-04eba854f590","keywords":null,"link":"/360/20250305_gyomroi-telep-sinterbiznisz-csicska","timestamp":"2025. március. 05. 10:21","title":"„Agyoncsapni a kiskutyát, és megy a kukába” – nem csak az állatoknak volt pokol a gyömrői horrormenhely","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"464243c9-5322-4fd9-b0b8-6430a14289ac","c_author":"Pavló Péter","category":"360","description":"Magyar kutatók olyan matematikai modellen dolgoznak, amellyel pontosabbá válhat az egészségügyi rendszert kiszolgáló mesterséges intelligencia. A fejlesztés nyertese a beteg lehet, aki jobb diagnózist és hatékonyabb kezelést kaphat. ","shortLead":"Magyar kutatók olyan matematikai modellen dolgoznak, amellyel pontosabbá válhat az egészségügyi rendszert kiszolgáló...","id":"20250304_hvg-egeszseg-plusz-renyi-matematikai-kutatas-mesterseges-intelligencia-eeszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/464243c9-5322-4fd9-b0b8-6430a14289ac.jpg","index":0,"item":"dc792f9c-939b-4bc9-88da-ca1a744f8ac6","keywords":null,"link":"/360/20250304_hvg-egeszseg-plusz-renyi-matematikai-kutatas-mesterseges-intelligencia-eeszt","timestamp":"2025. március. 04. 11:31","title":"Mit keres a matematikus a háziorvosi rendelőben, ha nincs panasza? Hatalmas változások jöhetnek az EESZT-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0934a31f-0a13-4b75-8084-29c3bc122527","c_author":"Serdült Viktória","category":"360","description":"Minden közvélemény-kutatás azt mutatja, hogy Magyar Péter támogatottsága a harmincas-negyvenes nők körében a legalacsonyabb. Ahogy várható volt, egy évvel a választások előtt a Fidesz meg is indította a több százezres társadalmi réteg szavazataiért folytatott harcot. A Tisza a nőket leginkább érintő szociális, társadalmi kérdésekben erősített, de egyelőre így sem versenyezhet azzal a pénzesővel, ami a kormány részéről ömlik a gyermeket tervező nőkre.","shortLead":"Minden közvélemény-kutatás azt mutatja, hogy Magyar Péter támogatottsága a harmincas-negyvenes nők körében...","id":"20250304_Fidesz-Tisza-noi-szavazok-csaladtamogatas-szja-mentesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0934a31f-0a13-4b75-8084-29c3bc122527.jpg","index":0,"item":"250cbbb4-9a12-42ff-8632-1dfc8e0779b3","keywords":null,"link":"/360/20250304_Fidesz-Tisza-noi-szavazok-csaladtamogatas-szja-mentesseg","timestamp":"2025. március. 04. 17:52","title":"A Fidesz ráhajtott a harmincas-negyvenes nőkre, de mit ajánl nekik a szülésen kívül, és mit kínál Magyar Péter?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"144cc777-402a-45f0-aa1b-58a98ce8300f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az NKE hadtudományi karának egyik oktatója szerint minden azon múlik, hogy az Ukrajnát támogatni hajlandó európai országok mennyire képesek betölteni a Washington után maradt űrt.","shortLead":"Az NKE hadtudományi karának egyik oktatója szerint minden azon múlik, hogy az Ukrajnát támogatni hajlandó európai...","id":"20250304_amerikai-tamogatas-ukrajna-takacs-mark","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/144cc777-402a-45f0-aa1b-58a98ce8300f.jpg","index":0,"item":"ded2666f-dcb7-4b47-a23c-433f7e1f118e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250304_amerikai-tamogatas-ukrajna-takacs-mark","timestamp":"2025. március. 04. 15:30","title":"Mekkora tragédiát jelent Ukrajna számára az amerikai támogatás felfüggesztése?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a3123d3-76b7-42fb-9af1-73414f06833f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Jelentősen megnőtt az idei télen a földgázfogyasztás Magyarországon: a december és február közötti három hónapban félmilliárd köbméterrel több gázt égettünk el, mint egy évvel korábban – írja a G7.hu.","shortLead":"Jelentősen megnőtt az idei télen a földgázfogyasztás Magyarországon: a december és február közötti három hónapban...","id":"20250306_foldgaz-fogyasztas-emelkedes-inflacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a3123d3-76b7-42fb-9af1-73414f06833f.jpg","index":0,"item":"929fb97a-06da-468d-85d7-b211de025107","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250306_foldgaz-fogyasztas-emelkedes-inflacio","timestamp":"2025. március. 06. 09:21","title":"Úgy égettük a gázt februárban, mint az előző két télen soha, és ez megemelheti az inflációt is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A vadonatúj Tiguan nem az érzelmeinkre hat, hanem sokkal inkább az eszünkre, de hát ezen senki sem lepődik meg, hiszen "személyében" mégiscsak egy vérbeli Volkswagenhez van szerencsénk.
Az idő eszméletlen gyors múlására emlékeztet az a tény, hogy a Volkswagen már kilenc éve mutatta be az elsőgenerációs Tiguant. És tette mindezt nagyon jól, talán a lehető legjobb időpontban a wolfsburgi gárda, hiszen akkoriban még elég szerény volt a kompakt crossover kínálat, az azóta eltelt időkben viszont többtucatnyi versenyző állt rajtvonalhoz ebben a kategóriában.
A SUV-piac azóta hatalmasat növekedett és a lendület az előrejelzések szerint az elkövetkezendő években is meg fog maradni, olyannyira, hogy a konszern nemrégiben bemutatta a Seat márka első ilyen modelljét, illetve hamarosan érkezik a Skoda vadonatúj hobbi terepjárója is. No és persze van itt nekünk egy teljesen megújult Tiguanunk is, mellyel kapcsolatban értelemszerűen igen magasak az elvárások.
L.F.
Míg a közel 3 millió példányban értékesített elsőgenerációs Tiguan még a jó öreg PQ35 platformra épült, addig a második nekifutásra készített új modell már a hetes Golfnak is remek alapot biztosító MQB platformra építkezik. Az új modell 6 centiméterrel hosszabb, 3 centiméterrel szélesebb és 7 centiméterrel hosszabb tengelytávú az elődjénél, vagyis az új Tiguan egyértelműen nagyobb és felnőttesebb lett, de természetesen semmilyen veszélyt sem jelent a még mindig 30 centiméterrel hosszabb VW-nagyágyúra, a Touaregre. Érdekesség, hogy a magasságából 3 centimétert veszített az új modell, mely a szélesebb kivitellel párosítva hajszálnyival dinamikusabb formát, illetve kevésbé terepjárós viselkedést hozott magával.
A dizájnereket ezúttal is igen rövid pórázon tartották a VW vezérei, ennek eredményeképp pedig a márkától megszokott, szinte teljesen érzelemmentes külcsínt kapunk. A Passatéra nagyon hasonlító dizájn egyeseknek tetszik, másoknak kevésbé, de a legtöbb szemlélődő teljesen semlegesen áll hozzá. Nincs mit szépíteni, az elődénél sokkal kevésbé gömbölyded, enyhén baltával faragott külső tipikusan volkswagenes. Aki a konszernen belül egy ennél sokkal izgalmasabb, jelentősen trendibb kialakítású kompakt SUV-ra vágyik, az inkább a Seat Atecát válassza: külcsín tekintetében a spanyol matador egyértelműen jobban megdobogtatja a szívünket.
Ahogy a külső, úgy a belső sem különösebben izgalmas, azonban rendkívül jó minőségű, és már az első beülést követően úgy érezzük, hogy otthon vagyunk. A kezelőszervek minden esetben maximálisan kézre állnak, a felhasznált anyagok minősége a VW-től megszokott magas szinten áll, és az autót abszolút stresszmentesen lehet vezetni. A Tiguan valahol pontosan erről szól: a lehető legnagyobb nyugalomban eljutni egyik helyről a másikra. Nyílt titok, hogy az ilyen és ehhez hasonló járművek elsősorban a városokban vannak használatban, ahol is jól jön a normál személyautókhoz képest emelt vezetési pozíció, ahonnan remek rálátás nyílik a forgalomra.
L.F.
A helykínálatra nem lehet panasz, sem elöl, sem hátul, és a hátsó ülések 18 centiméteres úton tologathatóak. Teljesen előretolt ülések mellett tekintélyes, 615 literes csomagtér áll rendelkezésünkre, de a minimális 520 literes térfogat is teljesen korrekt. Az elődhöz képest 3 centiméterrel nőtt a hátsó lábtér és néhány centimétert csökkent a rakodási magasság, az elektromosan leengedhető vonóhorog révén pedig akár 2,5 tonnát is vontathatunk.
Az új Tiguan tömege kiviteltől függően 1490 és 1723 kilogramm között mozog, ami azt jelenti, hogy a fejlesztőknek átlagosan 50 kilogrammot sikerült lefaragniuk. Mindez annak ismeretében igen komoly fegyvertény, hogy a második generációs modellben közel 70 kilogrammnyi új technika landolt. Említést érdemel továbbá, hogy a fordulókör átmérője 11,9-ről 11,5 méterre csökkent.
A Trendline és Comfortline feletti, Highline felszereltségű tesztautóban a sportosan csapott alsó részű bőrkormány mögött már nincsenek hagyományos mutatós műszerek, melyek helyét egy hatalmas kijelző vette át (az Atecában nincs ilyen). Bár alapvetően szeretjük a régi értékeket képviselő műszereket, ebbe a high-tech megoldásba nehéz belekötni: a 12,3 colos képátlójú képernyő igen kontrasztos, képe még erős napsütésben is jól látható, és a rajta megjeleníthető információk mennyisége és minősége is teljesen rendben van. A leghasznosabb üzemmód, amikor az oldalt lévő két kerek virtuális műszer között a navigáció képe jelenik meg.
A 8 colos központi kijelzőra akár az okostelefonunk által generált vizuális tartalmak is kitehetők, köszönhetően a teljes körű Android Auto, Apple CarPlay, illetve MiraCast támogatásnak. A Head-up-Display nem a szélvédőre, hanem egy gombnyomásra a műszerfalból kiemelkedő üveglapkára vetít, ezenkívül pedig rendkívül hasznos extra a tolatókamera, illetve a kocsiról egyfajta felülnézeti képet biztosító Area View funkció.
L.F.
A kipróbált kocsiban a 2 literes TDI motor 150 lóerős változatához volt szerencsénk. Az 1750-es percenkénti fordulatszámtól 340 Nm-es nyomatékot biztosító erőforrás tökéletesen elegendő a hétköznapi használat során, mint ahogy a 9,3 másodperces 0-100-as gyorsulási értékkel és a 204 km/h-s végsebességgel is elégedettek lehetünk. Ha mindez esetleg nem lenne elegendő, akkor ugyanezt a motort választhatjuk 190 lóerős teljesítménnyel is, illetve akár 115 lovas takarékos dízellel is rendelhető a Tiguan. Benzines fronton az 1,4-es TSI motor 125 és 150 lovas kivitelben kapható, a 2 literes TSI pedig 180 lóerőt produkál. A kiváló 4Motion négykerékhajtás és a hétsebességes, kicsit talán lomha DSG váltó a legerőssebb benzines és a két erősebb dízelmotor esetében érhető el.
+: elődjénél felnőttesebb benyomást kelt, általánosan korrekt minőség, variálható és nagy csomagtér, komoly vontatási képességek, rengeteg hasznos extra.
–: érzelemmentes formaterv, a DSG-váltó kicsit lomha, a valós fogyasztás messze van a gyári értékektől, alaposan megkérik az árát.
Hangszigetelés tantárgyból jelesre vizsgázott a Volkswagen, vagyis a TDI-motor még mindig nem túl barátságos hangja leginkább csak a külső szemlélődők hallószervét bántja. A motorháztetőt a kategória elvárásainak megfelelően teleszkóp tartja a magasban, szemben az Ateca egyszerű pálcás megoldásával. Az üzemanyagtartály 58 literes, ami a gyár által megadott 5,7 literes kombinált fogyasztás mellett több mint 1000 kilométeres hatótávot biztosítana, a gyakorlat azonban mást mutat. Óvatos használat mellett 7 literes fogyasztást sikerült produkálnunk, dinamikusabb vezetés mellett viszont inkább a 8-9 liter a reális.
L.F.
A futómű rendben teszi a dolgát és a magyar utakra talán jobban passzol, mint az Ateca enyhén feszesebb megoldása, a mintegy 300 ezer forintos tételt jelentő adaptív lengéscsillapító-szabályozást pedig szerintünk mindenképpen érdemes megrendelni. A tesztautón lévő 235/55 R18-as gumik még kellő komfortot biztosítottak, a sportosabb kanyarvételek szerelmesei pedig akár 19 és 20 colos kerekeket is választhatnak, az R-Line csomagról nem is beszélve.
A gyakran terepezők számára készült az Offroad pakk, mely 18,5 helyett 20 centiméteres hasmagassággal, jobb első és hátsó terepszögekkel és egyedi küszöbökkel hódít. Említést érdemel továbbá a teljesen személyre szabható hangulatvilágítás, az elképesztően jól világító LED-es fényszóró, a háromzónás klíma, a masszázsfunkciós első ülések, a fáradtságérzékelő, a távolságtartó funkciós tempomat, a sávtartó, a parkolássegítő, a GoPro kameratámogatás, illetve az Espresso Auto Set, melynek révén bármikor gyorsan lefőzhetünk két csésze kávét a kocsiban.
L.F.
A tigris és a leguán furcsa házasságának másodszülöttje nagyobb, könnyebb és okosabb lett az elődjénél, így még az érzelemmentes külső és belső ellenére is szinte garantált a siker, arról nem is beszélve, hogy egyesek pont az emóciók teljes hiánya miatt vásárolnak ilyen típust.
A Trendline felszereltségű, 125 lovas benzinmotoros alapmodell 7 millió forint ellenében vezethető haza, ami 2 millió forinttal több, mint a kicsit kisebb, kicsit egyszerűbb, de sokkal divatosabb Seat Ateca alapára. A határ pedig gyakorlatilag a csillagos ég, hiszen az extrákkal alaposan telepakolt, 2 literes TDI motoros, négykerék meghajtású, DSG váltós tesztautó árcéduláján 14 millió forintos összeg olvasható. A Volkswagen és a Seat már kiterítette a SUV-lapjait, most a Skodán a sor – az év második felében sem fogunk unatkozni.