szerző:
Tetszett a cikk?

Van szerencsénk bemutatni az egykori szocialista autógyártás egyik legszebb produktumát, ami ezen a hétvégén a magyar tengernél vendégeskedik.

Ha másért nem, akár csak ezért az egy gyönyörű régi Skodáért is megéri leugrani Balatonfüredre, ahol idén május 4. és 6. között rendezik meg az immár évek óta nagy sikernek örvendő Concours d’Elegance oldtimer rendezvényt. Íme a Skoda 1100 MBX:
László Ferenc

A Skoda a Felicia/Octavia leváltására szánt 1000 MB modellből eredetileg egy komplett modellcsaládot álmodott meg, amelyben kombi, limuzin és kupé is szerepelt. A szép elképzelésekből a limuzin és a a kupé valósult meg. Utóbbi, a B-oszlop nélküli MBX negatív dőlésszögű hátsó oszlopokal, hátsó panorámaszélvédővel és nyitható hátsó ablakokkal 1966 tavaszán jelent meg.

László Ferenc

Három éves pályafutása során a kupét az alap 1000 MB-től külön, kézzel szerelték össze. Ezen időszak alatt az 1,1-literes motorral szerelt változatból egész konkrétan 1114 darab készült. A kevésbé nyomatékos 1 literes motorral 1403 példányt gyártottak, vagyis MBX-ből összesen csak 2517 hagyta el a gyártóüzemet. Összehasonlításképp, a négyajtós alapmodellből több mint 443 ezer példány készült.

László Ferenc

A 815 kilogramm tömegű Skoda 1100 MBX motorházteteje alatt egy 1107 köbcentiméteres erőforrás található, mely elsősorban 52 lóerős teljesítményéről, illetve 81 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg. A 2011 és 2014 között restaurált és most Balatonfüreden megtekinthető autóval eddig kevesebb mint 16 ezer kilométert tettek meg, és ma is megvan az eredeti szervízkönyve.

Az MBX utódja az 1970 és 1980 között mintegy 57 ezer példányban gyártott 110R Coupé lett.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!