szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 80-as években ilyennek képzeltek el egy a 2000-es évek elején napvilágot látó szupermodern autót.

A Mercedes-Benz az 1981-es Frankfurti Autókiállítást használta fel arra, hogy fellebbentse a fátylat a W126 Coupéval együtt bejelentett Auto 2000 Conceptről. A futurisztikus újdonság létrejöttét az NSZK államilag is támogatta, mégpedig 110 millió német márkával, és ilyen lett a végeredmény:

Daimler

A cél az volt, hogy egy olyan, maximum 9,5 literes fogyasztású autót készítsenek, mely 1250-1700 kilogramm tömegű, vagy egy olyan 1700-2150 kilogrammosat, mely 100 kilométernként legfeljebb 11 liter üzemanyagot fogyaszt. Előírás volt továbbá, hogy a négyszemélyes jármű legalább 400 kilogrammal legyen terhelhető.

Daimler

Az igen kedvező, mindössze 0,28-as légellenállási mutatójú Mercedes Auto 2000 Conceptből háromféle változat készült. Az első prototípusban egy 3,8 literes V8-as benzinmotor kapott helyet, melynek érdekessége a részterhelés melletti hengerlekapcsolás funkció. A második verzióba egy 3,3 literes soros 6 hengeres dízelmotor került, a legérdekesebb pedig a harmadik variáns, a maga egyedi gázturbinás meghajtásával.

Daimler

A 240 lóerős gázturbinával elsősorban kompakt mérete, alacsony tömege és alacsony fordulatszám melletti nagy nyomatéka miatt kísérleteztek, számos gyermekbetegsége miatt azonban végül sosem került sorozatgyártásba ez az erőforrás.

Daimler

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!