szerző:
László Ferenc

Mostanság minden a szinte már kormány nélküli és elektromos meghajtású autókról szól. De volt ez így már sokkal-sokkal korábban is.

A most hétvégén Balatonfüreden megrendezett Concours d’Elegance oldtimer rendezvény egyik legérdekesebb autóját nem valami régi sok hengeres benzinmotor hajtja, hanem egy szinte néma villanymotor. Mutatjuk az 1918-ban gyártott, tehát idén éppen 100 éves elektromos autót:
©

A Detroit Electric 75 elsősorban azoknak jelentett remek választást, akiknek az önindító széles körű elterjedése előtt komoly problémát jelentett a benzinmotoros autók bekurblizása. A villanymotort ugyanis értelemszerűen nem kellett bekurblizni, a célközönségnek pedig elsősorban azok a hölgyek számítottak, akiknek elegendő volt a mintegy 120 kilométeres hatótávolság.

Ez utóbbi egyébként még mai szemmel nézve is korrekt érték, főleg egy 100 éves járműtől.

©

A villanymotor a kocsi elejében található és egy kardántengely juttatja el az erejét a hátsó kerekekre, ami felett a nehéz akkumulátorok találhatók. Az Egyesült Államokban 32 év alatt mintegy 13 ezer példányban gyártott Detroit Electric 75 végsebessége hivatalosan 30 km/h, de akár a 40 km/h is benne van a pakliban.

Állóhelyzetből körülbelül 30 másodperc alatt lehet elérni a végsebességet, tehát Tesla-szerű ülésbe préselésről szó sincs. Nyomatékból viszont nincs hiány, ugyanis mint megtudtuk, a balatonfüredi rendezvény reggelén egy beindulni nem akaró benzines társát ez a kocsi vontatta el a garázsból a kiállítás helyszínére.

©

Kormánykereket keresve sem találunk, de természetesen nem azért, mert esetleg fejlett önvezetés lenne a négykerekű matuzsálemben. Hanem azért, mert a sofőr előtt lévő hosszú karral lehet kormányozni a kocsit, a sebességet pedig a rövidebb karral kell szabályozni.

A hazánkban akár zöld rendszámmal is felvértezhető oldtimer jelenlegi értéke mintegy 10 millió forint. Vagyis körülbelül annyi, mint egy 0 kilométeres vadonatúj elektromos autóé.

©

 

©
©
©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Káosz és krízis, avagy a két Matteo háborúja Rómában

Káosz és krízis, avagy a két Matteo háborúja Rómában

Két barlangász rekedt a Lengyel-Tátra legmélyebb barlangjában

Két barlangász rekedt a Lengyel-Tátra legmélyebb barlangjában

Először szállíthatják haza dzsihadisták német állampolgárságú gyerekeit

Először szállíthatják haza dzsihadisták német állampolgárságú gyerekeit

Sokba került az adófizetőknek, hogy ebben az iskolában Wass Albert ne legyen tananyag

Sokba került az adófizetőknek, hogy ebben az iskolában Wass Albert ne legyen tananyag

Szabó Győző: Már nem érdekel, hogy mit gondolnak rólam

Szabó Győző: Már nem érdekel, hogy mit gondolnak rólam

Megéri olcsóbb telefont venni? Kipróbáltuk a jóárasított, “lite” verziós mobilokat

Megéri olcsóbb telefont venni? Kipróbáltuk a jóárasított, “lite” verziós mobilokat