szerző:
Tetszett a cikk?

Gyönyörű kék színben pompázik a Magyarországra érkezett legelső M5-ös, amivel a Balaton környékén autóztunk.

A BMW tavaly augusztusban leplezte le az aktuális 5-ös széria legerősebb változatát, az új M5-öst. A hazánkban 35,49 millió forintos alapáron induló újdonság első Magyarországra látogatott példánya a hétvégén Balatonfüreden megrendezett Concours d’Elegance oldtimer rendezvényre érkezett. Ahol néhány kilométert mehettünk is vele.
László Ferenc

Mivel hamarosan több részletes írásban is foglalkozunk majd a 2018-as évjáratú BMW M5-össel, most elöljáróban csak néhány személyes tapasztalatot osztunk meg. A lényeg, hogy az új M5-ös a várakozásoknak megfelelően hatalmasat megy, noha egyelőre még csak nagy forgalmú utakon tudtunk vele menni, ráadásul konvojban.

László Ferenc

Padlógázra egyből jön az ülésbe préselés, a váltó elképesztően gyors, a petrolhead hangokból viszont tapasztalataink szerint még nyitott ablakok mellett is viszonylag kevés jut be az utastérbe. A motor mély dörmögése persze még így is garantálja a libabőrt, de például a visszaváltásokat nem kíséri durrogás vagy hörgés.

László Ferenc

Érdekesség, hogy az autó mellett állva vagy körülötte közlekedve sokkal komolyabb audioprodukciót kapunk. A felfüggesztés zseniálisnak tűnik, az alapvetően szupersportos autó a nem éppen kiváló hazai utakon sem viselkedik sután.

László Ferenc

A BMW M5 4,4 literes M TwinPower Turbo V8 erőforrása kereken 600 lóerős teljesítménnyel, illetve 750 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. A nyolcsebességes M Steptronic váltóval szerelt újdonság alig 3,4 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h-s tempóra katapultálni.

László Ferenc

Az állóhelyzetből 200 km/h-ra történő gyorsítás mindössze 11,1 másodpercnyi időt vesz igénybe, ami egy kétszemélyes kompakt sportkocsitól is szép eredmény lenne, nemhogy egy méretes ötszemélyes szedántól. A végsebességet alaphelyzetben 250 km/h-ra limitálja az elektronika, de ha megrendeljük az M Driver’s Package opciót, akkor csak 305 km/h-nál ér véget a száguldás az Autobahnon.

László Ferenc

Az autó minden indításkor az állandó intelligens összkerékhajtás (4WD) és a bekapcsolt menetstabilizáló rendszer párosát aktiválja, amely dinamikus kigyorsítások közben a hátsó kerekek enyhe megcsúszását is engedélyezi. A rendkívül dinamikus, mégis tökéletesen kontrollált hátsókerék-csúsztatásokat lehetővé tevő M Dinamikus Mód a BMW M xDrive sportos összkerékhajtásával (4WD Sport) együtt aktiválható.

László Ferenc

Kikapcsolt menetstabilizáló rendszer esetén az új M5 háromféle hajtáslánc-konfigurációt kínál fel (4WD, 4WD Sport, 2WD), amelyeket elsősorban a versenypályás tempózás szempontjai szerint fejlesztettek ki. A rendszer végső esetben a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás teljes kikapcsolását is lehetővé teszi (2WD), klasszikus stílusban, a két hátsó kerékre szabadítva az erőforrásból érkező összes teljesítményt és forgatónyomatékot.

László Ferenc

Az agresszív karosszériaelemekkel és négy darab méretes kipufogóvéggel támadó M5-ös BMW 15 kilogrammal könnyebb lett az elődjénél, ami elsősorban az alumínium motorháztetőnek, a szénszál-erősítésű műanyagból készült tetőnek és a súlyoptimalizált kipufogórendszernek köszönhető.

Az alaphelyzetben 19 colos, opcionálisan pedig 20 colos felniken gördülő újdonság egyértelműen a BMW új csúcsragadózója, mellyel hamarosan újabb részletes anyagokban foglalkozunk majd.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!