szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az autóipar meghatározó szereplői különbőző stratégiák mentén bútoroznak össze.

Két komoly autóipari bejelentés is jutott mára. A Volkswagen és a Ford bejelentette, hogy elsősorban haszongépjárművek révén közös fejlesztésekbe kezdenek, nem csak termék, de szolgáltatás szinten is. Az együttműködés kizárólag technikai jellegű, nem készülnek részvény-, vagy egyéb tulajdonszerzésre egymásban a vállalatok – jelentették be.

A Ford egyértelműen uralja hazai pályán a közepes méretű szállítójárművek piacát, így például a híres Ford F-Series lassan 40 éve vezeti az abszolút eladási listákat az USA-ban. A Volkswagen, amely tulajdonosa az MAN és Scania márkáknak is, már idén szövetséget kötött a Toyota tulajdonú Hino Motorsszal is, amely a japán óriásvállalat haszonjármű részlege. Ebben a megállapodásban dízel- és hibrid-motorok fejlesztése szerepel.

©

A közös fejlesztéseket részben a kényszer szüli, és ha a legtöbb nagyváros hamarosan kitiltaná a környezetszennyező dízeleket, akkor azonnal késznek kell lenni pótolni ezeket olyan járművekkel, amelyek megfelelnek az előírásoknak, ezt pedig célszerű hatékonyan, több szereplő bevonásával megtenni.

A Hyundai és az Audi az üzemanyagcellás, hidrogénhajtású járművek fejlesztésére és technológiacseréjére kötött megállapodást. Ennek részeként egymás szabadalmait használhatják a cégek, sőt némileg közös alkatrészeket is használnának.

Az együttműködés természetesen kiterjedhet a két cég anyavállalataira és testvércégeire is. A német Volkswagen-konszernen belül például az Audi az a márka, amely felelős az üzemanyagcellás járművek fejlesztéséért.

A Hyundai elsősorban azt reméli, hogy más márkák csatalakozásával ehhez a technológiához, hamarabb áttörhető az a korlát, amellyel az üzemanyagcellás járművek szembesülnek: a kis választék, az alacsony infrastruktúra és a magas ár. Egyelőre a Hyundai ott tart, hogy hidrogénes járművéből az ix35 Fuell Cellből nagyjából 200 darabot tudott eladni tavaly.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Bezuhantak a mobileladások Európában – a Huawei a nagy vesztes, a Xiaomi nagyon jön fel

Bezuhantak a mobileladások Európában – a Huawei a nagy vesztes, a Xiaomi nagyon jön fel

Nélküled, Márti dala – Orbán Viktor többször üzent dallal Trianon napján

Nélküled, Márti dala – Orbán Viktor többször üzent dallal Trianon napján

Gigantikus mentőcsomaggal enyhítenék a vírus okozta károkat Németországban

Gigantikus mentőcsomaggal enyhítenék a vírus okozta károkat Németországban