szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A fejlesztés során nem várt problémák merültek fel, így a tehetős vásárlóknak tovább kell várakozniuk.

A Mercedes-AMG a 2017-es Frankfurti Autószalonon leplezte le a Bugatti-verőnek ígért Project One hiperautót, melyről egy évvel később derült ki, hogy a végleges változata Mercedes-AMG One néven debütál a kereskedelmi forgalomban.

A 275 példányban gyártandó és mintegy 900 millió forintos közúti torpedó az eredeti tervek szerint idén került volna forgalomba, most azonban már tudni lehet, hogy a projekt 2 évet megcsúszott. A fejlesztőknek a hajtáslánccal akadtak nem várt nehézségeik, emiatt az első autókat várhatóan csak 2021-ben vehetik majd át.

Természetesen már az összes példány réges régen vevőre talált, többek közt Nico Rosberg és David Coulthard is rendelt magának a többek közt Lewis Hamilton segítségével optimalizált kocsiból.

©

A hátul jobb oldalt benzinnel, hátul bal oldalt pedig árammal feltölthető szörnyeteg mozgatásáról egy belső égésű és négy elektromotor gondoskodik. A középen elhelyezett 1,6 literes V6-os turbómotor főtengelye percenként akár 11 000-et is foroghat, ami alig marad el az F1-es testvér 13 500-as maximális fordulatszámától.

Lényeges különbség továbbá, hogy míg az F1-autó motorja körülbelül 4 000 kilométert bír ki, addig a full karbon monocoque-ot kapott Project One hátsó kerekeket hajtó erőforrását "csak" 50 000 kilométerenként kell felújítani.

©

Az első tengelyen két darab 160 lóerős elektromotor található, melyek percenként akár 50 000-es fordulatszámra is képesek. Hátulra is került két villanymotor, és a hátsó tengelyre összesen 670 lóerő szabadul rá. A Mercedes szerint az MGU-H-val és MGU-K-val is felvértezett, nyolcsebességes váltós autó esetében a turbólyukat, mint olyat lényegében teljesen el lehet felejteni. Sőt.

Az 1 000 lóerő körüli teljesítményű és alig 1,3 tonnás sportkocsi simán legyorsulja még az 1 500 lóerős, de 2 tonnás Bugatti Chiront is. Míg utóbbinak 6,5, addig a Mercedes újdonságának csak 6 másodpercre van szüksége egy 0-200-as sprinthez. A 0-100-as gyorsulás alig 2,5 másodpercig tart – a maximális sebesség 350 km/h körül alakul.

A fékezéskor az akkumulátorokba energiát visszatöltő, F1-kormányos és két darab 10 colos kijelzőt kapott hiperautó tisztán elektromosan is képes suhanni, még pedig maximum 25 kilométert. Tehát elvileg hazánkban akár zöld rendszámot is kaphat, legalábbis a jelenleg érvényben lévő szabályozás szerint mindenképp.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!