szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legfrissebb kémfotók alapján készített képek alapján ígéretesnek tűnik a stuttgartiak új csúcsmodellje.

A Mercedes 1972-ben mutatta be a W116-os modellt, mely elsőként viselte magán az S-osztály típusjelzést. Az azóta eltelt évtizedekben öt újabb generáció látott napvilágot a sokak által a luxusautók etalonjának tartott szériából, melynek aktuális kiadása 2013-ban mutatkozott be. A W222-es hatodik generáció ráncait két éve varrták fel, ezt a modellt mi is alaposan leteszteltük, mostanság pedig egyre többet hallani a vadonatúj hetedik generációs modellről.

A W223-ról az elmúlt hónapokban több kémfotót is láttunk, és ezek alapján egy orosz designer, Nikita Chuiko elkészített két olyan számítógépes rajzot, melyen már álcázás nélkül látható az új S-osztály.

Kolesa.ru / Nikita Chuiko

A Kolesa.ru által nyilvánosságra hozott képeken szereplő stuttgarti luxusszedánnak az előzetes információk szerint jelentősen csökkenni fog a tömege, még pedig a karbon és az alumínium széles körű használata miatt, ami a fogyasztásra és a menetteljesítményre is jó hatással lehet. A méret viszont kívül és belül is növekedni fog, vagyis az új S-osztályban minden korábbinál nagyobb kényelemben utazhatnak majd a bent ülők.

Érkezik egy 48 V-os új plugin hibrid rendszer, az igazán nagy durranás pedig a teljesen elektromos változat lesz. Utóbbi várhatóan nem egyszerűen elektromos S-osztályként, hanem különálló EQS modellként fog debütálni, még pedig az EQ szériában nemrégiben elsőként debütált EQC divatterepjáró nagytestvéreként.

Kolesa.ru / Nikita Chuiko

A korábbi pletykákkal ellentétben az A-osztályban bemutatkozott MBUX fedélzeti rendszer nagyobb tudású, hatalmas kijelzős változatával szerelt új S osztályban még nem Level 4-es, hanem Level 3-as önvezető technológia lesz. Mint ismeretes, az aktuális S-osztály és a Tesla Model S is Level 2 tudással bír, a nemrégiben kijött és általunk is alaposan letesztelt Audi A8 pedig a világ első Level 3-as autonóm autója.

Az aktív futóműves, légrugós és opcionálisan négykerék-kormányzású, illetve -meghajtású új luxusszedánról várhatóan idén hull majd le a lepel, a későbbiekben pedig várhatóan érkezni fog egy kétajtós kupé, egy kabrió és egy hosszított Maybach kivitel is. Ezenkívül egy négyajtós kupéról is pletykálnak, ami SEC néven támadhat, a V8-as motorral szerelt AMG sportmodellek teljesítményét pedig várhatóan két villanymotor fogja növelni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!