szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Gázolajat kell bele tankolni, és alig lomhább a nála sokkal többet fogyasztó RS Q8-nál.

Az Audi tavaly nyár elején leplezte le az általunk alaposan letesztelt Q8-as széria egyik legsportosabb változatát, az SQ8-at. Ennek meghajtásáról egy 48 V-os lágyhibrid hajtáslánc gondoskodik, melynek központi eleme egy 4 literes biturbó V8-as dízelmotor. A 435 lóerős, illetve 900 Nm-es SQ8 4,8 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig 250 km/h.

Akinek esetleg ez sem lenne elég, annak érdemes egy pillantást vetnie az ABT által kezelésbe vett Audi SQ8-ra. Íme:

ABT
ABT

Az ABT ősszel már megszellőztette a tuningolt SQ8 érkezését, mostanra pedig el is készült a komplett csomag. A lényeg, hogy a gázolajos egység teljesítménye 510 lóerőre nőtt, ezzel párhuzamosan pedig a nyomaték 970-re ugrott. Ez 17, illetve 8 százalékos növekményt jelent a gyári értékekhez képest, és elegendő ahhoz, hogy a 0–100-as sprint szintideje 4,6 másodpercre csökkenjen.

ABT
ABT

Az új lökhárítókat és 23 colos kerekeket kapott, egyelőre ismeretlen árú újdonság állítható sportfutóműve gombnyomásra 15, 25, illetve 65 milliméterrel ültethető le.

ABT

Aki ennél is fürgébb Q8-ra vágyik, és egyáltalán nem érdekli a fogyasztás, annak jó választás lehet a közelmúltban leleplezett RS Q8. Ez a 600 lóerős és 800 Nm-es 4 literes biturbó V8-as benzinmotorral szerelt 2,3 tonnás monstrum alig 3,8 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, és a 0-200-as sprinthez sincs szüksége 13,7 másodpercnél többre.

A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de ha felár ellenében kikapcsoltatjuk az elektronikus leszabályozást, akkor akár 305 km/h-val is száguldhatunk az Autobahnon.

Audi

 

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!