szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

800 ezernél is több átírást regisztráltak 2019-ben.

Január és december között összesen 810 920 gépkocsit írtak át Magyarországon az illetékes hatóságok, 6,1 százalékkal többet 2018 hasonló időszakához képest.

A használtautó-szektor a tavalyi évben az első negyedévben átlag feletti, 10,6 százalékos növekedést mutatott 2018-hoz képest – derül ki a Das WeltAuto közleményéből –, majd egy júniusi mélypontot következett, amikor 5,3 százalékos mínuszt produkált a piac. Ezt követően viszont újból stabilizálta magát, és az átírások száma két hónapban (július, szeptember) is átlépte a 70 ezres, sőt októberben a 75 ezres, rekordnak számító szintet.

Az autóimport jelenleg negatív tendenciát mutat: a külföldről behozott kocsik száma 1,5 százalékos csökkenéssel 156 475-re esett 2019-ben. Így 2012 óta először fordult elő az import esetében, hogy egész éves összesítésben rosszabbul teljesített a terület egy korábbi esztendővel való összehasonlításban.

Bár óriási a kereslet a használt gépkocsik iránt az országban, 75 százalékban még mindig a tíz évnél idősebb járművek forognak a piacon. Ráadásul a külföldről érkező autók 60 százaléka is ebben a korsávban mozog, így várhatóan nem mozdul pozitív irányba a hazai járműállomány tizennégy és fél év feletti átlagéletkora – mondta Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

A hazai átírásoknál 53,77 százalékos piaci részesedéssel az alsó-középkategóriás (241 342 autó) és a kisméretű autók (194 694 autó) domináltak, az importnál viszont nem volt ennyire egyértelmű a helyzet, de az élen ott is az alsó-középkategória zárta az évet (42 269 autó) a felső-középkategóriás (26 713 autó) és az egyterű járművek (25 352 autó) előtt.

Miben más egy magyarországi használt autó, mint egy cseh, lengyel vagy szlovák?

A cseh és szlovák piacon tarol a VW-konszern, és az értékesített autók fele dízel, addig nálunk már csak egyharmad az arányuk, és a gyártókat tekintve is sokkal színesebb az összkép.

Határon belül a legkeresettebbnek ezúttal is az Opel (103 953 autó) bizonyult éves összesítésben a Volkswagen (80 740 autó) és a Suzuki (78 848 autó) előtt. A típusok rangsorában a hazai átírásokban és az importban is az Opel Astra végzett az első helyen, előbbiek esetében a Suzuki Swiftet és a Ford Focust, utóbbiaknál a Focust és a Volkswagen Golfot megelőzve.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Büszke kommunista a spanyol kormányfőhelyettes

Büszke kommunista a spanyol kormányfőhelyettes

Mennyire egyedülálló a magyar modell, amely rekordszámok mellett döntött az iskolák nyitásáról?

Mennyire egyedülálló a magyar modell, amely rekordszámok mellett döntött az iskolák nyitásáról?

Titkos projektet futtatott a Google, hogy gyengítse a konkurenciát

Titkos projektet futtatott a Google, hogy gyengítse a konkurenciát