Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Ez a japán járgány a futásteljesítménye alapján már jó néhányszor megkerülte a Földet, és mindvégig igen megbízható volt.
Jelen történetünk főszereplője egy Acura Legend LS, mely mifelénk Honda Legend Coupé néven ismert autó 1994-ben látta meg a napvilágot. Jelenlegi tulajdonosa 2003. március 26-án 150 ezer megtett kilométer után vásárolta meg a kocsit, amit 2012-ig napi szinten használt, azóta pedig második autóként évente 8-11 ezer kilométert tett bele.
Az autóban idén március 26-án, vagyis az átírásának 17. évfordulóján mintegy 920 ezer kilométer volt. A kocsira a 404 kilométernél megejtett első olajcsere óta 38 246 dollárt (12,3 millió forint) költöttek, vagyis kilométerenként mintegy 13 forintot.
26 év alatt 177-szer kellett olajat, tizenkétszer gumiszettet, nyolcszor akkumulátort, hétszer vezérműszíjat, négyszer szélvédőt, négyszer gyújtógyertyákat, háromszor generátort, háromszor önindítót és egyszer benzinpumpát cserélni.
Utóbbi elromlása miatt eddig csak egyszer kellett trélert hívni a 235 lóerős 3,2 literes V6-os motorral szerelt kocsihoz, melyben még mindig az első kuplung teljesít szolgálatot.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.