szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kevesen tudják, hogy az ikonikus brit hiperautó egyik szem előtt lévő alkatrészét egyszerűen egy sorozatgyártású Volkswagenről emelték át a fejlesztők.

A McLaren 1992-ben mutatta be minden idők egyik legnagyobb szakmai elismerésnek örvendő hipersportkocsiját, az F1-et. A 386,4 km/h-s végsebessége révén egykoron a Guiness Rekordok Könyvébe is bekerült típusból 1998-ig mindössze 106 példány készült, a különböző futásteljesítményű autók értéke ma már szinte felbecsülhetetlen.

Kevesen tudják, hogy a szuperkönnyű anyagok felhasználásával készült mérnöki remekmű egyik abszolút szem előtt lévő alkatrésze meglepő módon egy úgymond egyszerű Volkswagenről származik. Ami még akkor is furcsán hangzik, ha az konkrétan egy sportos Corrado, melyből 1988 és 1995 között mintegy 98 ezer példány készült.

©

Ez az alkatrész pedig nem más, mint a felfelé nyíló ajtókra szerelt külső visszapillantó-tükör.

©

Az autóiparban az elmúlt évtizedekben nem volt ritka, hogy bizonyos alkatrészeken osztoztak egyes márkák, sőt, a hátsó világítótestek esetében kis túlzással élve gyakorinak is mondható a jelenség. A McLaren F1 hátsó lámpáit sem a McLaren tervezte, hanem azok egyenesen az 1990 és 2001 között 2 884 darabos mennyiségben gyártott Lamborghini Diablóról érkeztek.

©
©

A mindössze 1 138 kilogramm tömegű McLaren F1 alig 1,14 méter magas, mozgatásáról pedig egy 627 lóerős 6,1 literes V12-es motor gondoskodik. A háromszemélyes sportkocsi érdekessége, hogy a sofőr középen foglal benne helyet.

©
©

A kocsit az a Gordon Murray tervezte, melynek cége, a Gordon Murray Automotive nemrégiben leplezte le az F1 szellemi örökésének tekinthető T50-et, ami egy 986 kilogramm tömegű és 663 lóerős sportautó. A T50-ben található egyébként a világ legmagasabb fordulatszámú, legnagyobb teljesítménysűrűségű közúti szívómotorjaként számontartott erőforrása. A 3,9 literes motor csak 12 100-as percenkénti fordultszámnál szabályoz le.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Füstmentes kvíz: 10+1 kérdés a dohányzásról és az ártalomcsökkentésről

Füstmentes kvíz: 10+1 kérdés a dohányzásról és az ártalomcsökkentésről

Nem bolond, hanem kamasz – L. Stipkovits Erika a felnőtt és a serdülő agy különbségeiről

Nem bolond, hanem kamasz – L. Stipkovits Erika a felnőtt és a serdülő agy különbségeiről

Az ünnepekre is maradnak a szigorú korlátozások Németországban

Az ünnepekre is maradnak a szigorú korlátozások Németországban