Áradt a felgyorsult Tisza és mindent letarolt
A magyarországi kihalt falvakról szóló sorozat egyik legkülönlegesebb túrája, amolyan Tüskevár-érzés volt, amikor Tiszahalász emlékei után kutattunk.
Kevesen tudják, hogy az ikonikus brit hiperautó egyik szem előtt lévő alkatrészét egyszerűen egy sorozatgyártású Volkswagenről emelték át a fejlesztők.
A McLaren 1992-ben mutatta be minden idők egyik legnagyobb szakmai elismerésnek örvendő hipersportkocsiját, az F1-et. A 386,4 km/h-s végsebessége révén egykoron a Guiness Rekordok Könyvébe is bekerült típusból 1998-ig mindössze 106 példány készült, a különböző futásteljesítményű autók értéke ma már szinte felbecsülhetetlen.
Kevesen tudják, hogy a szuperkönnyű anyagok felhasználásával készült mérnöki remekmű egyik abszolút szem előtt lévő alkatrésze meglepő módon egy úgymond egyszerű Volkswagenről származik. Ami még akkor is furcsán hangzik, ha az konkrétan egy sportos Corrado, melyből 1988 és 1995 között mintegy 98 ezer példány készült.
Ez az alkatrész pedig nem más, mint a felfelé nyíló ajtókra szerelt külső visszapillantó-tükör.
Az autóiparban az elmúlt évtizedekben nem volt ritka, hogy bizonyos alkatrészeken osztoztak egyes márkák, sőt, a hátsó világítótestek esetében kis túlzással élve gyakorinak is mondható a jelenség. A McLaren F1 hátsó lámpáit sem a McLaren tervezte, hanem azok egyenesen az 1990 és 2001 között 2 884 darabos mennyiségben gyártott Lamborghini Diablóról érkeztek.
A mindössze 1 138 kilogramm tömegű McLaren F1 alig 1,14 méter magas, mozgatásáról pedig egy 627 lóerős 6,1 literes V12-es motor gondoskodik. A háromszemélyes sportkocsi érdekessége, hogy a sofőr középen foglal benne helyet.
A kocsit az a Gordon Murray tervezte, melynek cége, a Gordon Murray Automotive nemrégiben leplezte le az F1 szellemi örökésének tekinthető T50-et, ami egy 986 kilogramm tömegű és 663 lóerős sportautó. A T50-ben található egyébként a világ legmagasabb fordulatszámú, legnagyobb teljesítménysűrűségű közúti szívómotorjaként számontartott erőforrása. A 3,9 literes motor csak 12 100-as percenkénti fordultszámnál szabályoz le.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A magyarországi kihalt falvakról szóló sorozat egyik legkülönlegesebb túrája, amolyan Tüskevár-érzés volt, amikor Tiszahalász emlékei után kutattunk.
Pannonhalmán mondta el augusztus 20-i ünnepi beszédét a Tisza Párt elnöke.
Kína és Oroszország is részt venne a kidolgozásban, dobta fel az orosz külügyminiszter.
A rendőrség ugyanakkor nem akarja elárulni, hogy milyen bűncselekmény gyanújával indítottak eljárást.