szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hónap végén véget fog érni a dízelmotoros Mazda 6 gyártása.

Brit lapértesülések szerint a Mazda 6 szedánban és kombiban használt 2,2 literes dízelmotort olyan jelentősen át kellene alakítani ahhoz, hogy megfeleljen az EU egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási normáinak, hogy az már nem kifizetődő a japán gyártónak. Ennek következtében október végén megszűnik a dízel Mazda 6 gyártása, a raktáron lévő autókat pedig várhatóan az év végéig mind eladják.

Magyarországon jelenleg 10,3 millió forint ellenében lehet legolcsóbban Mazda 6-osunk, ennyibe kerül ugyanis a 145 lóerős benzinmotorral szerelt G145 Attraction kivitel. A 150 lóerős dízel egységgel felvértezett CD150 Revolution alapára 11,3 millió forint, a 184 lóerős CD184 pedig 12,6 millió forinttól indul.

László Ferenc

A CX-5 divatterepjáró egyelőre tovább fog készülni dízelmotorral, azonban nem tudni, hogy meddig.

A Mazda a közelmúltban a 3-as sorozattal vezette be új fejlesztésű Skyactiv X motorját, mely egyesíti magában a benzines és a dízel egységek előnyeit.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!