szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A négyajtós kivitelű és 461 literes csomagtartójú modell várhatóan szupererős plugin hibrid hajtáslánccal támad.

A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni a 4 ajtós Mercedes-AMG GT aktuális csúcsmodelljét, a 63 S-t, melynek motorházteteje alatt egy 639 lóerős és 900 Nm-es nyomatékú 4 literes biturbó V8-as benzinmotor található. Az akár normál családi autóként is minden további nélkül használható fenevad 3,2 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra és a gyorsulásának csak 315 km/h magasságában szakad vége.

Hamarosan azonban érkezik egy még ennél is sportosabb 4 ajtós Mercedes-AMG GT. Ez pedig nem lesz más, mint a típus ráncfelvarrásával egy időben debütáló Mercedes-AMG GT 73e, melynek motorházteteje alatt egy 612 lóerős 4 literes biturbó V8-as benzinmotor található. Utóbbi azonban nincs egyedül, és egy 204 lóerősnek ígérkező villanymotor segítségével mintegy 816 lóerős összteljesítménnyel kecsegtet.

Egyelőre nem tudni, hogy a 0-ról 100-ra kevesebb mint 3 másodperc alatt katapultáló GT 73e mekkora akkumulátort kap. Mindenesetre az újdonság elektromos hatótávolsága 50 kilométer magasságában alakulhat, és plugin hibrid kivitele révén elvileg nincs akadálya annak, hogy Magyarországon megkapja a számos kedvezménnyel járó zöld rendszámot. Legalábbis az aktuális szabályozás értelmében, mely a típus piacra kerüléséig természetesen akár még megváltozhat.

Mercedes-AMG GT 63 S
László Ferenc

A Mercedes újdonságának fő riválisa a tavaly októberben debütált Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Ez a zöld rendszámos hibrid sportszedán 700 lóerős, illetve 870 Nm-es produkciót ad elő, 3,2 másodperc alatt tudja le a 0-100-at és a végsebessége 315 km/h.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!