szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Több mint 26 ezer zöld rendszámos autó van már forgalomban, de úgy tűnik, a plug-in hibridektől visszavehetik ezt a kedvezményt.

A Vezess.hu annak kapcsán írt a felvetésről, hogy egy olvasójuk 2020 végén úgy szerződött plug-in hibrid autó megvásárlására, hogy nem kap rá zöld rendszámot. Mint írják a nyár elején érkező Skoda Octavia iV-n várhatóan fehér rendszám lesz. A Vezess azt is jelezte, hogy az egyik nagy autóimportőr kereskedelmi vezetője ugyancsak megerősítette nekik: úgy tudja, a konnektorról tölthető akkumulátoros hibridjárművek a közeljövőben elveszítik a jogosultságukat.

Öt éve vezették be Magyarországon a zöld rendszámok intézményét, amelyet jelenleg háromféle esetben lehet kiadni. A tisztán elektromos autók kaphatják, illetve azok a konnektorról tölthető hibridek, amelyek legalább 25 kilométert tudnak elektromos módban közlekedni, valamint az olyan hatótáv növelővel ellátott elektromos járművek, amelyekben egy hagyományos motor tölti menet közben az akkumulátort és legalább 50 kilométert tudnak menni tisztán elektromos hajtással.

A zöld rendszámos autóknak nem kell parkolási díjat fizetni, mentesülnek a regisztrációs és cégautó adó alól is. Ezen autók összállománya a Villanyautósok.hu becslése szerint 2020 végére elérte a 26 600 darabot. A konnektoros hibridek azért a legvitatottabb járművei a támogatásnak, mert a benzinmotoros hajtás mellé gyakran igen szerény ténylegesen emmisziómentes elektromos hatótáv társul.

A Vezess felveti, ha a rendszerben változtatás lesz, nemcsak az új rendszámok kiadásának lehet vége a konnektoros hibridek esetében, de régieket is visszavonhatja a kormány. A már kiadott zöld rendszámokat felmenő rendszerben veszíthetik el a konnektoros hibridek vagyis nem egy határnapot szabnának meg, hanem a következő műszaki vizsga esetén cserélnék a zöld rendszámot sima fehérre.

Az autós lap megkereste az Információs és Technológiai Minisztériumot is az ügyben, ahonnan azt a választ kapták, hogy a zöld rendszámok kiadásának szabályozását folyamatosan felülvizsgálják és ha érdemi módosításról születne döntés, akkor a kormány elegendő időt ad az átállásra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Demeter Péter Autó

BMW 330e plugin teszt – mint egy Prius, amit vezetni is jó

A müncheni cég konzekvensen próbál lépést tartani a zöld autózás legfontosabb irányaival. Nagyon nem mindegy azonban, milyen minőségű alternatív hajtású termékkel rukkolnak ki a márka alapmodelljeit jelentő típusoknál, mint a 3-as széria. Az, hogy lenyűgöző emissziós értékeket produkál, még elég kevés lenne egy BMW-től, kéne valami kicsi plusz is.

Összevesztek azon, ki hozza a vodkát, késelés lett a vége

Összevesztek azon, ki hozza a vodkát, késelés lett a vége

Tíz éve hirdette meg Matolcsy György, hogy az EU élére törünk

Tíz éve hirdette meg Matolcsy György, hogy az EU élére törünk

Ismét emelkedik a benzin és a gázolja ára

Ismét emelkedik a benzin és a gázolja ára