szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Feltűnt a színen az M4 valaha készült leggyorsabb, bár közutakon nem vezethető változata.

A BMW nemrégiben dobta piacra az aktuális 4-es sorozat sportváltozatát, az általunk is alaposan letesztelt M4-et. Ennek alapverziója 480 lóerős teljesítményű, a Competition kivitel pedig 510 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre, illetve xDrive változatban minden a négy kerékre.

Most pedig megérkezett a még gyorsabb M4 GT3, ami azonban nem egy közúti sportkocsi, hanem egy minden hájjal megkent, hatalmas hátsó légterelőt viselő versenyautó.

BMW

Az 5,02 méter hosszú, 2,04 méter széles, 1,3 méter magas, illetve 2,92 méteres tengelytávolságú újdonság 18 colos kerekeken gördül.

BMW

A 3 literes soros 6 hengeres biturbó benzinmotor 590 lóerős teljesítményű, illetve kereken 700 Nm nyomatékú. A literenként 197 lóerőt produkáló erőforrás egy hatfokozatú Xtrac váltón keresztül hajtja meg a hátsó kerekeket.

BMW

Összehasonlításképp, a 4,5 centiméterrel rövidebb előd, az M6 GT3 szíve egy 40 kilogrammal nehezebb 4,4 literes biturbó benzines egység volt, mely elsősorban 580 lóerejéről, illetve 132 lóerős literteljesítményéről volt ismeretes.

BMW

A már több mint 14 ezer kilométeren át tesztelt újdonság nettó ára 415 000 euró (145 millió forint), ami 4 000 euróval marad el az előd árától. Az M4 GT3 első versenyére június végén a Nürburgringen kerül sor.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!