szerző:
Tetszett a cikk?

A bajor gyártó budapesti rendezvényén jártunk, ahol az M3 korábbi generációi és a legújabb versenyszimulátor mellett az M3 Competition xDrive és az M4 Competition xDrive hazai árával is megismerkedtünk.

Nemrég volt szerencsénk alaposan kipróbálni az új BMW M3 Compeititont és BMW M4 Competitiont, mely modellek közúton előadott produkciójával ma délelőtt a potenciális vásárlójelöltek is megismerkedhettek.

A német márka egyik budapesti kereskedésében azonban nemcsak a legújabb sportszedánok és sportkupék sorakoztak fel egymás mellett, hanem a korábbi generációk jeles képviselői is, ezenkívül pedig a BMW Németországból hazánkba érkezett versenyszimulátorát is ki lehetett próbálni.

Mint megtudtuk, a tisztán hátsókerék-hajtású M3-as és M4-es modellek mellett már az április közepén leleplezett első összkerekes kivitelekre is le lehet adni rendeléseket.

Kézi váltó csak a normál, nem Competition modellekhez rendelhető
BMW

Az M3 Competition xDrive 31,46 millió forintba kerül, vagyis közel 1,5 millió forinttal kell többet fizetni érte, mint az xDrive nélküli változatért. Az M4 Competition xDrive 31,91 millió forintba kerül, vagyis ez esetben is közel 1,5 millió forintos árkülönbség van a normál és az összkerekes kivitel között.

A nyolcfokozatú automata váltós újdonságok alig 3,5 másodperc alatt lőnek ki állóhelyzetből 100-as tempóra, vagyis 0,4 másodperccel rövidebb idő alatt, mint a csak hátul hajtott társaik. A végsebesség változatlanul 250 km/h, illetve opcionálisan 290 km/h.

Az 1850-1855 kilogramm tömegű modellek három üzemmóddal rendelkeznek: 4WD, 4WD Sport és 2WD. Az első üzemmódban normál összkerékhajtásúként viselkedik az M3 és az M4, a másodikban a hátsó kerekekre jut több erő, a harmadikban pedig csak és kizárólag hátul van hajtás.

Tapasztalatlanabb sofőrök számára mindenképpen jobb választás az xDrive kivitel
BMW

A Hungária körúti szalonban rövid ideig megtekinthetők a sportmodell korábbi generációi. Az E30-as legelső M3-astól kezdve, az E36-on, E46-on és E92-n át egészen a nemrégiben nyugdíjaztatott F80-asig az összes generáció képviselteti magát.

Vese fejlődés
László Ferenc
215 lóerős elsőgenerációs M3
László Ferenc
Az E30 6,7 másodperc alatt tudja le a 0-100-at
László Ferenc
321 lóerőt ad le ez az E36
László Ferenc
László Ferenc
343 lóerős E46-os
László Ferenc
420 lóerő az E92-ben
László Ferenc
450 lóerős F80
László Ferenc

A rendezvény keretein belül volt szerencsénk kipróbálni a BMW előjegyzéses rendszerben igénybe vehető új szimulátorát. A méretes pótkocsiban kialakított egység két kagylóülésében egyszerre két pilóta mérheti össze tudását, természetesen a járványügyi előírások betartása mellett.

László Ferenc
László Ferenc

A színfalak mögött két nagy teljesítményű asztali számítógép található, és ezek hajtják meg a hatalmas ívelt és szélesvásznú monitorokat. A kormány és pedálszett Fanatec gyártmányú, a szoftver szerepét az élethűségre kihegyezett rFactor 2 tölti be.

László Ferenc
László Ferenc

Tapasztalataink szerint a szimulátorban az első körökben nincs meg ugyanaz a sebességélmény, mint a valós sportkocsikban és versenyautókban, de néhány környi akklimatizálódást követően könnyen bele lehet feledkezni a virtuális élvezetekbe.

László Ferenc

 

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!