szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bajor gyártó elérkezettnek látta az időt két népszerű szabadidő-autójának megújítására, melynek keretein belül az 510 lovas M-es csúcsmodellek még gyorsabbá váltak.

A BMW 2003-ban dobta piacra az X5 kistestvérének tekinthető X3-ast, melynek aktuális harmadik generációja 2017 óta van velünk. A kupésra faragott testvérmodell, az X4 2014-ben debütált és a második generáció 2018 óta rója az utakat.

Mostanra mindkét típus elérkezett életciklusa feléhez, így a müncheni gyártó felfrissítette őket. Íme a végeredmény:

BMW
BMW

A külsőt érintő fontosabb változások közé tartozik a nagyobbá vált hűtőrács, az elvékonyított fényszóró, a módosított lökhárító, az átrajzolt hátsó lámpa és a néhány új fényezés.

Alapáras a Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés, melynek részét képezi az 5,1 colos digitális műszeregység és a 10,25 colos érintőképernyő. A feláras Live Cockpit Professional megrendelése esetén mindkét panel 12,3 colos képátlójú. Az összes új X3-ban és X4-ben nyolcfokozatú automata váltó található.

BMW

A benzines kínálatot az xDrive20i nyitja a maga 184 lóerős 2 literes 4 hengeres motorjával, felette pedig a 245 lóerős xDrive30i található. Az M40i-t már 3 literes soros 6 hengeres erőforrás mozgatja, mely 360 lóerős teljesítményt ad le.

BMW
BMW

Dízel-fronton a 190 lovas xDrive20d, a 286 lóerős xDrive30d, illetve a 340 lóerős M40d érhető el a kínálatban.

A plugin hibrid X3 xDrive30e 292 lóerős benzines hajtásláncú, illetve 50 kilométeres elektromos hatótávolságú.

BMW
BMW

A csúcsot az M Competition kivitelek jelentik. Az 510 lóerő változatlan marad, ellenben a csúcsnyomaték 600-ról 650 Nm-re nőtt, ennek köszönhetően pedig 4,1-ről 3,8 másodpercre olvadt a 0-100-as sprint szintideje.

A végsebesség 250, illetve opcionálisan 285 km/h.

BMW

 

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!