szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Könnyen kikövetkeztethető, hogy a hatalmas teljesítmény mellé bőven 1000 Nm feletti nyomaték társul.

Az Audi Q8 csúcsmodellje korábban a 435 lóerős dízelmotorral szerelt SQ8 volt, nemrégiben azonban megérkezett a még erősebb és immár benzines, hazánkban 44,4 millió forintos alapárú és nemrégiben általunk is kipróbált RS Q8.

Az alaposan kiszélesített és leültetett karosszériájú, 23 colos kerekeken gördülő 2,3 tonnás monstrum motorházteteje alatt az RS6-ból és RS7-ből ismerős 4 literes biturbó V8-as benzines egység rejtőzik. A nyolcfokozatú automata váltónak 600 lóerős és 800 Nm-es terhelést kell elviselnie.

Audi

A 48 V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészített RS Q8 alig 3,8 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, és a 0-200-as sprinthez sincs szüksége 13,7 másodpercnél többre. A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de ha felár ellenében kikapcsoltatjuk az elektronikus leszabályozást, akkor akár 305 km/h-val is száguldhatunk az Autobahnon.

A Manhart most még tovább feszítette a húrt, elkészült ugyanis a jelentős erősítésen átesett RQ 900. Íme:

Manhart
Manhart

A karbonszálas gépháztető alatt rejtőző erőforrás teljesítményét 918 lóerőre növelték, ezzel párhuzamosan pedig a csúcsnyomaték 1180 Nm-re emelkedett.

Manhart

A 3-4 centiméteres ültetést kapott divatterepjáró egyedi 24 colos felniken gördül, ezenkívül pedig a karbonból készült szélesítés, illetve diffúzor, valamint a finomhangolt utastér mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Manhart
Manhart

A komplett tuningcsomag ára átszámítva mintegy 30 millió forint.

Manhart

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!