Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3926bd8d-4062-4f74-9a33-d4ed83335f7a","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"Művészettörténeti gyorstalpalóval érnek fel Bódi Kati illusztrátor önképei, amelyeken különböző művészek stílusában festi meg önmagát.","shortLead":"Művészettörténeti gyorstalpalóval érnek fel Bódi Kati illusztrátor önképei, amelyeken különböző művészek stílusában...","id":"20241128_hvg-bodi-kati-illusztrator-kepzomuveszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3926bd8d-4062-4f74-9a33-d4ed83335f7a.jpg","index":0,"item":"c7c15fd6-3b50-480d-90de-737abc1747f4","keywords":null,"link":"/360/20241128_hvg-bodi-kati-illusztrator-kepzomuveszet","timestamp":"2024. december. 28. 15:30","title":"Nem csak HVG-címlapokat készít, könyveken, plakátokon is dolgozik, kiállításokat is tart Bódi Kati képzőművész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb700a7d-f4ec-4b86-aed3-481f21c22f92","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint 2030-ra legalább 600 ezer asztmás megbetegedésért tehetők majd felelőssé a mesterséges intelligenciát futtató adatközpontok, a közegészségügyi kiadások pedig jelentős mértékben emelkednek meg majd emiatt.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint 2030-ra legalább 600 ezer asztmás megbetegedésért tehetők majd felelőssé a mesterséges...","id":"20241227_mesterseges-intelligencia-adatozpont-egeszsegugyi-hatas-karosanyag-kibocsatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb700a7d-f4ec-4b86-aed3-481f21c22f92.jpg","index":0,"item":"51a4cd6c-49ea-458d-957c-49e8814cbe8f","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_mesterseges-intelligencia-adatozpont-egeszsegugyi-hatas-karosanyag-kibocsatas","timestamp":"2024. december. 27. 14:03","title":"Aki jót akar magának, meg úgy mindenkinek, az egyelőre inkább kerülje a mesterséges intelligencia használatát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7edb185-c065-48ac-b020-a249869b78a6","c_author":"Dzindzisz Sztefan","category":"kkv","description":"Legalábbis, ha átlépjük a magyar határt, akkor már a régióban is találunk sokkal gazdagabbakat náluk. De ilyen léptékű gyarapodást ritkán látni.","shortLead":"Legalábbis, ha átlépjük a magyar határt, akkor már a régióban is találunk sokkal gazdagabbakat náluk. De ilyen léptékű...","id":"20241227_Meszaros-Lorinc-vagyon-forbes-gazdagok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7edb185-c065-48ac-b020-a249869b78a6.jpg","index":0,"item":"efa78126-caa6-4071-90cb-45489dd6f5b7","keywords":null,"link":"/kkv/20241227_Meszaros-Lorinc-vagyon-forbes-gazdagok-ebx","timestamp":"2024. december. 27. 12:39","title":"74 millió forint Mészáros Lőrinc órabére, Tiborczé 8,7 millió, de még így is kispályások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Eldurvul a közbeszéd, összeomlik a közmegegyezés, veszélybe kerül a demokrácia amennyiben nem szabályozzák a jelenleginél jobban a digitális médiát, írja a Guardian szerkesztőségi cikke. Grúzia autoriter irányba sodródik, ám a nyugat nem tesz eleget, hogy ne így legyen, írja a Foreign Affairs. Az elnyomás hosszú lidércnyomása várhat a megszállt ukrán területekre, fogalmaz cikkében a Financial Times. A lap egy másik cikke szerint jelentősen átalakultak az erőviszonyok a Közel-Keleten, Irán évtizedek óta nem tűnt ennyire sebezhetőnek. Két neves amerikai jogász szerint a Kongresszus meg tudná akadályozni, hogy Donald Trump hivatalba léphessen. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.","shortLead":"Eldurvul a közbeszéd, összeomlik a közmegegyezés, veszélybe kerül a demokrácia amennyiben nem szabályozzák...","id":"20241227_nemzetkozi-lapszemle-trump-putyin-ukrajna-gruzia-kozel-kelet-izrael-iran-digitalis-media","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"bda49a3b-0fbd-4256-b539-e0af73a0bdeb","keywords":null,"link":"/360/20241227_nemzetkozi-lapszemle-trump-putyin-ukrajna-gruzia-kozel-kelet-izrael-iran-digitalis-media","timestamp":"2024. december. 27. 10:30","title":"A nyugati demokrácia válságának egyik oka a nem eléggé szabályozott digitális média, írja a Guardian","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55958448-ee5c-415f-a7c9-c04d62481964","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hatályba lépett a jogszabály, az elektronikai eszközök palettáján több kategórián belül is egységesítették a töltőportokat. Amelyik készüléken nincs ilyen csatlakozó, azt nem lehet forgalomba hozni.","shortLead":"Hatályba lépett a jogszabály, az elektronikai eszközök palettáján több kategórián belül is egységesítették...","id":"20241228_egyseges-usb-c-tolto-csatlakozo-eu-jogszabaly-elektronikai-eszkozok-kategoriak-microusb-lightning-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55958448-ee5c-415f-a7c9-c04d62481964.jpg","index":0,"item":"858871f2-f24c-45c3-a2fb-e1ca9c0434e4","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_egyseges-usb-c-tolto-csatlakozo-eu-jogszabaly-elektronikai-eszkozok-kategoriak-microusb-lightning-ebx","timestamp":"2024. december. 28. 08:03","title":"Mától ezeket nem lehet forgalomba hozni az Európai Unióban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1feaac58-1e7c-43e6-b81e-52a3d36a621c","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"A támadásokat a NoName057(16) nevű, oroszbarát kalózcsoport vállalta magára.","shortLead":"A támadásokat a NoName057(16) nevű, oroszbarát kalózcsoport vállalta magára.","id":"20241228_Olaszorszag-orosz-hacker-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1feaac58-1e7c-43e6-b81e-52a3d36a621c.jpg","index":0,"item":"88d4c9ab-5a98-460a-8f26-1ab2fdd25307","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_Olaszorszag-orosz-hacker-tamadas","timestamp":"2024. december. 28. 19:02","title":"„A mai támadás bizonyosan orosz eredetű” – hackerek léptek akcióba Olaszországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cfa9661-3ff2-44ea-8b8d-bf8a4330977b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A katonát december 26-án ejtették foglyul, de belehalt súlyos sérüléseibe.","shortLead":"A katonát december 26-án ejtették foglyul, de belehalt súlyos sérüléseibe.","id":"20241227_ukran-hadsereg-eszak-korea-hadifogoly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cfa9661-3ff2-44ea-8b8d-bf8a4330977b.jpg","index":0,"item":"2caa72b8-315f-4e28-a066-fff829f431e5","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_ukran-hadsereg-eszak-korea-hadifogoly","timestamp":"2024. december. 27. 08:09","title":"Meghalt az ukrán fogságba esett észak-koreai katona","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42ba335f-a7b9-4c7e-805e-894e9101591e","c_author":"Cabrera Martin","category":"elet","description":"Bár ma elképzelni is nehéz, volt időszak, amikor a MÁV szolgáltatása egyet jelentett a kényelemmel és a pontossággal. A 90 évvel ezelőtt induló, Budapest és Bécs között közlekedő Árpádnál ma is csak 20 perccel gyorsabbak a Railjetek, sikerét pedig jól mutatja, hogy Egyiptom és Argentína is rendelt belőle. A típus története később is fordulatos volt: a megszálló szovjet hadsereg használta szalonkocsinak, később pedig nosztalgiajárműként született újjá. ","shortLead":"Bár ma elképzelni is nehéz, volt időszak, amikor a MÁV szolgáltatása egyet jelentett a kényelemmel és a pontossággal...","id":"20241227_arpad-sinautobusz-vasut-vonat-budapest-becs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42ba335f-a7b9-4c7e-805e-894e9101591e.jpg","index":0,"item":"b45591e8-88f6-490b-9b0b-0aa619863aa0","keywords":null,"link":"/elet/20241227_arpad-sinautobusz-vasut-vonat-budapest-becs","timestamp":"2024. december. 27. 17:04","title":"Amikor a magyar vasutat irigyelte az egész világ: az Árpád sínautóbusz története","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha kell, kőkemény sportkocsikat megszégyenítő módon vadássza le egymás után a kanyarokat, és ha kell, az úthibákat finoman kirugózva halkan szállítja a családot, a csomagokat és akár a kutyát is. Skizofrén sportkombi, ami ráadásul nem is feltétlenül fogyaszt sokat.
Az Audi 27 évvel ezelőtt mutatta be első igazán nagy teljesítményű közúti modelljét, az RS sorozat első tagját, az RS2 Avantot. És mivel ez utóbbi szó a négykarikás német gyártó esetében kombit takar, meglepő módon pont egy alapvetően praktikumra hangolt modellből lett az első igazán kemény Audi.
1,6 tonna és 315 lóerő, ez volt a Porschéval közösen kifejlesztett és természetesen Quattro összkerékhajtású modell sikerreceptje.
Jelen tesztalanyunk, a 2021-es RS6 Avant 500 kilogrammal nehezebb az ősénél, amit közel kétszeresére növelt teljesítmény hivatott ellensúlyozni, a kombi kialakítás azonban változatlan maradt. Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban a luxussal alaposan nyakonöntött legújabb szupersportos puttonyos Audi.
Állóhelyzetben is olyan, mintha mozogna
László Ferenc
Darth Vader
Az előző generáció óta csak és kizárólag kombi formában gyártott RS6 már alaphelyzetben is vészjósló külsővel bír, és ehhez esetünkben már-már gonosz mítoszfekete metálfény társul. A road presence garantált, mi viszont vélhetően valamilyen más, a formaterv stilisztikai elemeit jobban hangsúlyozó színben rendelnénk meg álmaink RS6-osát.
A 2018-ban debütált C8-as sorozatú A6-osra épülő csúcsmodellt messziről meg lehet különböztetni alacsonyabb rangú társaitól. Ez köszönhető többek közt a 4+4 centiméteres kiszélesítésnek, az R8-aséra hajazó keret nélküli hatalmas hűtőrácsnak, az egyedi lökhárítóknak és a diffúzornak, no és persze a két méretes ovális kipufogóvégnek.
Komoly kiállása van
László Ferenc
Talán oldalról mutatja legszelidebb arcát a fenevad, itt leginkább csak a hatalmas kerekek és a normál A6-osokhoz képest 2 centiméteres ültetés utal az RS mivoltra. Alapáron 21 colos kerekek járnak, tesztautónk 22 colos opciós kerekeken gördül.
A világítás természetesen teljesen LED-es, a szinte a végtelenbe is elvilágító HD mátrix fényszóró felára 1,2 millió forint. A szolid RS6 logó elöl és hátul is ott figyel, de ha ily módon inkább nem hivalkodnánk, a gyártósoron nem teszik fel ezeket a kis díszítőelemeket.
4,99 méteres hosszúság, 2,92 méteres tengelytáv
László Ferenc
Gördülő nappali
A 272 ezer forint ellenében szervózáras ajtók kinyitását követően egy alapvetően jól felszerelt A6-os látványa és helykínálata fogad. Itt-ott persze ott figyel egy RS logó és például a kormány alul csapott kivitelű, de valahogy nem ordít a faragatlan sportosság. Az alap ülések inkább kényelmesek, mint kiváló tartásúak, érdemes elgondolkodni a 744 ezer forintos RS sportülések megrendelésén.
Elöl és hátul is remekül el lehet férni, bár a vaskos kardánalagút miatt hátul középen hosszabb távon csak a gyerekeknek őszinte a mosolya. Klímavezérlést a hátul ülők is kapnak, elöl pedig az Audi szokás high-tech orgiája uralja a műszerfalat: lényegében mindent a haptikus visszajelzésű érintőpaneleken lehet állítani. A minőségérzet messze átlagon felüli, mondhatni makulátlan.
Minimálisan sportos, maximálisan prémium
László Ferenc
A váltókar elég nagy, cserébe remekül megpihenhet rajta a kezünk. A rakodóhelyek nem túl nagyok, az ajtókban és a középső kartámasz alatti rekeszben is csak viszonylag kisebb holmiknak férnek el.
A csomagtér alaphelyzetben 565 literes, de az ülések ledöntésével akár egészen 1680 literesre is bővíthető. A fő rivális kombi Mercedes E63-ban több a hely (640-1820 liter), a Porsche Panamera Sport Turismóban viszont kevesebb (520-1390 liter). A raktér remekül pakolható és a térelválasztó elemek is jó szolgálatot tesznek.
Nincs helyhiány
László Ferenc
Elfér benne a család összes cókmókja
László Ferenc
Nyugalom!
Az általunk nemrégiben tesztelt 771 lóerős Shelby GT500-ban is egész jól elfért 4 személy és a csomagok, de míg az amerikai fenevaddal szinte lehetetlen volt normálisan közlekedni, az RS6 alaphelyzetben ugyanúgy a nyugalom szigete, mint bármelyik normál A6-os testvére.
A motor halkan duruzsol, a nyolcfokozatú automata váltó finoman pakolja a fokozatokat, a légrugós adaptív futómű pedig meglepő hatékonysággal veszi fel a küzdelmet az úthibákkal és fekvőrendőrökkel. A felfüggesztés magassága akár manuálisan is szabályozható, lefelé 1, felfelé 2 centiméteres mozgásterünk van. A garázsbeállón garantáltan nem fog leérni a kocsi alja.
Zseniális a karbonfék, ha már bemelegedett
László Ferenc
12 liter. Ennyivel beérte a német sporttechnika, amikor a Balaton-felvidékről feljöttünk vele Budapestre, pedig nem lomhán közlekedtünk vele. Ebben többek közt annak is szerepe van, hogy az új RS6 a mai trendnek megfelelően már hibrid, pontosabban 48 V-os lágyhibrid kivitelű.
A 12 kW-os rekuperációra képes elektromos rendszer akkumulátora az ideális súlyeloszlás miatt hátulra, a csomagtér alá került. Az automata start/stop rendszer finoman teszi a dolgát és már 20 km/h-nál lekapcsolja a motort, a vitorlázás egészen 160 km/h-ig használható, részterhelésnél pedig lekapcsol a hengerek fele. De még így is 4 üzemel.
Tiptronic egység
László Ferenc
Őrület!
Az eddig öltönyös családapa énjét mutató RS6 azonnal kivetkőzik magából, ha Dynamic módba kapcsolunk és megtiporjuk a gázpedált. Ilyenkor teljesen új dimenziók nyílnak meg, az anyuka finoman a majrévas után nyúl, a gyerekülésben helyet foglalók pedig gyorsan az italtartóba helyezik az üdítőt. Igen, tudják, hogy nincs mese, eljött az idő: apa kocsit hajt.
A 4 literes biturbó V8-as benzinmotor minden fordulatszámon nagyot tol, és fene se gondolná, hogy a 600 lóerős maximális teljesítmény csak 6000-es fordulaton ébred meg. Na, igen, így van ez, ha 2000 környékén már lehívható mind a 800 Nm. Pokoli értékek ezek egy "normális" autótól, egy kombitól.
Talán az utolsó V8-as RS6
László Ferenc
3,6 másodperc a 0-100, és a 0-200 is megvan 12 másodperc alatt. A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de a megfelelő 1,7 millió forintos csomagok megrendelését követően 280-nal, vagy akár 305-tel is repeszthetünk. Fokozott habzás esetén persze megnő a fogyasztás, 24-26 liter simán benne van a pakliban.
A futómű és az alaphelyzetben 40/60 osztatú összkerék-kormányzás rátapaszt bennünket az ívre, ahonnan csak durva provokálással, illetve elmért kanyarsebességgel robbantható le az RS6. A fizikát nem árt tisztelni, 2,1 tonna barátok közt is 2100 kilogramm.
Pontos, jól áttételezett kormánymű, vártnál picit gyengébb visszajelzéssel
László Ferenc
A fék viszont fittyet hány a tömegre, a tesztautón ugyanis a 3,8 millió forintos kerámiafék teljesít szolgálatot. Gyakori tempós haladáshoz instant get téma, azonban az óvatosabb duhajok jobban járnak a normál acélfékkel, az ugyanis hidegen nem visít úgy, mint a karbon.
Beindításkor remek petrolhead muzsikával, de nem faragatlan heavy metállal kínál meg a közel 600 ezer forintos RS sportkipufogó. Nyitott szelepnél alapjáraton is jó a hangja, de a WLTP által sújtott világunkban forszírozott tempó mellett a vártnál sokkal visszafogottabb a hangbeli produkció.
Durvábban néz ki, mint amennyire hangos
László Ferenc
A muzsika inkább elölről, a V8 felöl szól, de a brutál hangszigetelés miatt onnan sem jönnek pusztító hangok, bárdoltatlan durrogásról pedig ne is álmodjunk. De ez talán így is van rendjén, hiszen ez nem egy R8, hanem egy úgymond polgári kombi.
Hiába tudja akár az erő 85 százalékát hátra küldeni a vezérlés, aki a játékosságot keresi a vezetésben, az az RS6 esetében rossz helyen jár. Ez egy végletekig jóindulatú, maximálisan neutrális viselkedésű járgány, amivel olyan kanyarsebességeket lehet venni, amilyenre nem is olyan rég még csak a legütősebb Ferrarik voltak képesek.
Hiába a földöntúli erő, a tapasztalatlanabb sofőrök sem igazán rémülnek meg a meglepően barátságos RS6-tól. A haladók pedig inkább keresnek valami olyan hasonló járgányt, melynek az első kerekeiről adott esetben akár teljesen lekapcsolható a hajtás.
Állítható a futómű magassága
László Ferenc
Az erő vele van
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : egyedi karakter, bivalyerős motor, kiváló felfüggesztés, kiemelkedő menetdinamika, praktikus kivitel.
–: lehetne kicsit izgalmasabb és hangosabb, nem olcsó, drága extrák.
Az Audi RS6 Avant nem árul zsákbamacskát, pontosan az ami: egy eszeveszett gyors családi kombi. Ami ráadásul lényegében kompromisszumoktól mentes, mert sportkocsiként használva ugyanolyan tökéletes, mint amikor csak a gyerekekkel ugrunk el vele valahova óvatosban. A tökéletesség persze egyeseket untathat, nekik egyszerűen más kávézóba kell betérniük.
Tankolni, gumizni és úgy alapjában véve megvásárolni értelemszerűen sokkal drágább mulatság egy RS6-ot, mint egy normál A6-ot. A típus alapára 40,8 millió forint, a messze nem fullextrás tesztautó árcéduláján pedig 54,8 millió forintos összeg olvasható.
Persze a riválisok sem olcsók, sőt! A 612 lóerős kombi Mercedes-AMG E63 S 48,6 millió forinttól indul, a 630 lovas puttonyos Porsche Panamera Turbo S pedig minimum 73 millió forint kifizetését követően vezethető haza. Ha nincs szükség kombira és beérjük egy normál szedánnal, akkor a 600 lóerős BMW M5 is jó vétel lehet a maga 38,8 forintos alapárával.
Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.