szerző:
Tetszett a cikk?

A kétnapos menetpróbán kipróbált izgalmas Audik közül a leggyengébb is 400 lóerős volt, a legerősebb példányok pedig ezen teljesítmény másfélszeresét szabadították rá az aszfaltra. Előre eláruljuk, hogy a legnagyobb meglepetést a leghalkabb modell okozta.

Az Audi egy nagyszabású országjáró rendezvényen vázolja a célközönség számára, hogy pontosan mire képesek a gyakorlatban a legsportosabb RS modelljei. Joggal merülhet fel a kérdés, hogy CO2-kvóta által terhelt világunkban hogyan kerülnek fókuszba pont azok a négykarikás modellek, melyek a legtöbb üzemanyagot fogyasztják?

Nos, erre az lehet az egyik válasz, hogy Magyarországon mostanság jelentősen megugrott az érdeklődés a drága és sportos – akár befektetésnek vásárolt – Audik iránt: míg az előző években átlagosan 15-27, addig tavaly 146 RS-t értékesítettek. És idén júniusig is eladtak már 104 ilyen autót. A másik válasz pedig az, hogy a benzines autókon is túl van RS élet, melyre ékes bizonyíték a lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású RS e-tron GT.

Meghajtottunk öt szupererős Audi RS-t, melyek bőven szolgáltak meglepetésekkel.

László Ferenc

Audi RS7

Az országjáró túrába illesztett kétnapos sajtórendezvényen elsőként egy RS7-et hajtottunk meg a Balaton-felvidéken és környéken. Ezt a típust azoknak szánja a német gyártó, akik az általunk nemrégiben alaposan letesztelt RS6 Avantot picit túl polgárinak, túlságosan családias hangulatúnak találják.

Az RS7 minimálisan rövidebb és alacsonyabb a hasonló tengelytávolságú RS6-nál, és a legfőbb különbség, hogy a hátát kupészerűen alakították ki. Ennek jegyében a hátul helyet foglalók kicsit szerényebb fejtérre számíthatnak, illetve nem meglepő módon a csomagtér is kicsit kisebb. Míg az RS6-ban 565-1680 liternyi, addig az RS7-ben csak 535-1390 liternyi cókmók fér el.

4,96 méter méter hosszú és 1,42 méter magas
László Ferenc
Prémium minőségérzet
László Ferenc

A műszerfal nagyon hasonló a két típusban, mondhatni tombol a triplakijelzős high-tech orgia. A vezetési élmény nagyon hasonló, és nehéz megmagyarázni, hogy miért, de az RS6-ot valamiért jobb volt vezetni, pedig a kicsit magasabb tömegközéppont és a 25 kilogrammal nagyobb súly miatt nem nála kellene állnia a zászlónak.

A 48 V-os lágyhibrid technika által támogatott 4 literes biturbó V8-as motor 600 lóereje és 800 Nm-e mindenre (is) elegendő, a 0-100-as sprintet akár 3,6 másodperc alatt le lehet tudni, a végsebesség pedig a megrendelt opciók függvényében 250-305 km/h magasságában mozog.

Nagyon lágyan hibrid
László Ferenc
Apa kocsit hajt
László Ferenc

A természetesen összkerekes RS6 az egyenesekben és a kanyarokban egyaránt eszeveszett tempóra képes, de a WLTP miatt halkra vett kipufogó és a talán túlzásba vitt hangszigetelés miatt valahogy hiányzik belőle a csípős fűszer.

Az RS7 alapára 40,5 millió forint, a jól felszerelt tesztautó árcéduláján 51,1 millió forintos összeg szerepel.

 

László Ferenc

Audi e-tron GT

Ha az RS7 egy picit negatív meglepetést okozott, akkor a 38,4 millió forintos alapárú és esetünkben 51,3 millió forintra felhizlalt e-tron GT a vártnál komolyabb produkciót adott elő, még akkor is, ha petrolhead szemszögből tekintünk erre a futurisztikus villanyautóra.

Az RS7-nél hajszálnyival laposabb újdonságnak a specifikációk alapján nem kellene túl jól muzsikálnia, hiszen a 2275 kilogrammos tömeg és a "csak" 476 lóerős teljesítmény az álmoskönyvek szerint messze van az ideális kombinációtól. Azonban az e-tron GT-t valahogy mégis sikerült úgy megalkotni, hogy nagy élmény legyen a vezetése.

Nagyon lapos
László Ferenc
Visszafogottan high-tech műszerfal
László Ferenc

Ezen az Audin nagyon érződik a Porsche Taycannal való szoros rokonság. Ez nem egy olyan villanyautó, mellyel csak a 0-100-as sprintek élvezetesek, és amelyek kanyarba érve mindenről szólnak, csak nem a hagyományos autós értékekről. A tömegközéppont elképesztően alacsony van és a tengelyek közötti súlyeloszlás is ideális, ráadásul Boost módban akár 530 lóerős teljesítmény is lehívható.

A 4,1 másodperces 0-100-as gyorsulás a gyakorlatban kevesebbnek érződik, és közben tetten érhető az a pillanat, amikor a technika sebességi fokozatot vált, merthogy az e-tron GT azon ritka villanyautók egyike, melyben van sebváltó. A mesterkélt motorhang meglepő módon egész jól sikerült, és persze bármikor kikapcsolható.

Ha ennél gyorsabb töltésre vágyunk, akkor irány az Ionity
László Ferenc

A feszített tempójú tesztút során 31 kWh-os fogyasztást mértünk, ami 300 kilométer alatti hatótávot jelent, de életszerű használati körülmények mellett 400 kilométer is benne lehet a pakliban, és persze a szupergyors töltésről is gondoskodott az Audi. A második sorban viszonylag szűkös a hely, és a csomagtartó is csak 405 literes, viszont legalább elöl is kialakítottak egy 85 literes kiegészítő csomagteret.

Akinek esetleg kevés lenne az e-tron GT, választhatja az RS e-tron GT-t is, melyet ugyan még nem tudtunk kipróbálni, de a 646 lóerős teljesítménye, illetve 3,3 másodperces 0-100-as szintideje több, mint ígéretes.

A hátsó fejtér erősen korlátozott
László Ferenc

Audi RS Q8

A kipróbált autók közül az RS Q8 okozta a legszerényebb vezetési élményt, ami persze nem meglepő, hiszen mind közül ez volt a legmagasabb építésű és egyben legnehezebb modell. A vezetési pozíció igen magas, a futómű egy RS-hez képest lágynak mondható, és a közel 2,4 tonnás tömeg mind a kanyarodásra, mind a fékezésre alaposan rányomja a bélyegét.

Egyedül egyenesben történő gyorsításkor nem érezteti velünk a 600 lóerős 4 literes V8-assal szerelt RS Q8, hogy mekkora nagy behemót. A 3,8 másodperces 0-100-as szintidőt a legtöbb modern sportkocsi is megirigyelné, az persze más kérdés, hogy a gázpedál tiprása esetünkben bőven 25 liter feletti átlagfogyasztást eredményez.

A teljes értékű családi autóként is minden további nélkül használható, praktikus csomagterű szupersportos RS Q8 magyarországi alapára 44,3 millió forint, a tesztautóért pedig nem kevesebb, mint 58,7 millió forintot kérnek el.

Behemót
László Ferenc
Egy Q7 még mindig praktikusabb
László Ferenc
Hegyomlásnyi a nyomatéka, konkrétan 800 Nm
László Ferenc

Audi RS5 Sportback

Ingolstadtban a közelmúltban varrták fel az A5 és a sportosabb S5 ráncait, nem sokkal később pedig a legerősebb RS5 Coupé és RS5 Sportback is átesett a faceliften. Az aktuális szériát elsősorban a szélesebbre vett és átrajzolt singleframe hűtőrácsról, az opcionálisan mátrix LED-del, illetve lézerfénnyel is rendelhető új fényszórókról, valamint a módosított hátsó diffúzorról lehet felismerni.

Újdonság a Turbo Blue és a Tango Red fantázianevű kék, illetve vörös fényezés, a karbonszálas erősítésű műanyagból készült tető miatt pedig 4 kilogrammal csökkent a kupé tömege, és ezzel párhuzamosan értelemszerűen alacsonyabbra került a tömegközéppontja.

Ez a praktikusabb Sportback kivitel
László Ferenc
Remek oldaltartású sportülések
László Ferenc

Az alaphelyzetben 19 colos-, felár ellenében pedig 20 colos kerekeken gördülő RS5 motorházteteje alatt egy 2,9 literes biturbó V6-os benzinmotor rejtőzik, mely a korábbiakhoz hasonlóan 450 lóerős teljesítményt, illetve 600 Nm-es nyomatékot szabadít rá a kerekekre. És ez 3,9 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 280 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.

A műszerfalon eggyel kevesebb az érintőkijelző, mint a drágább és nagyobb Audikban, ugyanis a klímavezérlés hagyományosabb kivitelű. Érdekesség, hogy az e-tron GT-ben is hasonló megoldást alkalmazott a gyártó.

A felfrissített infotainment rendszert kapott RS5 nyolcfokozatú automata váltója igen gyorsan teszi a dolgát, és mivel ezúttal kicsit szerényebb a hangszigetelés, a petrolhead fülek számára picit több és szebb a motor és a kipufogó felől érkező muzsika.

V6-os szív, duplán megfújva
László Ferenc
Van hova pakolni
László Ferenc

Ehhez hozzájön még a 2021-es mértékkel mérve szerénynek mondható, 1735 kilogrammos tömeg, ami a már ecsetelt teljesítménnyel és hajtáslánccal kombinálva remek vezetési élménnyel kecsegtet. És ezért minimum 29 millió forintot kell fizetnünk, de az extrákkal alaposan telepakolt tesztautó 200 ezer forint híján 40 millió forintot kóstál.

László Ferenc

Audi RS Q3 Sportback

Ez a modell az ékes bizonyíték arra, hogy adott esetben egy szabadidőautóból is lehet a lehetőségekhez képest élvezetes modellt faragni. Az RS Q3 nagyon más kávézó, mint a fentebb taglalt RS Q8, és nem titkoljuk, hogy az Audi kisebb SUV-ját sokkal inkább elfogadnánk, mint a nagyot.

A siker egyik záloga a relatíve alacsony, 1,7 tonnás tömeg, illetve a véleményünk szerint zseniálisan belőtt futómű. Ez persze mit sem érne egy megfelelően potens motor nélkül, de szerencsére ez utóbbi is adott. Az RS Q3 2,5 literes turbós 5 hengeres egysége már régi ismerősünk lehet az RS3-ból és a TT RS-ből, és jelen esetben sem kell csalatkoznunk benne.

Made in Győr
László Ferenc
Jól áttekinthető, minőségi műszerfal
László Ferenc

Az ezúttal kipróbált Audik közül messze ennek a kis emelt méregzsáknak volt a legjobb a hangja. Sajnos ez a Győrben gyártott crossover sem olyan hangos már, mint az említett felmenői voltak, de a 2021-es termékpaletta egyik büszkesége lehet az RS Q3, mely motorból és kipufogóból egyaránt remekül szól.

A 400 lóerős teljesítmény és a 480 Nm-es teljesítmény tökéletesen elegendő ahhoz, hogy konstans módon vigyorogjunk vezetés közben, bár a hétfokozatú S-tronic automata váltón egy picit még lehetne faragni, néha ugyanis hajlamos tétovázni.

Újra szól az ötlövetű
László Ferenc
Ez itt a kupé változat
László Ferenc

Az állóhelyzetből 100-ra 4,5 másodperc alatt kilövő, 250-280 km/h végsebességű RS Q3 21,4 millió forinton nyit, a tesztautó pedig 28,3 millió forintos áron kelleti magát.

Ennek fényében nem meglepő, hogy 2020-ban itthon az RS Q3 volt a legnépszerűbb Audi RS modell, melyet nem sokkal lemaradva az RS Q8 és az RS6 követett a sorban, az RS7-ből, RS5-ből, RS4-ből és RS3-ból már jelentősen kevesebb fogyott.

Kyalami zöld fényezés
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!