Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0ccb5b5d-eeac-4ba4-8783-5128abe23470","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A későbbi leminősítésre utaló döntést három év stabilitás után hozta meg a hitelminősítő, amely a kormányzati lépésekkel indokolta a változtatást.","shortLead":"A későbbi leminősítésre utaló döntést három év stabilitás után hozta meg a hitelminősítő, amely a kormányzati...","id":"20241129_moodys-hitelminosites-magyarorszag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ccb5b5d-eeac-4ba4-8783-5128abe23470.jpg","index":0,"item":"695be0a2-f14c-4839-abc9-c959232e8062","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_moodys-hitelminosites-magyarorszag-ebx","timestamp":"2024. november. 29. 22:39","title":"Rontotta a magyar gazdaság kilátását a Moody's","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7472f17-39ac-42be-9a7d-a5be60dd2b4e","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Tisza Párthoz egyelőre óvatosan közelítenek, pedig az a bajor kereszténydemokratákhoz hasonlóan az Európai Néppárt tagja.","shortLead":"A Tisza Párthoz egyelőre óvatosan közelítenek, pedig az a bajor kereszténydemokratákhoz hasonlóan az Európai Néppárt...","id":"20241130_Suddeutsche-csu-fidesz-lapszemle-weber","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7472f17-39ac-42be-9a7d-a5be60dd2b4e.jpg","index":0,"item":"03d9cf16-8581-414f-b08c-8f6feec0a6bc","keywords":null,"link":"/360/20241130_Suddeutsche-csu-fidesz-lapszemle-weber","timestamp":"2024. november. 30. 09:00","title":"Süddeutsche: A színfalak mögött megmaradt a barátság a CSU és a Fidesz között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04b1fb36-e558-45e7-9dda-01c2d2c2fa0a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nagyon súlyos problémát jelent a nyugati cégek számára, hogy az észak-koreai rezsim által támogatott hackerek munkavállalónak adják ki magukat, hogy beszivárogjanak a nyugati cégekhez. A kár minden szempontból óriási.","shortLead":"Nagyon súlyos problémát jelent a nyugati cégek számára, hogy az észak-koreai rezsim által támogatott hackerek...","id":"20241129_eszak-korea-hacker-atveres-kibertamadas-tavoli-munkavegzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04b1fb36-e558-45e7-9dda-01c2d2c2fa0a.jpg","index":0,"item":"ac8b1df8-7c01-4b43-9061-08d43b364f18","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_eszak-korea-hacker-atveres-kibertamadas-tavoli-munkavegzes","timestamp":"2024. november. 29. 13:03","title":"Mindenkit átvernek az észak-koreai hackerek, milliárdokat kaszálnak egy trükkös módszerrel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d7366fd-77a2-4fb6-b614-9a993c80af09","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az erotikus tartalmat szolgáltató közösségi oldal azzal az ígérettel csábított magához csaknem 240 millió felhasználót, hogy egy biztonságos közösségépítő környezetet – és nem utolsó sorban megélhetést – kínál. A csillogó felszín mögött azonban ez az ígéret sokszor semmit sem ér. ","shortLead":"Az erotikus tartalmat szolgáltató közösségi oldal azzal az ígérettel csábított magához csaknem 240 millió felhasználót...","id":"20241130_az-onlyfans-sotet-oldala","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d7366fd-77a2-4fb6-b614-9a993c80af09.jpg","index":0,"item":"4fccdaa6-1f72-4365-9757-eff2d965d34a","keywords":null,"link":"/elet/20241130_az-onlyfans-sotet-oldala","timestamp":"2024. november. 30. 17:00","title":"„Az egész testemet öt dollárért árulta az Onlyfans, kevesebbért, mint egy gyorséttermi menü\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0de907b9-22f9-45ee-8a27-a48a233555ad","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A közlekedési miniszter már nem sz.rból, hanem sárból épít várat.","shortLead":"A közlekedési miniszter már nem sz.rból, hanem sárból épít várat.","id":"20241129_lazar-janos-anyukaja-csunya-beszed","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0de907b9-22f9-45ee-8a27-a48a233555ad.jpg","index":0,"item":"fdea7d92-c266-4294-bbd6-ad7982538601","keywords":null,"link":"/ingatlan/20241129_lazar-janos-anyukaja-csunya-beszed","timestamp":"2024. november. 29. 14:01","title":"Lázár János anyukája minőségi változást ért el a vasútnál: a miniszter már sárból építkezik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a39b5e6-6e49-4d6a-926f-70ef11135bfd","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A Kreml szerint divat nyugaton Oroszországot hibáztatni, ha történik valami.","shortLead":"A Kreml szerint divat nyugaton Oroszországot hibáztatni, ha történik valami.","id":"20241129_kreml-roman-elnokvalasztas-peszkov","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a39b5e6-6e49-4d6a-926f-70ef11135bfd.jpg","index":0,"item":"c153eacc-8e4e-45ef-b84c-75db5a6dc84a","keywords":null,"link":"/vilag/20241129_kreml-roman-elnokvalasztas-peszkov","timestamp":"2024. november. 29. 15:18","title":"Moszkva azt állítja, hogy nem kavartak a román elnökválasztásnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: választások Romániában és a négy igenes népszavazás.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20241201_Elvitelre-Pozsgay-Imre-Romania-valasztas-elnok-Georgescu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"0eedc694-f6c8-4fbb-a94b-bdabdc3c77b6","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_Elvitelre-Pozsgay-Imre-Romania-valasztas-elnok-Georgescu","timestamp":"2024. december. 01. 06:00","title":"Elvitelre #95: A román Kamala Harris és Pozsgay Imre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2aad4ba4-f0cc-436c-b3a5-28609f0c193e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem lesz könnyű a közlekedés vasárnap arrafelé.","shortLead":"Nem lesz könnyű a közlekedés vasárnap arrafelé.","id":"20241129_m0-soroksari-hid-lezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2aad4ba4-f0cc-436c-b3a5-28609f0c193e.jpg","index":0,"item":"ce0c7714-e2fb-424a-b963-d7ea7f2bae03","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_m0-soroksari-hid-lezaras","timestamp":"2024. november. 29. 14:31","title":"Két sávot is lezárnak az M0-s Duna-hídján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Belgiumban próbáltuk ki a svéd márka első csak online rendelhető új androidos modelljét, mely kupésra faragott szabadidő-autóban most először újrahasznosított anyagok váltották az állati bőrt.
A Volvo 9 év után feltámasztotta a C-sorozatot, de nem abban a formában, mint amelyben egyesek reménykedtek. Míg a 2012-ig gyártott C30 egy Golf méretű kompakt volt, addig a most érkezett C40 egy a mai kor elvárásainak jobban megfelelő szabadidő-autó, amely ráadásul csak és kizárólag tisztán elektromos változatban készül. Érdekesség, hogy egykoron a C30-ból is készült villanyautó kivitel, de csak igen kis mennyiségben.
A kupé hangulatú divatterepjárók kevésbé praktikusak, mint normál kivitelű társaik, cserébe viszont dinamikusabb hangulatot árasztanak. A szépség megítélése szubjektív dolog, mindenesetre a C40 profilja konkrétan így mutat:
2,7 méteres tengelytávolság
László Ferenc
Az XC40-nél 1,5 centiméterrel hosszabb és 1 centiméterrel szélesebb C40 tengelytávolsága értelemszerűen nem változott, a magasság viszont jelentős mértékben, 5,9 centiméterrel csökkent. Mindezt úgy érték el a tervezők, hogy egyrészt 0,5 centiméterrel csökkentették a hasmagasságot, másrészt pedig alacsonyabbra vették a tetővonalat.
Könnyen kikövetkeztethető módon a hátul helyet foglalók lábtere nem változott, viszont a fejtér 6,2 centiméterrel szerényebb lett. A hátsó fejtámlák és a tető között konkrétan csak annyi a hely:
László Ferenc
A hatalmas fix panorámatető picit javít a térérzeten, de hátrafelé romlott a kilátás, konkrétan egy ekkora, ablaktörlő nélküli lőrésen van rálátásunk a mögöttes forgalomra:
László Ferenc
Kívülről elsősorban a hátrafelé meredeken tetővonal különbözteti meg a C40-et az XC40-től, no és persze a két részre osztott felső légterelő, a szolid hátsó szárny és az egyedi hátsólámpa. Exkluzív új fényezésként érkezett meg a fotózott tesztautón is látható Fjord Blue kék szín, ezenkívül pedig a 84 apró LED-del operáló új okosfényszóró mellett sem mehetünk el szó nélkül.
László Ferenc
Domborzati viszonyok
A műszerfal ismerős lehet az XC40-ből, akad azonban egy lényeges különbség. Ez pedig nem más, mint az első utas előtt, illetve az ajtókon elhelyezett, sötétben megvilágított díszpanel.
László Ferenc
Nem, ez nem egy nonfiguratív designelem, hanem egy stilizált valós domborzati térkép, melyen az északki sarkkörtől mintegy 200 kilométerre északra található Abisko Nemzeti Park részletei vehetők szemügyre.
László Ferenc
A C40 az első olyan Volvo, mely teljesen mentes az állati bőrtől, a közel 600 ezer forintos áron rendelhető műbőr borítás igen kellemes hatású, és az utastérben összességében 34 kilogrammnyi újrahasznosított műanyag található.
A 12,3 colos digitális műszeregység és a 9 colos középső érintőkijelző már ismerős lehet, mint ahogy a mostanság a Volvo több modelljén is elérhetővé váló Android operációs rendszerrel is találkoztunk már az XC40 Recharge-ban. Kár, hogy a hátralévő hatótávot nem írja ki a kormány mögötti panel, itt csak százalékos érték jelenik meg, a kilométer-alapú becslés az érintőpanelen keresendő.
László Ferenc
A Google Asszisztens-alapú hangvezérléssel is lekérdezhető a hatótáv és akár viccet is képes mondani a gépi hang, illetve az autó egyes funkcióit is vezérelhetjük hangparancsokkal.
A csomagtartó néhány liter híján lényegében ugyanakkora, mint az XC40 esetében, a 31 literes "frunk", vagyis kiegészítő első csomagtartóban pedig remekül elfér akár egy komolyabb méretű hátizsák is. Vontatni maximum 1,8 tonnát lehet, ami némi előrelépést jelent az XC40-féle 1,5 tonnához képest. Az elektromosan kihajtható vonóhorog ára 325 ezer forint.
László Ferenc
László Ferenc
Nagyot lép
Indítógomb nincs, a helyét egyszerűen ledugózták a svédek. Induláshoz elég kulccsal a zsebünkben beülni a kocsiba, rálépni a fékre, D-be húzni a kompakt váltókart, és lelépni a fékről. A leállítás pedig úgy néz ki, hogy megnyomjuk a P-gombot és egyszerűen kiszállunk az autóból.
Az összkerék-hajtás virtuálisan, vagyis kardántengely nélkül, egy első és egy hátsó villanymotor segítségével biztosított. A 408 lóerős teljesítmény és a 660 Nm-es nyomaték már-már feleslegesen sok egy ekkora autóba, az őrült tempó helyett az észszerűségre voksolók számára azonban jó hír, hogy az XC40-hez hasonlóan a későbbiekben a C40-es is elérhető lesz gyengébb szimplamotoros verzióban.
László Ferenc
A 4 százalékkal jobb aerodinamikai hatékonyságnak köszönhetően 4,9-ről 4,7 másodpercre olvadt a 0-100-as sprint szintideje, a végsebesség változatlanul 180 km/h-ra van korlátozva. Váltó értelemszerűen nincs, a rekuperáció alaphelyzetben nem túl erős, de, ha a menüben beikszeljük az egypedálos üzemmódot, akkor onnantól kezdve lényegében el lehet felejtni a fékpedál használatát.
Alapáron 19 colos kerekek járnak, a 20 colos látványosabb példányok felára 231 ezer forint. A futómű remekül teszi a dolgát, a kormányzás pontos és az alacsony tömegközéppont is remek dolog, azonban a 2,1 tonnát meghaladó tömeget képtelen palástolni a technika. Kicsi, de nagyon nehéz autó a C40, ezen nincs mit szépíteni.
A kedvezőbb légellenállás miatt 418-ról 444 kilométerre nőtt a WLTP-szabvány szerinti hatótáv, tapasztalataink szerint a gyakorlatban mintegy 340-360 kilométert lehet megtenni egy töltéssel. A nettó 75 kWh kapacitású akkumulátor 11 kW-os AC-töltővel 8 óra alatt tölthető fel teljesen, 150 kW-os DC teljesítmény esetén pedig 37 perc alatt tudható le egy 10-ról 80 százalékra történő feltöltés.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió
+: karakteres formaterv, általánosan jó minőség, skandináv életérzés, kiváló gyorsulás, gyorstöltés, első csomagtartó.
–: nagy tömeg és fogyasztás, az Android lehetne kiforrottabb, hátrafelé korlátozott kilátás, nem olcsó.
A Volvo C40 Recharge nem más, mint egy kupésra faragott külsejű, belül kicsit kisebb, cserébe viszont picit még fürgébb és enyhén nagyobb hatótávú Volvo XC40 Recharge. Szabad a választás, mindenki eldöntheti, hogy a két svéd crossover közül neki melyik jön be jobban.
A C40 Recharge alapára 21,9 millió forint, de ha nem kérjük a gyári Cascót, akkor ebből 1,6 millió forintot nyugodtan levonhatunk. Viszonyításképp, egy hasonlóan felszerelt XC40 Recharge 22,9 millió forinttól indul.
Az elektromos XC40 231 lóerős egymotoros alapmodellje 17,5 millió forinton nyit. A C40 érkezőben lévő hasonló változatának árazása egyelőre ismeretlen, egyszerű számolást követően mi 16,5 millió forintra tippelünk.
Kíváncsiak voltunk arra, hogy a szakma krémje által idén legjobbnak ítélt autó milyen valójában, így hát beültünk egy XC40-be. Sokat elárul róla, hogy egy héttel később alig akartunk kiszállni belőle.
Amilyen kompakt, olyan hatalmasat lép a Volvo első igazi elektromos autója. Kipróbáltuk a korábban Év Autója címet bezsebelt XC40 két villanymotorral meghajtott legfrissebb, zöld rendszámos változatát.