Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c4f5a618-9608-4ac0-a0e9-72987b04eafa","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A PwC legfrissebb kutatása szerint a mesterséges intelligencia a következő évtizedben évi egy százalékpontot adhat hozzá a gazdaság növekedési üteméhez, ami a világ 19. századi iparosítását jellemző fejlődéshez mérhető. ","shortLead":"A PwC legfrissebb kutatása szerint a mesterséges intelligencia a következő évtizedben évi egy százalékpontot adhat...","id":"20250531_pwc-kutatas-mesterseges-intelligencia-gdp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4f5a618-9608-4ac0-a0e9-72987b04eafa.jpg","index":0,"item":"1b3a8fb2-81ff-465e-bb48-91c383d8882f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_pwc-kutatas-mesterseges-intelligencia-gdp","timestamp":"2025. május. 31. 10:03","title":"Akár 15 százalékponttal ugorhat meg a GDP, mutatjuk hozzá a receptet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b480f87-bfbc-468c-9573-017e871b8b09","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Néhány másodpercnyi új jelenetet is bemutattak a sorozat záró szezonjából.","shortLead":"Néhány másodpercnyi új jelenetet is bemutattak a sorozat záró szezonjából.","id":"20250601_tranger-Things-utolso-evad-premier-bejelentes-datumok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b480f87-bfbc-468c-9573-017e871b8b09.jpg","index":0,"item":"a328b1d6-525f-4b3a-96b1-6b2208dd7706","keywords":null,"link":"/kultura/20250601_tranger-Things-utolso-evad-premier-bejelentes-datumok","timestamp":"2025. június. 01. 08:16","title":"Három darabban jön a Stranger Things utolsó évada, bejelentették a premierdátumokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74903045-c931-44da-b318-e547bce9dd5b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kommentek hatnak az emberre. Olyannyira, hogy a színész nemrégiben egy erdélyi túráját is lemondta az online gyalázkodás miatt. Lengyel Tamással Kacskovics Mihály Béla beszélgetett.","shortLead":"A kommentek hatnak az emberre. Olyannyira, hogy a színész nemrégiben egy erdélyi túráját is lemondta az online...","id":"20250530_Fulke-podcast-Lengyel-Tamas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74903045-c931-44da-b318-e547bce9dd5b.jpg","index":0,"item":"3c004c7d-adec-4ad8-808a-648a1f8e863d","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_Fulke-podcast-Lengyel-Tamas-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 18:10","title":"Lengyel Tamás a Fülkében: Összetartozunk, ez az országunk, együtt csináljuk ezt az egészet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az akkugyártás küszködik, a dél-koreai SK-cégek is hatalmas veszteséget hoztak össze 2024-ben.","shortLead":"Az akkugyártás küszködik, a dél-koreai SK-cégek is hatalmas veszteséget hoztak össze 2024-ben.","id":"20250531_Kozel-20-milliard-forintos-bukta-a-komaromi-es-ivancsai-akkugyartasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93.jpg","index":0,"item":"1198797c-686b-4235-bded-d3d10c01b237","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Kozel-20-milliard-forintos-bukta-a-komaromi-es-ivancsai-akkugyartasban","timestamp":"2025. május. 31. 09:56","title":"Közel 20 milliárd forintos bukta a komáromi és iváncsai akkugyártásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Június 1-től a 20 percnél nagyobb késések után visszafizeti a MÁV a jegyár felét, de a legtöbb utasnak lesz tennivalója ilyenkor, hogy megkapja a pénzét. Összegyűjtöttük, kinek mi a feladata.","shortLead":"Június 1-től a 20 percnél nagyobb késések után visszafizeti a MÁV a jegyár felét, de a legtöbb utasnak lesz tennivalója...","id":"20250601_mav-vasut-vonat-keses-karterites-tennivalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38.jpg","index":0,"item":"0093d2f3-5200-4f37-a629-80a9811c151c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_mav-vasut-vonat-keses-karterites-tennivalok","timestamp":"2025. június. 01. 15:12","title":"Mostantól fizet a MÁV, ha késik a vonat vagy a busz – mutatjuk, mit kell tennie az utasnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cf390af-be28-4617-a8af-4b2e356ddaf6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Két halálos áldozata van a németországi Észak-Rajna-Vesztfália tartományban szombat reggel történt repülőgép-balesetnek.","shortLead":"Két halálos áldozata van a németországi Észak-Rajna-Vesztfália tartományban szombat reggel történt repülőgép-balesetnek.","id":"20250531_Nemetorszag-kisrepulogep-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cf390af-be28-4617-a8af-4b2e356ddaf6.jpg","index":0,"item":"7e6aec4c-1882-42a5-bc2d-0e6c25223563","keywords":null,"link":"/vilag/20250531_Nemetorszag-kisrepulogep-baleset","timestamp":"2025. május. 31. 17:45","title":"Motorhiba miatt lezuhant és egy lakóházba csapódott egy kisrepülőgép Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"093be268-ea60-4240-b699-01712f077fcb","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Jó taktikai és tárgyalóképességéről ismert Nicusor Dan az új román elnök, aki EU-párti, oroszellenes jelöltként győzte le szélsőjobboldali ellenfelét.","shortLead":"Jó taktikai és tárgyalóképességéről ismert Nicusor Dan az új román elnök, aki EU-párti, oroszellenes jelöltként győzte...","id":"20250601_nicusor-dan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/093be268-ea60-4240-b699-01712f077fcb.jpg","index":0,"item":"1d3686b6-79f3-4d58-8c26-76e785c7f3fa","keywords":null,"link":"/360/20250601_nicusor-dan","timestamp":"2025. június. 01. 12:30","title":"Kimatekozta a román elnökválasztási győzelmet Nicusor Dan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfc7da20-3450-4656-9dc9-597deed2dc92","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Nem a sznobok vesznek részt egy ilyen együttműködésben, mert elég nagy elkötelezettség és rugalmasság kell hozzá – mondja Dezsény Zoltán mezőgazdász, aki kaliforniai mesterdiplomával Nógrád megyében, a 400 lakosú Terényben visz egy Magyarországon nemigen ismert különleges gazdaságot. HVG-portré.","shortLead":"Nem a sznobok vesznek részt egy ilyen együttműködésben, mert elég nagy elkötelezettség és rugalmasság kell hozzá –...","id":"20250601_Dezseny-Zoltan-gazdalkodo-hvg-portre-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfc7da20-3450-4656-9dc9-597deed2dc92.jpg","index":0,"item":"15e0d623-b5f6-471d-b6f9-cf13312f55b2","keywords":null,"link":"/360/20250601_Dezseny-Zoltan-gazdalkodo-hvg-portre-interju","timestamp":"2025. június. 01. 10:30","title":"„Aki megtanulja a cukkinit sokféleképpen elkészíteni, az hosszú távon is elégedett” – így él egy hazai zöldségközösség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megérkezett Európába a Mustang Mach-E legsportosabb új változata, melyet a zord téli időjárású Lengyelországban fogtunk vallatóra. Mire jó 860 Nm és mennyire igaz az 500 kilométeres hatótáv? Jövünk a válaszokkal!
A nyári kánikulában az akkori csúcsmodellt, egy nagy aksis és összkerekes példányt fogtunk vallatóra, mostanra pedig megérkezett a kontinensre a hasonló hajtásláncból 136 lóerővel és 280 Nm-rel többet kihozó szupersportos GT verzió, amelyet a Varsó környéki télies utakon fogtunk vallatóra.
László Ferenc
Sportruházat
Míg az Egyesült Államokban GT és GT Performance Edition kivitel is létezik a Mustang Mach-E-ből, mifelénk csak egyetlen GT változatban forgalmazzák a típust, melynek hajtáslánca viszont a GT Performance Edition produkcióját adja elő.
A normál Mach-E-hez képest néhány kisebb-nagyobb változtatást fedezhetünk fel. Ilyen például a fekete hűtőmaszk, melynek ezúttal sincs valódi hűtési funkciója, és ilyen a kicsit sportosabbra faragott első lökhárító.
László Ferenc
A hátsó lökhárító változatlan, azonban alatta egy visszafogott kis diffúzorszerű megoldásra lehetünk figyelmesek, és ugyebár a magasra nyíló hátsó ajtón a vágtázó lovat váltó GT logó mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Árulkodó jel továbbá a Grabber Blue (tesztautónk színe) és a Cyber Orange fényezés, mely csak a GT-hez rendelhető, és ezúttal a kerékjárati ívek nem feketék, hanem a karosszéria színében pompáznak. Ellentétben a tetővel, mely esetünkben fekete. Látványosak továbbá a 19 helyett 20 colos és 2 centivel szélesebb kerekek, valamint kicsit jobban odafigyelve profilból látszik, hogy 1 centiméterrel leültették a futóművet.
László Ferenc
Az utastérben a Ford Performance sportülések jelentik a legfőbb változást, melyek minden korábbinál jobban fognak, miközben akár hosszú távon is kényelmes bennük helyet foglalni. Apró figyelmesség, de nagyon jól mutat a bőrborítású középkonzolon lévő GT díszítés, a pedálok pedig nem fényesek, hanem feketék.
Az alapfelszereltség részét képezi a kis hangerőn is szép mélyhangokkal masszírozó 10 hangszórós B&O hifi és az elektromos mozgatású csomagtérajtó, felárat csak a metál fényezésekért (250-365 ezer forint), illetve a hatalmas fix panorámatetőért (400 ezer forint) kérnek el.
A dupla kijelzős infotainment rendszerről, a Tesláénál jobb minőségérzetről, a tágas utastérről és a dupla csomagtartóról korábban már többször is írtunk, e tekintetben jelen esetben sincs változás.
László Ferenc
László Ferenc
Féktelenül
A dupla villanymotor összteljesítménye az eddigi csúcsmodellben 351 lóerő volt, ami helyett ezúttal nem kevesebb, mint 487 lóerőt kapunk, ráadásul emellé 580 helyett 860 Nm társul. Viszonyításképp, a Mustang Mach 1 5 literes V8-as szívó benzinmotorja 460 lóerőt és 529 Nm-t tud.
Mindez 3,5-3,7 másodperc körüli 0-100-as katapultálást tesz lehetővé, vagyis sokkal komolyabbat, mint az egyébként lomhának egyáltalán nem mondható, 0-ról 100-ra 5,8 másodperc alatt felgyorsuló normál Mach-E AWD esetében. Más kérdés, hogy remek téligumik ide vagy oda, a zord lengyel időjárás mellett a gyakorlatban nem igazán jött át a GT elvileg jelentős fölénye.
László Ferenc
A rugalmasság javulását azonban még a nem ideális útviszonyok mellett is megtapasztalhattuk, az 580 helyett 860 Nm-nek köszönhetően az előzések villámgyorsan és biztonságosan abszolválhatók.
Ha akarjuk, bármikor könnyen táncba hozható az alapvetően hátsókerék-hajtásúra hangolt GT, a versenypályás használatra pedig ott az eddigi Suttogó, Aktív és Féktelen üzemmódok mellé érkezett Féktelen Plus mód. A végsebesség 180 helyett kereken 200 km/h.
Az alapáron járó adaptív Magneride futómű megpróbálkozik a lehetetlennel, vagyis a hatalmas tömeg palástolásával, de ez csak részlegesen sikerül neki. A fekvőrendőrökön meglepő könnyedséggel haladhatunk át, amúgy viszont elég pattogós, kicsit furcsa a produkció, nem a régi Mustang életérzést kapjuk, mint ahogy fékezés terén sem.
A megnövelt méretű Brembo fékek erejével nincs gond, azonban az energia-visszanyerés miatt szinte lehetetlen eltalálni a megfelelő pedálerőt.
László Ferenc
Az alul lévő akkumulátor miatt a tömegközéppont igen alacsonyan található, azonban a 2267 kilogrammos tömeg minden, csak nem az élvezetes sportautózás barátja. Viszonyításképp, a Mach 1 1786 kilogrammot nyom a mérlegen, vagyis közel fél tonnával kevesebbet, de a közvetlen riválisnak tekinthető Tesla Model Y Performance 2004 kilogrammos értéke is sokkal barátibb.
Az európai WLTP szerinti hatótáv kereken 500 kilométer, ami csak 40-nel marad el a 351 lóerős kivitel hasonló adatától, a valós használattal sokkal közelebbi kapcsolatban lévő amerikai EPA érték viszont csak 378 kilométer. Ehhez képest amikor beültünk a tesztautóba, annak kijelzője 285 kilométeres hatótávot jelzett előre 100 százalékos töltöttség mellett.
László Ferenc
A télies körülmények és a dinamikus haladás következményeként 260 kilométerre is csökkenhet a hatótáv, de visszafogottabb vezetési stílus mellett akár 380 kilométer is benne lehet a pakliban. A nettó 88 kWh kapacitású akkumulátor ezzel a hajtáslánccal hidegben ennyit tud, se nem többet, se nem kevesebbet.
A gyors elektromos töltőkben nem igazán bővelkedő Lengyelországban magát a töltést nem tudtuk kipróbálni. AC fronton 11 kW jelenti a plafont, ha pedig 150 kW-os DC töltőt sodor felénk az élet, akkor akár 45 perc alatt megoldható egy gyorstöltés.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: jól eltalált formaterv, igen erős hajtás, sportos hangulat, tágas utastér, dupla csomagtartó.
–: nagy tömeg és fogyasztás, csak 11 kW-os AC-töltés, átlagos méretű hátsó csomagtér, nem olcsó.
A Ford Mustang Mach-E GT azoknak készült, akik az utolsó lóerőket és Nm-eket is ki szeretnék sajtolni az elektromos Mustangból, és akik számára a lehengerlő gyorsulás többet számít, mint a hatótáv.
A lényegében alapáron fullextrás GT magyarországi listaára 30,6 millió forint. A 460 lóerős és 250 km/h végsebességű Tesla Model Y Performance 27,4 millió forinton nyit, felextrázva pedig 31,6 millió forintos áron kelleti magát.
Mustang Mach-E-nk legolcsóbban 21,3 millió forintért lehet, ennyibe kerül ugyanis a 269 lóerős, 440 kilométeres hatótávú alapmodell. A nagyobb akkumulátorral szerelt összkerekes kivitelért alaphangon 27,3 millió forintot kérnek el, Tech+ csomaggal pedig 28,2 millió forintos áron jegyzik ezt a modellt.
Vagyis kicsit sarkítva a dolgokat, a GT felára mintegy 2,4 millió forint, és ezen a szinten ennyit simán megérhet a pluszban kapott 136 lóerő és 280 Nm.