Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c98dc123-24d1-48fb-af8d-083e8e99ee6f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A gépen már rajta voltak a Xiamen Airlines légitársaság színei, vasárnap reggel mégis a cég amerikai gyártóközpontjában landolt.","shortLead":"A gépen már rajta voltak a Xiamen Airlines légitársaság színei, vasárnap reggel mégis a cég amerikai gyártóközpontjában...","id":"20250420_boeing-kina-vam-repulogep-visszakuldes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c98dc123-24d1-48fb-af8d-083e8e99ee6f.jpg","index":0,"item":"847e485e-e045-4fcf-ac76-31fca50c84b4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_boeing-kina-vam-repulogep-visszakuldes","timestamp":"2025. április. 20. 09:47","title":"Visszaküldtek Kínából a Boeingnek egy új repülőgépet a brutális vám miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd","c_author":"Lyreco Central Europe","category":"brandcontent","description":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának fejlesztésén túl a tanácsadói hálózat finomhangolásával igyekszik megőrizni vezető szerepét. Mikulas Herskovic-csal, a Lyreco Central Europe ügyvezető igazgatójával beszélgettünk fenntarthatóságról, a munkahelyi jóllét biztosításáról, a stabil ügyfélkapcsolatok kialakításáról, valamint arról, mi lesz a vállalat fókuszában a következő években Magyarországon.","shortLead":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának...","id":"20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd.jpg","index":0,"item":"70ab956e-fecf-4c6f-97e0-14909f12bdee","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","timestamp":"2025. április. 20. 11:30","title":"Az irodaszereken túl – fenntartható megoldásokkal a munkahelyi jóllétért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d99805ef-78c1-4059-b332-231fc6ada12d","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Fiatalon nem szexelt senkivel, épp ezért lett belőle komikus – vallja a stand-uposok nemzetközi élcsapatához tartozó Russell Howard. Amerikai turnéján, Austinban értük el a humoristát, akinek a műsorában a világpolitika és a péniszviccek jól megférnek egymással, és interjúnkig még egyetlen MAGA-sapkás texasit sem látott. Május 2-án lép fel Budapesten.","shortLead":"Fiatalon nem szexelt senkivel, épp ezért lett belőle komikus – vallja a stand-uposok nemzetközi élcsapatához tartozó...","id":"20250420_hvg-russell-howard-brit-komikus-interju-standup-politika-penisz-isis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d99805ef-78c1-4059-b332-231fc6ada12d.jpg","index":0,"item":"3bfa7333-0828-41e1-8a74-b475fd991012","keywords":null,"link":"/360/20250420_hvg-russell-howard-brit-komikus-interju-standup-politika-penisz-isis","timestamp":"2025. április. 20. 19:30","title":"„Politikussal barátkozni – ennél rosszabbat el sem tudok képzelni” – Russell Howard brit stand-upos a HVG-nek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcf616d1-354e-436d-95f9-92030f46c0ee","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A ChatGPT-t fejlesztő OpenAI vezetője tízmillió dolláros nagyságrendre teszi az udvariaskodásra felhasznált számítási kapacitások villanyszámláját.","shortLead":"A ChatGPT-t fejlesztő OpenAI vezetője tízmillió dolláros nagyságrendre teszi az udvariaskodásra felhasznált számítási...","id":"20250421_Draga-mulatsag-udvariaskodni-a-mesterseges-intelligenciaval-de-lehet-hogy-megeri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcf616d1-354e-436d-95f9-92030f46c0ee.jpg","index":0,"item":"611d4d8e-fab5-4c6c-b3dd-13f10929a063","keywords":null,"link":"/kkv/20250421_Draga-mulatsag-udvariaskodni-a-mesterseges-intelligenciaval-de-lehet-hogy-megeri","timestamp":"2025. április. 21. 16:40","title":"Drága mulatság udvariaskodni a mesterséges intelligenciával, de lehet, hogy megéri","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b27f25d-9f17-446f-a59a-dd280fd37e91","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Berkeley Egyetem kutatói szerint egyetlen hónap leforgása alatt annyit javult a vasútvonalak és az állomások levegőminősége Kaliforniában, mint korábban 30 év alatt.","shortLead":"A Berkeley Egyetem kutatói szerint egyetlen hónap leforgása alatt annyit javult a vasútvonalak és az állomások...","id":"20250421_kalifornia-vasut-dizel-elektromos-mozdonyok-legszennyezettseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b27f25d-9f17-446f-a59a-dd280fd37e91.jpg","index":0,"item":"0c1a8ab7-671b-4908-a6c9-af9c4f27291c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250421_kalifornia-vasut-dizel-elektromos-mozdonyok-legszennyezettseg","timestamp":"2025. április. 21. 12:03","title":"Villanymozdonyokra cserélték a dízeleket Kaliforniában, ami utána történt, arra korábban 30 évet kellett várni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"456b48c7-7da3-49a3-ab75-f77fd0ef48f9","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Ez egy egyenlőtlen alku, amit nyugodtan el lehetne engedni – mondta a Momentum politikusa, aki szerint a locsolkodás a férfiaknak legalábbis jóval kellemesebb, mint a nőknek.","shortLead":"Ez egy egyenlőtlen alku, amit nyugodtan el lehetne engedni – mondta a Momentum politikusa, aki szerint a locsolkodás...","id":"20250421_Cseh-Katalin-locsolkodasrol-nok-ferfiak-hagyomany-egyenlotlen-alku","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/456b48c7-7da3-49a3-ab75-f77fd0ef48f9.jpg","index":0,"item":"72653a29-3e19-4b48-8ca4-3857c44c5874","keywords":null,"link":"/elet/20250421_Cseh-Katalin-locsolkodasrol-nok-ferfiak-hagyomany-egyenlotlen-alku","timestamp":"2025. április. 21. 17:05","title":"Cseh Katalin: Húsvéthétfő egy újabb nap, amikor nekünk, nőknek el kell tűrnünk valamit a hagyomány nevében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff414ee6-c8bf-4497-a9a9-2e8991e805d3","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Az MKPK hálával gondol arra, hogy a 88 éves korában elhunyt egyházfő milyen különleges kapcsolatot ápolt a világ magyarságával, Magyarországgal. A pápát méltatják az evangélikusok és a Krisna-tudatú hívők is, a reformátusok nem sietik el a reakciót.","shortLead":"Az MKPK hálával gondol arra, hogy a 88 éves korában elhunyt egyházfő milyen különleges kapcsolatot ápolt a világ...","id":"20250421_Erdo-Peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff414ee6-c8bf-4497-a9a9-2e8991e805d3.jpg","index":0,"item":"bab541bc-f2c2-47c0-99a1-4e6fbcd99a13","keywords":null,"link":"/itthon/20250421_Erdo-Peter","timestamp":"2025. április. 21. 12:25","title":"Erdő Péter: Ferenc pápa szerette átlépni a falakat, ajtót nyitni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f1c09ed-7edf-438e-940f-d41af857cdcd","c_author":"HVG","category":"360","description":"Yuval Noah Harari izraeli történész szerint logikus, hogy Trump olvasatában Ukrajna felel a háborúért, és ugyanez a felfogás felel Grönland elfoglalásának tervéért is. A helyzet azonban bonyolultabb, mint a középkorban volt. A kilátások pedig rosszabbak.","shortLead":"Yuval Noah Harari izraeli történész szerint logikus, hogy Trump olvasatában Ukrajna felel a háborúért, és ugyanez...","id":"20250421_Harari-financial-times-lapszemle-trump-rivalis-erodok-amerika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f1c09ed-7edf-438e-940f-d41af857cdcd.jpg","index":0,"item":"a0507a26-5867-4b68-922d-ea7ecc8f0a3f","keywords":null,"link":"/360/20250421_Harari-financial-times-lapszemle-trump-rivalis-erodok-amerika","timestamp":"2025. április. 21. 08:36","title":"Harari: Semmi új nincsen Trump ijesztő víziójában, de több buktatót is rejt magában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megérkezett Európába a Mustang Mach-E legsportosabb új változata, melyet a zord téli időjárású Lengyelországban fogtunk vallatóra. Mire jó 860 Nm és mennyire igaz az 500 kilométeres hatótáv? Jövünk a válaszokkal!
A nyári kánikulában az akkori csúcsmodellt, egy nagy aksis és összkerekes példányt fogtunk vallatóra, mostanra pedig megérkezett a kontinensre a hasonló hajtásláncból 136 lóerővel és 280 Nm-rel többet kihozó szupersportos GT verzió, amelyet a Varsó környéki télies utakon fogtunk vallatóra.
László Ferenc
Sportruházat
Míg az Egyesült Államokban GT és GT Performance Edition kivitel is létezik a Mustang Mach-E-ből, mifelénk csak egyetlen GT változatban forgalmazzák a típust, melynek hajtáslánca viszont a GT Performance Edition produkcióját adja elő.
A normál Mach-E-hez képest néhány kisebb-nagyobb változtatást fedezhetünk fel. Ilyen például a fekete hűtőmaszk, melynek ezúttal sincs valódi hűtési funkciója, és ilyen a kicsit sportosabbra faragott első lökhárító.
László Ferenc
A hátsó lökhárító változatlan, azonban alatta egy visszafogott kis diffúzorszerű megoldásra lehetünk figyelmesek, és ugyebár a magasra nyíló hátsó ajtón a vágtázó lovat váltó GT logó mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Árulkodó jel továbbá a Grabber Blue (tesztautónk színe) és a Cyber Orange fényezés, mely csak a GT-hez rendelhető, és ezúttal a kerékjárati ívek nem feketék, hanem a karosszéria színében pompáznak. Ellentétben a tetővel, mely esetünkben fekete. Látványosak továbbá a 19 helyett 20 colos és 2 centivel szélesebb kerekek, valamint kicsit jobban odafigyelve profilból látszik, hogy 1 centiméterrel leültették a futóművet.
László Ferenc
Az utastérben a Ford Performance sportülések jelentik a legfőbb változást, melyek minden korábbinál jobban fognak, miközben akár hosszú távon is kényelmes bennük helyet foglalni. Apró figyelmesség, de nagyon jól mutat a bőrborítású középkonzolon lévő GT díszítés, a pedálok pedig nem fényesek, hanem feketék.
Az alapfelszereltség részét képezi a kis hangerőn is szép mélyhangokkal masszírozó 10 hangszórós B&O hifi és az elektromos mozgatású csomagtérajtó, felárat csak a metál fényezésekért (250-365 ezer forint), illetve a hatalmas fix panorámatetőért (400 ezer forint) kérnek el.
A dupla kijelzős infotainment rendszerről, a Tesláénál jobb minőségérzetről, a tágas utastérről és a dupla csomagtartóról korábban már többször is írtunk, e tekintetben jelen esetben sincs változás.
László Ferenc
László Ferenc
Féktelenül
A dupla villanymotor összteljesítménye az eddigi csúcsmodellben 351 lóerő volt, ami helyett ezúttal nem kevesebb, mint 487 lóerőt kapunk, ráadásul emellé 580 helyett 860 Nm társul. Viszonyításképp, a Mustang Mach 1 5 literes V8-as szívó benzinmotorja 460 lóerőt és 529 Nm-t tud.
Mindez 3,5-3,7 másodperc körüli 0-100-as katapultálást tesz lehetővé, vagyis sokkal komolyabbat, mint az egyébként lomhának egyáltalán nem mondható, 0-ról 100-ra 5,8 másodperc alatt felgyorsuló normál Mach-E AWD esetében. Más kérdés, hogy remek téligumik ide vagy oda, a zord lengyel időjárás mellett a gyakorlatban nem igazán jött át a GT elvileg jelentős fölénye.
László Ferenc
A rugalmasság javulását azonban még a nem ideális útviszonyok mellett is megtapasztalhattuk, az 580 helyett 860 Nm-nek köszönhetően az előzések villámgyorsan és biztonságosan abszolválhatók.
Ha akarjuk, bármikor könnyen táncba hozható az alapvetően hátsókerék-hajtásúra hangolt GT, a versenypályás használatra pedig ott az eddigi Suttogó, Aktív és Féktelen üzemmódok mellé érkezett Féktelen Plus mód. A végsebesség 180 helyett kereken 200 km/h.
Az alapáron járó adaptív Magneride futómű megpróbálkozik a lehetetlennel, vagyis a hatalmas tömeg palástolásával, de ez csak részlegesen sikerül neki. A fekvőrendőrökön meglepő könnyedséggel haladhatunk át, amúgy viszont elég pattogós, kicsit furcsa a produkció, nem a régi Mustang életérzést kapjuk, mint ahogy fékezés terén sem.
A megnövelt méretű Brembo fékek erejével nincs gond, azonban az energia-visszanyerés miatt szinte lehetetlen eltalálni a megfelelő pedálerőt.
László Ferenc
Az alul lévő akkumulátor miatt a tömegközéppont igen alacsonyan található, azonban a 2267 kilogrammos tömeg minden, csak nem az élvezetes sportautózás barátja. Viszonyításképp, a Mach 1 1786 kilogrammot nyom a mérlegen, vagyis közel fél tonnával kevesebbet, de a közvetlen riválisnak tekinthető Tesla Model Y Performance 2004 kilogrammos értéke is sokkal barátibb.
Az európai WLTP szerinti hatótáv kereken 500 kilométer, ami csak 40-nel marad el a 351 lóerős kivitel hasonló adatától, a valós használattal sokkal közelebbi kapcsolatban lévő amerikai EPA érték viszont csak 378 kilométer. Ehhez képest amikor beültünk a tesztautóba, annak kijelzője 285 kilométeres hatótávot jelzett előre 100 százalékos töltöttség mellett.
László Ferenc
A télies körülmények és a dinamikus haladás következményeként 260 kilométerre is csökkenhet a hatótáv, de visszafogottabb vezetési stílus mellett akár 380 kilométer is benne lehet a pakliban. A nettó 88 kWh kapacitású akkumulátor ezzel a hajtáslánccal hidegben ennyit tud, se nem többet, se nem kevesebbet.
A gyors elektromos töltőkben nem igazán bővelkedő Lengyelországban magát a töltést nem tudtuk kipróbálni. AC fronton 11 kW jelenti a plafont, ha pedig 150 kW-os DC töltőt sodor felénk az élet, akkor akár 45 perc alatt megoldható egy gyorstöltés.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: jól eltalált formaterv, igen erős hajtás, sportos hangulat, tágas utastér, dupla csomagtartó.
–: nagy tömeg és fogyasztás, csak 11 kW-os AC-töltés, átlagos méretű hátsó csomagtér, nem olcsó.
A Ford Mustang Mach-E GT azoknak készült, akik az utolsó lóerőket és Nm-eket is ki szeretnék sajtolni az elektromos Mustangból, és akik számára a lehengerlő gyorsulás többet számít, mint a hatótáv.
A lényegében alapáron fullextrás GT magyarországi listaára 30,6 millió forint. A 460 lóerős és 250 km/h végsebességű Tesla Model Y Performance 27,4 millió forinton nyit, felextrázva pedig 31,6 millió forintos áron kelleti magát.
Mustang Mach-E-nk legolcsóbban 21,3 millió forintért lehet, ennyibe kerül ugyanis a 269 lóerős, 440 kilométeres hatótávú alapmodell. A nagyobb akkumulátorral szerelt összkerekes kivitelért alaphangon 27,3 millió forintot kérnek el, Tech+ csomaggal pedig 28,2 millió forintos áron jegyzik ezt a modellt.
Vagyis kicsit sarkítva a dolgokat, a GT felára mintegy 2,4 millió forint, és ezen a szinten ennyit simán megérhet a pluszban kapott 136 lóerő és 280 Nm.