szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A négykarikás gyártó legsportosabb csúcsmodellje sem kerülheti el a sorsát, villanyautóvá fog változni.

Az Audi 2006-ban dobta piacra kőkemény sportkocsiját, az alacsony építésű kétszemélyes R8-at, melynek aztán 2015-ben érkezett meg az általunk is alaposan letesztelt második generációja.

Egyelőre nem tudni, hogy a sorozat pontosan mikor és pontosan milyen formában folytatódik, azonban Linda Kurz, az Audi Sport termékmarketing vezetője elárulta, hogy az R8 utódjában már nem lesz belsőégésű motor. Kurz elárulta továbbá, hogy 2026-ra az RS modellek 80 százalékának hajtásláncában lesz valamilyen villanymotor, és érkezőben az első tisztán elektromos Audi RS.

Az összkerekes és hátsókerék-hajtású változatokban készülő aktuális Audi R8 5,2 literes V10-es szívómotorja kiviteltől függően 570-620 lóerős teljesítményt, illetve 550-580 Nm-es nyomatékot ad le. Ez pedig adott esetben 3,1 másodperces 0-100-as szintidőhöz és 331 km/h-s végsebességhez elegendő.

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!