szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Eddig még sohasem volt ennyire erős hátsókerék-hajtású R8 a gyártó kínálatában.

Az Audi R8 általunk korábban már alaposan letesztelt második generációja 2015 óta van velünk és 2018 óta már a ráncfelvarrt változat érhető el a kínálatban. A kupé és nyitható tetős változatban kínált sportkocsi V10 performance quattro nevet viselő változatának 620 lóereje és 580 Nm-es nyomatéka mind a négy keréken át érkezik meg az aszfaltra, de a gyártó a hátsókerék-hajtást kedvelőknek is kedvezni próbál.

Számukra készült a 2019-ben debütált RWD verzió, melynek csak és kizárólag a hátsó kerekeit gyilkolja a már jól ismert 5,2 literes V10-es szívómotor 540 lóereje és 540 Nm-es nyomatéka, és amely kivitel 55-65 kilogrammal könnyebb a quattro változatnál.

Most pedig feltűnt a színen az erősítőkúrán átesett új RWD változat, az Audi R8 V10 performance RWD. Az újdonság 30 lóerővel erősebb és 10 Nm-rel nyomatékosabb lett az elődjénél, így már 570 lóerőt, illetve 550 Nm-t bocsát a sofőr rendelkezésére.

Audi
Audi

Az 1590 kilogrammos kupé 3,7 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra és a gyorsulásának csak 329 km/h-nál szakad vége, az 1695 kilogrammos roadster pedig 3,8 másodperc alatt tudja le a 0-100-at és 327 km/h a végsebessége.

Viszonyításképp, az összkerekes kupé 3,1 másodperces 0-100-as szintidővel és 331 km/h végsebességgel bír.

Audi
Audi

A kupé 149 000 eurótól (53,6 millió forint) indul, a nyitható tetős változatért pedig minimum 162 000 eurót (58,3 millió forint) kell fizetni. A quattro hajtású és 50 lóerővel erősebb példányok árcéduláján rendre 208 000 eurós (74,9 millió forint), illetve 221 000 eurós (79,6 millió forint) összeg olvasható.

Audi

 

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!