szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy kocsi azokból az időkből, amikor még nem hegyomlásnyi méretű hibrid és elektromos SUV-okkal próbáltuk megmenteni a bolygónkat.

A Volkswagen 1998-ban dobta piacra Lupo nevezetű kisautóját, mely 3,53 méter hosszú apróság 2005-ig volt gyártásban. A típust számos különböző benzines és dízelmotoros változatban, 50-125 lóerős teljesítménnyel forgalmazták, de mind közül talán az a Lupo 3L TDI volt a legérdekesebb, melynek hivatalos fogyasztási értékét 2,99 literben adták meg.

Manapság egyre nehezebb jó állapotú 3L TDI-t találni, de most szembe jött egy 20 éves kora ellenére alig 31 200 kilométert futott, vezetett szervizkönyves példány.

Mobile.de

A mellékelt fotókon látható kívül piros, belül szürke VW 2002 májusában látta meg a napvilágot, és jelenlegi tulajdonosa 12 000 euró (4,3 millió forint) ellenében válna meg tőle.

Mobile.de

A motorháztető alatt egy 1,2 literes 3 hengeres, 45 százalékos hatásfokú turbódízel motor található, mely 4000-es percenkénti fordulatszámon adja le 61 lóerős legnagyobb teljesítményét. Az ötfokozatú félautomata váltós kocsi maximális nyomatéka 140 Nm, ami 1800 és 2400 közötti fordulaton áll rendelkezésre.

A kilométerenként mindössze 81 gramm CO2-t kibocsátó Lupo 3L TDI értelemszerűen nem egy versenyautó, 14,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, végsebessége 165 km/h. A sebesség szerelmesei jobban járnak a 125 lovas Lupo GTI-vel, amely 8,2 másodperc alatt ugrik fel 100-ra és akár 205-tel is képes száguldani.

Mobile.de

A gyakorlatban azért 3 liter feletti, de még így is nagyon szerény fogyasztást többek közt a légellenállás és a súly csökkentésével sikerült elérni, a spórolós Lupo mintegy 150 kilogrammal könnyebb az ugyancsak alacsony fogyasztású Lupo SDI-nél.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!