szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A cseh kisautó 8 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra.

A Skoda tavaly májusban leplezte le az elsőtől az utolsó csavarig teljesen megújult Fabiát, melynek magyarországi forgalmazása ősszel kezdődött meg. Akkoriban viszont még nem volt elérhető az 1.5 TSI csúcsmodell, melyre egy kicsit tovább kellett várnunk.

A többi kiviteltől eltérően nem 3-, hanem 4-hengeres Fabiát egy 1,5 literes turbós benzinmotor mozgatja, melyért alaphangon 8,5 millió forintot kell fizetnünk. Ennyi ugyanis a jól felszerelt Style kivitel indulóára.

18 colos a legnagyobb kerék
Skoda

A hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelt csúcsverzió 150 lóereje és 250 Nm-es nyomatéka 8 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve 225 km/h végsebességet tesz lehetővé.

Viszonyításképp, az alacsonyabb Ambition felszereltséggel 6,7 millió forinttól induló, 110 lóerős 1 literes 3 hengeres turbós motorral és hatfokozatú kéziváltóval felvértezett Fabia 10 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra és a végsebessége 205 km/h.

Legolcsóbban 5,3 millió forintból lehet új Fabiánk, ez a 80 lóerős 1 literes szívómotorral és ötfokozatú kéziváltóval szerelt modell közel 350 ezer forintot drágult a piaci bevezetés kezdete óta.

Az alapmodell
Skoda

Sportos RS verzió nem létezik, mint ahogy hibrid, dízel és kombi kivitel sem lesz az új Fabiából. Az előző generáció 100 millió forintos raliváltozatáról készített részletes anyagunk itt olvasható.

Közel 300 lóerős méregzsák
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!