szerző:
Tetszett a cikk?

A 70-es évekbe katapultál vissza bennünket ez a hatalmas benzinmotorral szerelt patinás versenyautó.

Amikor a Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG 1971-ben felbukkant az Európai Túraautó Bajnokság keretein belül megrendezett Spa Francorchamps-i 24 órás versenyen, sokan csak nevetve legyintettek, hogy egy ekkora luxusautónak semmi esélye.

Egy nappal később azonban szinte mindenki koppant, amikor is az ötödik helyről rajtolt kocsi végül másodikként és egyben kategóriagyőztesként hajtott át a célvonalon.

A lökhárítók nélküli, jelentősen kiszélesített és igen komoly első lámpaszettes AMG versenyautót egy 6,3-ról 6,8 literre felfúrt gigantikus V8-as szívó benzinmotor mozgatta, nem kevesebb, mint 420 lóerővel és 600 Nm nyomatékkal.

Mercedes

Mindez elég volt ahhoz, hogy a hátsókerék-hajtású 1,6 tonnás luxusautó 4,2 másodperc alatt pattanjon fel 0-ról 100-ra, és hogy a végsebessége elérje a 265 km/h-t.

A Rote Sau, illetve Red Pig (Vörös disznó) nevekkel illetett, Hans Heyer és Clemens Schickentanz által terelgetett kocsiból egyetlen példány készült, mely idővel sajnos megsemmisült, de néhány replika azért készült belőle. Az egyik ilyen autóval a németországi Böblingenben sodort össze bennünket az élet.

László Ferenc

A mintegy 170 millió forintos értéket képviselő autó alapjait adó Mercedes W109 1969-ben hagyta el a gyártósort. Az eredeti versenyautót első körben négyfokozatú automata váltóval szerelték, amit aztán egy ZF-eredetű ötfokozatú kézi egységre cseréltek, az általunk megtekintett kocsi manuális egysége pedig hat fokozattal bír.

László Ferenc

A fekete bőrbelsős és egyben komplett bukócsöves kocsi 6 835 köbcentiméteres V8-as szívómotorján igazi érdekesség a hátsó gumi, mely ugyan mindössze 15 colos, a szélessége nem kevesebb, mint 345 milliméter. Az első Pirellik sem keskenyek, konkrétan 285 milliméter szélesek.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!