szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Rupert Stadler eddig visszautasította a vádakat.

Az Audi egykori vezérigazgatója kész vádalku keretében beismerő vallomást tenni a dízelautók emissziós botrányában játszott szerepéről – jelentette be Thilo Pfordte, a védelmét ellátó ügyvéd.

A volt vezérigazgató ellen 2020 óta folyik eljárás csalás miatt a dízelügyben játszott szerepe miatt, miután az anyavállalat, a Volkswagen, valamint az Audi 2015-ben elismerte, hogy illegális szoftverrel manipulálták a károsanyag-kibocsátási teszteket.

Stadler eleddig visszautasította a vádakat.

A Stadler-ügy a 2015 szeptemberében kirobbant dízelbotrány egyik legjelentősebb bírósági eljárása. Stadler a konszern egykori fejlesztési igazgatójával, Wolfgang Hatzcal és egy mérnökkel együtt állt bíróság elé. Hatz és a mérnök már beismerte, hogy manipulálták a motorokat.

A vád szerint a Volkswagen és az Audi mérnökei úgy manipulálták a motorokat, hogy a próbapadon megfeleltek a károsanyag-kibocsátási határértékeknek, de a közutakon, használat közben már nem. Stadler ellen a vád az volt, hogy nem állította le a manipulált autók értékesítését a botrány kitörését követően.

Az ügyvédi iroda tájékoztatása szerint a beismerő vallomást május 16-án tennék meg a müncheni tartományi bíróság előtt, az ítélet meghozatalára pedig júniusban lehet számítani. Azt még nem lehet tudni, hogy Stadler személyesen, vagy ügyvédje révén teszi-e meg a vallomást.

Bírósági tájékoztatás szerint a 60 éves Stadlerre másfél-két év börtönbüntetés várhat. A védelem felfüggesztett börtönbüntetést és 1,1 millió eurós bírságot javasol a vádalku keretében. Az ügyészség elfogadta a felfüggesztett börtönbüntetést, de kétmillió eurós bírságot szabna ki Stadler Volkswagennél és az Audinál eltöltött szolgálati ideje alatt felvett fizetésére és jelenlegi vagyonára hivatkozva.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

A dízelbotrány után itt a hibridek botránya?

A konnektorról is tölthető hibridek jóval több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint amennyit a gyártók hivatalos méréseikben állítanak, derült ki kutatók által a való életben elvégzett tesztek során.

D.P. Autó

Sosem lesz vége a dízelbotránynak?

Nehéz számontartani, a dízelbotrányok hányadik fejezeténél tartunk, de úgy tűnik, még mindig esnek ki csontvázak az autógyárak szekrényéből. Miért vették elő megint a Suzukit?