szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A British Racing Green színű sportkupé egyenesen a 90-es évek közepére tekeri vissza az idő kerekét.

A BMW 1992 nyarán mutatta be a második generációs M3-ast, az E36-os sorozatú 3-as modell legsportosabb változata egészen 1999 tavaszáig maradt gyártásban.

1994 végén egy limitált szériás kivitel tűnt fel a színen, és most ebből az 1995 közepéig gyártott M3 GT-ből bukkant fel egy éppen új gazdára váró megkímélt példány.

Classicdriver
Classicdriver

A British Racing Green fényezésű ritkaság 1995-ben hagyta el a gyártósort és azóta mintegy 230 ezer kilométert tettek meg vele. Utóbbi nem kevés, de a kocsi egész jó állapotúnak tűnik, még akkor is, ha már tucatnyi tulajdonosa volt.

Az alumínium ajtajú és standard hátsó légterelős M3 GT-ből mindössze 356 példány készült, és ezek közül 50 volt ilyen jobb kormányos kivitelű. A képeken látható kocsi konkrétan a hetedik a sorból.

Classicdriver
Classicdriver

Az FIA GT homologizációs célokból készült, ötfokozatú kézi váltós M3 GT 3 literes soros 6 hengeres szívó benzinmotorja 7000-es fordulaton 295 lóerős teljesítményt ad le, a 323 Nm-es csúcsnyomaték 3900-tól áll rendelkezésre.

A 0-ról 100-ra 5,9 másodperc alatt felpattanó, 1460 kilogrammos hátsókerék-hajtású kupé elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h

Classicdriver
Classicdriver

Viszonyításképp, a normál M3 286 lóerős és 320 Nm-es hasonló motorja 6 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé, a később kijött 321 lovas és 350 Nm-es 3,2 literes verzió pedig 5,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, immár hatfokozatú SMG váltóval.

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!