szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Volkswagen limitált szériás kivitellel int búcsút a manuális váltós Golf GTI-nek.

Nyílt titok, hogy hamarosan véget fog érni a manuális váltós Golf GTI gyártása, és a német gyártó egy limitált szériás kivitellel búcsúzik a három pedálos GTI-től.

A Golf GTI 380 nevet kapott újdonság a Golf R 20th Anniversary Editionről ismerős egyedi könnyűfém-felnikre szerelt sportgumikon gördül, a tető és a visszapillantó-tükör házak fekete fényezésűek, és alapáron jár az adaptív futómű.

VW
VW

A típusjelzés nem a teljesítményre, hanem a 8-as Golf belső használatú típuskódjára utal.

A 2 literes 4 hengeres turbós EA888 benzinmotor a normál GTI-khez hasonlóan 245 lóerős teljesítményű és 370 Nm nyomatékú. A 0-ról 100-ra 6,2 másodperc alatt felgyorsuló különleges Golf elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h.

Finoman retró húrokat penget az utastér
VW
VW

A kizárólag hatfokozatú kézi váltóval szerelt, elsőkerék-hajtású GTI 380 exkluzív új Graphite Gray Metallic fényezéssel is rendelhető.

Üröm az örömben, hogy a 32 485 dolláros (11,3 millió forint) alapárú újdonság csak Észak-Amerikában kapható.

Magyarországon 12,1 millió forintos áron nyit a kézi váltós Golf GTI, melynek hétfokozatú duplakuplungos automata váltós verziója 12,8 millió forinttól indul.

A 300 lóerőt 14,4 millió forintos alapáron kínáló GTI Clubsport és a 15,2 millió forintos listaárú 320 lovas összkerekes Golf R csak automata váltóval kapható. Utóbbi 4,7 másodperces 0-100-as szintidejű és 270 km/h végsebességű csúcs Golfról a közelmúltban részletes tesztben számoltunk be.

VW
VW
VW
VW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!