szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ebből a B csoportos emlékeket felidéző sportkocsiból alig több mint 200 példány készült a 80-as évek derekán.

Az Audi 1984-ben és 1985-ben mindössze 214 példányt gyártott Sport quattro nevezetű modelljéből, még pedig kizárólag B csoportos raliautója homologizációs céljából.

És most ebből az igen limitált szériából feltűnt a színen egy éppen új gazdára váró példány – ilyen Kopenhagenblau kék fényezéssel mindössze 21 kocsi látott napvilágot a 80-as évek derekán.

Audi
Audi

A rövidített tengelytávú különlegesség mozgatásáról egy 2,1 literes 5 hengeres 20 szelepes benzinmotor gondoskodik, mely a 2 baros turbófeltöltőnek hála nem kevesebb, mint 306 lóerős teljesítményt, illetve 350 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre.

A 12 ezer kilométeres futásteljesítménnyel árult, jelenleg az Egyesült Államokban állomásozó Audi Sport quattro árával kapcsolatban csak a komolyabb érdeklődőknek nyilatkoznak. Az egykoron 200 ezer német márkás áron kínált kocsi értékét növeli, hogy a műszerfalon a velünk élő ralilegenda, Walter Röhrl kézjegye is fellelhető.

A 0-ról 100-ra mintegy 4,5 másodperc alatt katapultáló régi Audi végsebessége 250 km/h magasságában alakul.

Audi
Audi
Audi
Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!