szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gyártó továbbra is elkötelezett az elektromos járművek iránt, de ezek nyereségességét egyre jobban felemészti a piaci verseny.

Az elektromos autók eladásai Európában és Kínában ugrásszerűen nőnek és az újonnan bevezetett autók rohamos megjelenése komoly nyomást gyakorol különösen az európai gyártókra, akiknek nehéz versenyezniük a Kínából érkező olcsó modellekkel – írja a Guardian.

Harald Wilhelm, a Mercedes-Benz pénzügyi igazgatója csütörtökön egy elemzői beszélgetésen jelentette ki, hogy az elektromos autóipar „elég brutális terület", ahol egyes gyártók az akkumulátoros elektromos járműveket a magasabb előállítási költségek ellenére a benzines változatokhoz hasonlóan árazzák. Mint mondta: „Nehezen tudom elképzelni, hogy a jelenlegi status quo mindenki számára teljes mértékben fenntartható.”

A Mercedes 12,4 százalékos árbevétel-arányos nyereségről számolt be az idei harmadik negyedévről, miközben a cég adózás előtti eredménye 6,8 százalékkal csökkent.

A kínai gyártóknak soha nem sikerült nagy számban benzines és dízelautókat exportálniuk Európába vagy az Egyesült Államokba, de most a helyzet megváltozott és az olyan márkák, mint a BYD, a Nio, a Xpeng és a kínai tulajdonú MG gyorsan növelik piaci részesedésüket, a hagyományos európai és amerikai autógyártók aggodalmára.

Nem minden autógyár ért egyet a Mercedes-Benz álláspontjával az elektromos járművek piacáról. A svéd Volvo, amely a kínai Geely autóipari konglomerátum tulajdonában van, azt tervezi, hogy 2030-ra kizárólag elektromos autókat fog értékesíteni, ami az egyik leggyorsabb átállás a benzines és dízel belsőégésű motorokról egy nagy, elismert márka esetében.

Jim Rowan, a Volvo vezérigazgatója elmondta, hogy a vállalat „nem kényszerült árversenyre, kiemelve, hogy a legtöbb ilyen dömpingárazás a tömegpiaci szektorban történt". A Volvo legújabb elektromos modellje a kisebb EX30 nevű modell, mint mondják, ugyanolyan nyereséges lesz, mint a benzines és dízelautóik.

A Volvo 9 százalékos haszonkulcsot ért el elektromos autóin ebben az időszakban, amin várakozásuk szerint az EX30 javítani fog a következő időszakban. A Volvo a vártnál nagyobb keresletet tapasztalt az új autó iránt, amelynek 40 ezer eurós (15 millió forint) induló ára így is alacsonyabb, mint a márka más elektromos autóinak ára. „Az EX30-cal elérjük az árparitást a hagyományos hajtású és az elektromos autók között, ami komoly fordulópont és az elsők között leszünk, akiknél ez megtörténik" – mondta Rowan.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!