szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A benzinmotort és villanymotort egyaránt felvonultató új Porsche 911 technikája egyenesen a versenypályákról érkezik.

A Porsche januárban leplezte le a tisztán elektromos hajtásláncú vadonatúj Macan divatterepjárót, melyet nemrégiben követett a gyártó valaha készült legerősebb és leggyorsabb modelljeként jegyzett 1108 lóerős csúcs villanyautó, a Taycan Turbo GT.

A villanyosítást a német gyártó ikonikus sportkocsija, a 911-es sem kerülheti el, azonban a típus első körben még nem elektromossá, hanem csak hibriddé válik.

A Porsche hivatalosan megerősítette, hogy az első hibrid Porsche 911 még idén nyáron be fog mutatkozni, és olyan technológiákat vonultat fel, melyek a versenypályákról lehetnek ismerősek.

Porsche 911 S/T
Porsche

A várhatóan a 911-es küszöbön álló ráncfelvarrásával együtt érkező hibrid sportkocsiról egyelőre kevés konkrétumot lehet tudni, mindenesetre egyes források szerint a villanymotor az első kerekeket fogja hajtani, a boxermotor pedig értelemszerűen marad hátul.

A hibrid Porsche 911 hajtásláncának elektromos részét állítólag a Rimac segítségével fejlesztik, mely a Bugattival összeolvadt, és 45 százalékban a Porsche által tulajdonolt horvát cég a közelmúltban dobta piacra közel 2000 lóerős elektromos hipersportkocsiját, az 1,97 másodperces 0–100-as gyorsulásra képes Neverát.

A tömeg alacsonyan tartásában komoly szerepet játszik egy új generációs lítiumion-akkumulátor, illetve megjegyzendő, hogy az új Porsche normál hibridnek, nem pedig külsőleg tölthető zöld rendszámos plugin hibridnek ígérkezik.

Porsche 911 T
Porsche
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!